Stránka 1 z 1

Svítí kontrolka airbagu

Napsal: 23 čer 2019, 14:29
od dvorak
Občas se mi rozsvítí kontrolka airbagu. Diagnostika OPCOM ukazuje "vysoký odpor okruhu předpínače pásů řidiče", konkrétně 3.0 ohmu.
Stačí ale posounout sedačku úplně dopřadu a zpět, načež kontrolka zhasne a OPCOM ukazuje 2.9 ohmu, popř. i méně. Domnívám se tedy, že někde pod sedačkou, resp. v sedačce bude nějaký špatný kontakt. O tomto problému jsem četl, ale většinou se tam uvádí, že kontrolka sama nezhasne, protože se chyba v ŘJ musí OPCOMEm vymazat, i když je odpor již v pořádku. Jak ale zde popisuji, pro zhasnutí kontrolky airbag vymazávat nic nemusím, i když to samozřejmě pak provedu.
Jedná se o Opel Astra H .

Napsal: 23 čer 2019, 14:33
od forbidden
Tohle nám kdysi dělalo Saxo. Do sedačky vede nějakej kabelovej svazek s konektorem a ten konektor měl přechoďák. Stačilo to vyčistit.

Napsal: 23 čer 2019, 15:55
od vasekpetr1
Nazdar dvorak, kdybys problém nadhodil na Háčkovým fóru,tak věřím, že Ti tam určitě někdo (třeba Stan.) odpoví i s popisem, kde ten konektor je a o které žluté kabely s čísly pinů se jedná. Jinak tento problém s pyropatronami býval bolestí už na Géčkových Astrách, na fóru jsme to řešili co chvíli, i když mně se za celou dobu tento problém vyhýbal (asi v tom roce 1998 ještě v Bochumi dělali pro Němce poctivá auta :D ).

Napsal: 23 čer 2019, 16:12
od dvorak
Ano, na Hčkovým foru jsem o tom něco četl. Doporučuje se uvolnit sedačku, odklopit a podívat se na ty konektory, popř. dráty pospájet napevno.
Minulý týden mne to dost trápilo, protože jsem měl před STK, ale kontrolka se naštěstí na STK nerozsvítila, takže zatím nebudu řešit, zvláště když stačí jen pohnout sedačkou.
Jinak předpokládám, že ten rozdíl 0,1 ohmu nemá na funkci napínačů pásů vliv.

Napsal: 23 čer 2019, 19:12
od Jodr
Optimální hodnota co by měl mít palník airbagu je 2,4Ω. Hodnota 3,2Ω již u některých aut (plus dráty přívodů) rozsvítí kontrolku. Pro doplnění: I když svítí kontrolka airbagů, při nárazu jsou zdravé a připojené airbagy aktivovány. Pokud jde o přerušený okruh napínače nebo airbagu řídicí jednotka chybu oznámí příslušnou kontrolkou, ale při případném nárazu, ostatní prvky aktivuje jak má v popisu práce...

Napsal: 23 čer 2019, 23:32
od PeteBurns
Toto je typicky problem na vela autach - vycistit nie vzdy pomoze, pretoze ta chyba je casto sposobena unavou kontaktov - zarucene dlhodobe riesenie je rozpojit konektor a tenkou ihlou ich napruzit, potom je svaty klud na dlho ;)

Napsal: 02 črc 2019, 09:41
od sis2
Podobným způsobem zlobil vypínač airbagu spolujezdce u minulého i u současného VW. Podle servisáků dost častý problém... Po prostříkání konektoru a resetu ř.j. OK, ale vždy po čase, obvykle když víc mrzlo, zas nasvítila žlutá.
A předloni v létě to dokonce nahodil blesk! Jel jsem v silné bouřce přes buchlovský kopce a někde hodně blízko uhodilo - bezprostředně po záblesku pípnutí a žlutá kontrolka airbagu a až pak rána jak z děla! I když je to uvnitř auta a mělo by to být chráněné kastlí. Asi byla intenzita pole tak vysoká, že se to na přechoďáku projevilo. Následovalo rozebrání, prostříkání + mírné přihnutí (napružení) kontaktů v konektoru - a už 2 roky je po problému...