Stránka 1 z 2

Stočené tachometry

Napsal: 11 dub 2019, 14:40
od dvorak
Jak jsme nedávno slyšeli, má prý každé třetí auto stočený tachometr.
Dá se ale ošidit i řídící jednotka ? Pokud vím z vlastní zkušenosti, dá se např. pomocí Opcomu najít nájezd automobilu uložený v ŘJ. Je tento údaj směrodatný ? Děkuji.

Napsal: 11 dub 2019, 15:03
od Hrnous
Tachometr potažmo kilometrovník v autě taky není stanovené měřidlo dle ČMI a přesto se na něj bere takový ohled a sypou pokuty. Když budou chtít, tak si vymyslí metodiku jak forenzní analýzou zjišťovat ošoupanost volantu a na základě toho buzerovat nové majitele dříve stočených plechovek...

Napsal: 11 dub 2019, 16:02
od fredis
dvorak píše:Jak jsme nedávno slyšeli, má prý každé třetí auto stočený tachometr.
Dá se ale ošidit i řídící jednotka ? Pokud vím z vlastní zkušenosti, dá se např. pomocí Opcomu najít nájezd automobilu uložený v ŘJ. Je tento údaj směrodatný ? Děkuji.
Ten z ŘJ se jaksi upravovat nedá, možná smazat na nulu, tak tomu jedinýmu se dá věřit.

Napsal: 11 dub 2019, 16:08
od EKKAR
Kilometry do ŘJ motoru píše jen několik automobilek na světě. Hlavně to dělají "prémiový" značky - BMW, Daimler Benz a jim "třídně podobný". Koncern to pokud vím nemá ani u Faetonu - možná v Lambu jo, ale divil bych se. Ale co se v ŘJ zapisuje, jsou "motohodiny" - prostě celkovej "odběhanej" čas - motoru, systému ABS, servořízení a podobně. Když se vezme tenhle časovej údaj, tak by ± autobus měl bejt ve všech systémech jednoho kusu auta kde se dá vyčíst pokud možno shodnej - nebo je auto výrazně opravovaný. No a když se tenhle čas vzatej třeba ze servořízení (který se samozřejmě automaticky aktivuje zároveň se startem motoru) vynásobí číslem 50 až 60, což je v našich končinách obvyklá "celoživotně" spočtená průměrná rychlost běžnýho auta, měl by výsledek zase ± autobus s nějakou menší odchylkou v řádu jednotek % souhlasit s údajem na tachometru - pokud nesouhlasí a výsledek "motohodiny krát obvyklá průměrná rychlost" se od údaje tachometru výrazně liší - obvykle samozřejmě do plusu - tak je to důkaz hraničící s jistotou, že do údaje tachometru "někdo šahal s úmyslem digitálně odcouvat kilometry".

Napsal: 11 dub 2019, 17:45
od PixelOrgy
Starsi ECU EDC15/16/17 (tzn i treba Skoda Oct. 1,2) tuto hodnotu ukladaji a da se precist pres VCDS...

Pak byva ta hodnota byt ulozena v jednotce prevodovky, pokud je to AT... Zrovna u Phaetonu by to mela byt ve VCDS "Group 109" (mam to tu v poznamkach) :-)

Napsal: 11 dub 2019, 19:52
od Jodr
Všechno se dá... i přepsat data v RJ. Je to jen údaj v paměti, někde kontrolovaný na checksum. Určitě jste zaslechli, že jde upravit mapu v RJ a dostat z motoru o pár koníků víc a ještě snažší je libovolně upravit zmiňovaný proběh km. Proto bych číslům na displeji věřil až naposled... :(

Napsal: 11 dub 2019, 19:54
od p32
Přesně tak, daleko důležitější je prohlídka celého auta. Nebo fakt věřit tomu, že v té oktávce na naftu ujeli za těch deset let jen 100 tkm. :lol:

Napsal: 11 dub 2019, 21:18
od witt
ano většina ŘJ se dá přepsat, svého času byl jen problém s koncernovým DSG. Ostatně i to tacho je ŘJ...

Napsal: 11 dub 2019, 21:56
od EKKAR
Jodr píše:Všechno se dá... i přepsat data v RJ. Je to jen údaj v paměti, někde kontrolovaný na checksum. Určitě jste zaslechli, že jde upravit mapu v RJ a dostat z motoru o pár koníků víc a ještě snažší je libovolně upravit zmiňovaný proběh km. Proto bych číslům na displeji věřil až naposled... :(
Jsou paměti, který jdou přepisovat, jsou paměti, který jdou jen vynulovat a jsou paměti, který se jen načítají a vymazat jednoduše nejdou - a to jsou třeba právě ty "počítadla motohodin". Při tom u těch vynulovatelnejch je buď technologicky omezenej počet přepsání, nebo rovnou registr počtu přepisů, kterej nijak smazatelnej není ... Ale zrovna palivový mapy motorů jsou od nějaký doby úmyslně dávaný do volně flashovatelnýho typu paměti, aby se daly libovolně upgradovat - já sám mám minimálně 3x "továrně" měněnej soft v ŘJ motoru - a to jsou případy o kterejch vím, protože dva z nich jsem sám servisu zadával a o třetím mě informoval mechoš, že ho udělali při prohlídce v rámci akce vyhlášený fabrikou - ale nezveřejněný. Před zavedením pamětí flash se používaly EPROMky a musely se před přeprogramováním vypájet z DPS respektive vyjmout z patice - to platilo třeba ještě v době favořiťů. Pozdější ŘJ už mají palivový mapy v pamětech flash ...

Napsal: 11 dub 2019, 22:32
od Jodr
EKKAR píše:... Před zavedením pamětí flash se používaly EPROMky a musely se před přeprogramováním vypájet z DPS respektive vyjmout z patic... Pozdější ŘJ už mají palivový mapy v pamětech flash ...
Vono to tak docela pravda není. Již výše zmiňované EDC15/16 epromky mají a jdou jednoduše přepsat přes diagnostickou zásuvku. Nové RJ jsou zablokované proti HW zápisu, ale jdou odemknout a následně libovolně přepisovat, opět přes OBDII. Před časem si BMW zadal vývoj čipu, kde určitá oblast adres dovolovala pouze inkrement. Zápis nižších hodnot na buňce nebyl možný. Nová (čistá) paměť nebyla ke koupi. Zakrátko se objevila nabídka nových čipů za pár centů z PRC. A na závěr. Na ukrajině skupinka reverzních inženýrů vrhla na trh programátor, který dokáže onu oblast vymazat, tudíž záměr BMW vyšel naprosto vniveč. Tolik k tomu "nemožnému"...

Napsal: 11 dub 2019, 22:32
od forbidden
p32 píše:Přesně tak, daleko důležitější je prohlídka celého auta. Nebo fakt věřit tomu, že v té oktávce na naftu ujeli za těch deset let jen 100 tkm. :lol:
Výjimky se najdou, já mám nafťáka 8 let a najeto 54 000 km.

Napsal: 11 dub 2019, 22:34
od Hubert_79
Svět chce být klamán. A když chce český zákazník Passata, co najel 10k km za rok, tak ho zkrátka dostane... Možná pozůstatek dob, kdy stodvacítka byla po 100k km zralá na generálku. Tak z toho mají lidi nějaký strach, či co.
Na počtě jsme kdysi měli Transita (žabo-motor 2,2 TDCi 103 kW v kombinaci se šestikvaltem), který před přeřazením do Prahy (asi na "dojetí") pravidelně pendloval mezi Břeclaví a Bratislavou a měl nalítáno hezkých 560k km. To auto šlapalo jak Švýcary a jelo jak drak. Ale prodalo by se s takovou náloží kilometrů? Sotva...

Napsal: 11 dub 2019, 23:08
od EKKAR
Jodr píše:
EKKAR píše:... Před zavedením pamětí flash se používaly EPROMky a musely se před přeprogramováním vypájet z DPS respektive vyjmout z patic... Pozdější ŘJ už mají palivový mapy v pamětech flash ...
Vono to tak docela pravda není. Již výše zmiňované EDC15/16 epromky mají a jdou jednoduše přepsat přes diagnostickou zásuvku....
EPROMku bez UV smazání nepřepíšeš. Aby se daly elektricky vymazat, musí to bejt EEPROM nebo EPEROM.

Napsal: 11 dub 2019, 23:33
od tomasjedno
EKKAR píše:EPROMku bez UV smazání nepřepíšeš
Nebo rentgenem. Dokonce pamatuju EPROMky, které neměly okénko, a šly mazat jenom rentgenem.

Napsal: 11 dub 2019, 23:46
od Jodr
Já se bavil o pamětech EEPROM -- I2C, SPI EDC15/16
Ne o kusech z dob před Columbem.
V OctáchI byly epromy, které šly programovat jen jednou, pak vyhodit a dát nové... tam samozřejmě km nikdy nebyly, pokud se vrátím k tématu vlákna.