Jak správně nabíjet Pb aku z auta FV regulátorem
Moderátor: Moderátoři
Jak správně nabíjet Pb aku z auta FV regulátorem
Pořídil jsem si nový FV regulátor, na kterém lze nastavit nabíjecí parametry připojené baterky. Poradíte co nejlépe nastavit pro obyčejnou Pb aku pro auto? Panel dává jen 40Wp a maximálně 2,17A.
(v závorce nastavení od výrobce)
1. při kolika V vypnout nabíjení (13,7V)
2. při kolika V obnovit nabíjení (12,6V)
3. při kolika V odpojit zátěž od baterky (10,7V)
Díky!
(v závorce nastavení od výrobce)
1. při kolika V vypnout nabíjení (13,7V)
2. při kolika V obnovit nabíjení (12,6V)
3. při kolika V odpojit zátěž od baterky (10,7V)
Díky!
Záleží na tom, jak budeš tu baterku používat - bude používaná v autě jako startovací, nebo ji budeš používat jako zdrojovou = trakční/staniční/zálohovací? Bude cyklicky vybíjená jako trakční (režim vybít na 1,8V/článek - následně ihned nabíjet až do znaků plnýho nabití = 2,4V/článek, pak nabíjení ukončit), anebo bude jako zálohovací (= držená trvale nabitá - pak se musí nabíjení ukončovat při zhruba 13,8V) ... ???
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
podle mě záleží na velikosti baterky. Já bych ukončoval nabíjení někde okolo 15V a začínal na 13,7. Plynování bych se nebál protože ten zdroj je měkký a čím vyšší napětí tím dá míň proudu. Mě jede závlada na solár který dá max 18V je přes diodu přímo na baterku a pokud klesne napětí pod 10,7 zapne se síťový nabíječ. Je tam 12Ah gelovka panel dá max 2A ale ani při největším slunci nepřeleze díky zatížení napětí z panelu 15V . A automat slunce včas omezí nabíjení.
"PříspěvekZaslal: pá červen 01 2018, 11:45 Předmět: CitovatKremik píše: Co používáš za čerpadlo, to mě docela zajímá.
Tak něco z mé 3 leté praxe. Panel 40W od i4wifi orientace J a sklon na max. výkon v létě, PWM FV regulátor z China, staré olovo z auta 44Ah (už nešlo nastartovat, v autě snad 4 roky a teď 3 roky na FV). Rozvody co dům dal + autopojistky. Osvětlení ve sklepě nastříháno z 4m LED pásku (chip 5050), nad ponkem navíc výkoné LED chipy, zbytek 12V LED žárovky (nikde žádné regulátory proudu - natvrdo na výstup PWM). "Čerpadlo" 12V/18W, kterým čerpám z 6-ti metrové hloubky (5/4" ražená studna) do 2m výškových (celkem tedy 8m) vodu do IBC kontejneru (napojeno na automatiku dopouštění) - stromy a keře zalévám samospádem (IBC 60cm nad terénem + tlak vody stačí, chystám se na nějaký automatický ventil - zatím růčo), na zalévání záhonků čerpadlo 12V/50W (výtlak 14m, zkoušel jsem snad 8m a jinak 60m připojených hadic).
Za ty tři roky se nestalo, že bych neměl elektřinu na svícení, zalévání, nebyla načerpána voda v IBC doplna a ... Prostě to funguje a většinu času se PWM podle kontrolky fláká. V prvotním zápalu jsem se chystal udělat tracker. Teď pokud by byl problém, tak koupím novou baterku a víc řešit nebudu, protože za ty 3 roky se ukázalo, že to stačí.
"
Pro ostatní. Chlapi, to není jaderná elektrárna. Jedu na to už 4tým rokem a jsem spokojen, žádal jsem Vás o info, jak nelépe nabíjet Pb aku podle možností-toho co umí můj regulátoru. Nevymýšlejte proto nic jiného. Regulátor stál 150,- a panel 1000,-(před 4 lety), žádný větší panel-y, či lepší regulátor se mě nevyplatí a nemám důvod kupovat. Držte se prosím dotazu. Děkuji.
Naposledy upravil(a) Petr-II dne 11 čer 2019, 11:38, celkem upraveno 1 x.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Tak co bylo důvodem k pořízení nového regulátoru, když to už 4 roky pohodově funguje i se zasulfatovanou baterkou? Není to tak, že ten dosavadní regulátor to nabíjí na 13,8 V a nic dalšího neřeší?Petr-II píše:Jedu na to už 4tým rokem a jsem spokojen
Kdyby to byl můj systém, tak si ho nastavím
1. při kolika V vypnout nabíjení (13,8V)
2. při kolika V obnovit nabíjení (13,0V)
3. při kolika V odpojit zátěž od baterky (12,0V)
Myslím, že ti dobře poradil Kremik. Protože obnovit nabíjení baterie až při poklesu jejího napětí představuje zbytečnou ztrátu. Představ si třeba, že k poklesu napětí na zvolenou mez (a nastartování nabíjení) dojde před setměním. V tom případě ti může ta zahozená (nenačerpaná) energie chybět.Petr-II píše:...Poradíte co nejlépe nastavit pro obyčejnou Pb aku pro auto? Panel dává jen 40Wp a maximálně 2,17A.
(v závorce nastavení od výrobce)
1. při kolika V vypnout nabíjení (13,7V)
2. při kolika V obnovit nabíjení (12,6V)
3. při kolika V odpojit zátěž od baterky (10,7V)
Takže bych napětí bodu 2 dal stejné, jako v bodě 1 (pokud to regulátor umožňuje).
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Hlavně akumulátor, u kterého se při dosažení 13.8V a běžné teplotě ta nabíječka rovnou odpojí se prakticky ani nenabije.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]