Stránka 1 z 5

Renalt laguna II dCi 1.9, 88 kW, nestabilní volnoběh

Napsal: 25 kvě 2019, 22:36
od robo
Byl problém s váhou vzduchu: Snímač teploty nasávaného vzduchu-příliš velký signál a Měřič hmotnosti vzduchu-Příliš malý signál. Koupil jsem novou váhu vzduchu Hela. Výsledek je že otáčky auta se drží na 900. Ale chvílemi to vyskočí na 1100 a hned spadne na 900 a to se chvilku opakuje. Pak se to ustálí na 900. Je nutné po výměně váhy vzduchu něco vynulovat přes diagnostiku ?. Před výměnou se tu a tam stalo že jsem dojížděl třeba k semaforu kde byla červena, bez plynu. Při dojezdu bylo cítit že auto nechce jít s otáčkami k 900. Sešlápl jsem spojku a na otáčkoměru vidím něco nad 1100 a hned to spadlo na 900 a tam to už drželo. Dělo se to občas ale otáčky takhle neskákaly tak jako teď po výměně váhy vzduchu. S novou váhou vzduchu jsem zatím najel 25 km mimo město takže jsem problém nezaregistroval a po městě zatím tak 20 km takže jak často to bude blbnout nevím. Kde může být jinak problém: Děkuji

Napsal: 25 kvě 2019, 23:44
od EKKAR
Netěsnost. Někde ti to přisává falešnej vzduch.

Napsal: 26 kvě 2019, 15:07
od Sandal
Taky bych řek.
Vyzkoušej s odpojenou MAF.ŘJ by měla dosadit nějakou hodnotu sama aby motor jakštakš běžel.Výkonová charakteristika je odpojenou váhou příšerná, protože je dosazena pevná náhradní hodnota MAF a řj nepustí moc nafty.
Pokud to kolísání zmizí,vypadá to fakt na falešnej vzduch.

Napsal: 26 kvě 2019, 16:52
od misocko
neviem aky je to konkretne motor / riadenie. Nema to nahodou ten supervolnobeh na ktory bezi len nezatazeny? akonahle sa chces pohnut tak zdvihne otacky
alebo ak bezi napr klima, nema vyssie otacky? - potom by si RJ mohla mysliet ze potrebuje vyssie otacky (obcas) - nejake cidlo, spinac....
neviem preco by prave vahou vzduchu az tak lietali otacky.

Napsal: 26 kvě 2019, 17:09
od Hubert_79
U benzína (Ford, DURATEC 1,4) mi to dělá taky - když je auto v pohybu (nebo je zaplá klíma), tak je volnoběh výš - 1000 rpm. Když zastavím nebo vypnu klimu, tak to klesne.
Je to IMHO naprosto v pořádku, chová se to takhle od nového.

Napsal: 26 kvě 2019, 17:37
od BOBOBO
Zvýšení otáček měla už i felda . U nafty bych to v netěsnosti neviděl . Zaměň se starou a znovu prozkoušej .

Napsal: 26 kvě 2019, 21:02
od passion
EKKAR, Sandal - môžete podrobnejšie rozviesť vašu teóriu (či prax) o zvyšujúcich sa otáčkach z dôvodu "falošného vzduchu" na motore dCi?

Napsal: 26 kvě 2019, 21:37
od Sandal
Podle množství a teploty nasávaneho vzduchu a dalších hodnot, jako otáčky, tlak v sání, teplota paliva, teplota chladící kapaliny, se řídí množství vstřikovaného paliva.Pokud máš někde prasklý vedení za MAF, dochází ke špatnemu vyhodnocení řj a může to mít vliv na kolísání otáček.
Je potřeba udělat diag.Sledovat živá data při běhu motoru.Pak se ukáže kde je zakopanej čokl.
To je moje teorie a netvrdim že je to tim.Dnešní CR motory bývaj někdy zapeklitej oříšek.

Napsal: 26 kvě 2019, 22:03
od passion
Podľa váhy sa palivo nepridáva, ale uberá - skrz smoke limiter. Zadaná bohatosť zmesi sa reguluje požadovanou hodnotou tlaku turba a reguláciou EGR. K tomu ak si dízel prisaje vzduch za váhou, zmes je chudobnejšia, ale otáčky sa nezvýšia. Prebytok vzduchu neurobí takmer nič.

Napsal: 26 kvě 2019, 22:23
od EKKAR
Jenže lambdasonda - ŘJ se bude snažit zvednout bohatost směsi kvůli zachování nízký spalovací teploty, aby se v motoru nedělaly NOxy kvůli nadbytku kyslíku při spalování.

Napsal: 26 kvě 2019, 22:43
od Sandal
passion píše:K tomu ak si dízel prisaje vzduch za váhou, zmes je chudobnejšia...
Tak to je "špek" století.To si pleteš s benzínovym motorem.Turbodiesel nasává pořád stejný množství vzduchu v závislosti na otáčkách motoru, tedy pokud pominu turbodmychadlo které stlačí vzduch míň nebo víc.
Navíc dieselu se neříká směs.To je zase u benzínoveho motoru s karburátorem nebo nepřímím vstřikem do sání.U dieselu se udává množství vstříknutého paliva do válce v mg na 1 vstřik.

Napsal: 27 kvě 2019, 00:19
od EKKAR
Ať se palivo vstřikuje před spalovací prostor nebo přímo do něj a ať se zapaluje jiskrou nebo samovznícením, VŽDYCKY HOŘÍ SMĚS - a ta bude mít nějakej směšovací poměr. A podle aktuálního směšovacího poměru při spalování se mění i teplota, a podle teploty se mění i schopnost kyslíku reagovat s dusíkem - proto se taky dostaly na svět ty podvodný softy jak od VW, tak i od ostatních výrobců - prostě když se měřej emise, neměří se zároveň spotřeba a obráceně, toho ti "šibalové" využili a ke snížení obsahu NOx-ů ve vejfuku využili režim s vyšším obohacením, kdy SMĚS vzniklá vstříknutím paliva do stlačenýho obsahu válce shoří při nižší teplotě (zdánlivě nesmysl, ale vzhledem k chemickým poměrům ve směsi bohatší na palivo to smysl dává), takže NOx-y se netvoří - ale motor má vyšší spotřebu, než když jede v režimu maximálního ochuzení, doslova "jen na vzduch s troškou nafty nutnou pro jeho ohřátí" - ve kterým ale vinou vysoký spalovací teploty vysoce aktivní kyslík oxiduje doslova na co přijde a tím vzniká záplava NOx-ů. A protože lambda měří obsah kyslíku v plynech vycházejících ze spalovacího prostoru, prostě když naměří kyslík, ŘJ usoudí, že je potřeba zvednout dávku paliva a tím se motor roztočí víc, aniž by se hnulo pedálem plynu.

Prostě hledej netěsnosti v sání, moderní motory s měřičema všeho možnýho jsou na to háklivý.

Napsal: 27 kvě 2019, 06:43
od passion
EKKAR píše:Jenže lambdasonda - ŘJ se bude snažit zvednout bohatost směsi kvůli zachování nízký spalovací teploty, aby se v motoru nedělaly NOxy kvůli nadbytku kyslíku při spalování.
Nie, nebude sa snažiť o nič. Lambda u dízla len kontroluje kyslík a porovnáva s vypočítanou hodnotou. Ak je čosi zlé, vyhodí to chybu emisií na prístrojovke, prípadne aj s núdzovým režimom.
Sandal píše:
passion píše:K tomu ak si dízel prisaje vzduch za váhou, zmes je chudobnejšia...
Tak to je "špek" století.To si pleteš s benzínovym motorem.Turbodiesel nasává pořád stejný množství vzduchu v závislosti na otáčkách motoru, tedy pokud pominu turbodmychadlo které stlačí vzduch míň nebo víc.
Navíc dieselu se neříká směs.To je zase u benzínoveho motoru s karburátorem nebo nepřímím vstřikem do sání.U dieselu se udává množství vstříknutého paliva do válce v mg na 1 vstřik.
Ale říka. Špek to nie je. Ako je bohatosť o benzínu, tak sa pracuje s bohatosťou u dízla. Nepletiem si nič. Mám na dízli a jeho manažmente odmakaných niekoľko rokov môjho života. Od staré mechanické odstredivé čerpadlá, cez rotačné s EDC15, čerpadlo-tryska s EDC16 až po moderné CR. Navyše sami ste písali ste o falošnom vzduchu, teda prisatom vzduchu kdesi za váhou, o ktorom RJ nevie. Preplňovaný dízel reguluje množstvo vzduchu okrem tlakom turba aj pomerom otvorenia EGR ventilu, teda recykláciou spalín. Okrem toho, že tým znižuje NO2, mení sa prietok čerstvého vzduchu a tým aj upraví bohatosť zmesi. Množstvo mg paliva na jeden vstrek je len info o veľkosti vstrekovanej dávky paliva. Nič viac nič menej. Jeho pomer k prietoku vzduchu nameraným váhou tiež v pomere mg/zdvih, udáva bohatosť zmesi. Následne sa počíta predpokladaný obsah O2 v spalinách a porovná sa s nameranou vo výfuku.
EKKAR píše:SMĚS vzniklá vstříknutím paliva do stlačenýho obsahu válce shoří při nižší teplotě (zdánlivě nesmysl, ale vzhledem k chemickým poměrům ve směsi bohatší na palivo to smysl dává)......
Teplota spalín je závislá od bohatosti zmesi z dôvodu jej rýchlosti horenia.
EKKAR píše:A protože lambda měří obsah kyslíku v plynech vycházejících ze spalovacího prostoru, prostě když naměří kyslík, ŘJ usoudí, že je potřeba zvednout dávku paliva a tím se motor roztočí víc, aniž by se hnulo pedálem plynu.
Ako píšem vyššie, lambda síce nameria vyšší kyslík, ale s úpravou zmesi to nič neurobí. Bohatosť zmesi je danná len vzorcami.

Napsal: 27 kvě 2019, 07:24
od robo
misocko. Ty otáčky lítaj jako bych si hrál s plynem.

Napsal: 27 kvě 2019, 10:29
od Sandal
Zajeď na diagnostiku a uvidí se :wink: