Kolik stojí 1 km elektroautomobilu ?
Moderátor: Moderátoři
Kolik stojí 1 km elektroautomobilu ?
Mohl bych se obrátit na zde přítomné majitele elektroautomobilu, na kolik je přijde 1 km jízdy? Předpokládám, že to momentálně asi bude dost málo, ale do budoucna musí dojít k razantnímu navýšení ceny za nabití, ne ? Přece stát nepřijde o spotřební daň, kterou dnes má z PHM.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Dost divná otázka. Nechceš specifikovat, o co ti doopravdy jde?dvorak píše:, na kolik je přijde 1 km jízdy?
Pokud bys tedy chtěl jen tu momentální spotřebu jako náklady na 1 km, tak počty jsou jednoduché. 15 x 5 = 75 Kč na 100 km, tzn. 0,75 Kč na 1 km.tomasjedno píše:Obvykle se uvádí, že běžné e-auto spotřebuje cca 15 kWh/100 km.
Pokud bys ale chtěl vědět, na kolik tě ten 1 km jízdy vyjde doopravdy, tak počty jsou taky jednoduché. Vyber si jakýkoliv elektromobil a nech si na něj vypočítat lízing na 5 let. Je to celková částka, kterou za ni dáš i kdybys platit hotově, jen bys ji neviděl hned. Vyděl si to potom 5 lety, dále to vyděl ročním nájezdem kilometrů a připočti elektrickou spotřebu 0,75 Kč a máš reálnou cenu na 1 km.
Kolik ti vychází?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
A když se budeš nudit, tak to samé můžeš spočítat u nějakého nového auta na benzín do těch 52 kW.
Ani u jednoho k tomu nepočítej náklady na provoz (údržbu, opravy, gumy, olej) za těch 5 let, abys nebyl nas.r.anej.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Můj dvorní soustružník, nejšikovnější člověk pod Sluncem, jezdí v jím opravené Tesle (model S) za 0,40Kč/km. Aspoň takto mi to říkal.
Já mám dlouhodobý průměr na LPG Roomsteru (1.4) 1,31Kč/km, od 29.1.2018 do dneška jsem najel 25933km a stálo mě to 33.862,86Kč.
Na Felicii (1.3) jsem měl dlouhodobý průměr 1,35Kč/km, od 6.9.2010 do 16.1.2018 jsem najel 96030km a stálo mě to 129.858,80Kč.
PF
Já mám dlouhodobý průměr na LPG Roomsteru (1.4) 1,31Kč/km, od 29.1.2018 do dneška jsem najel 25933km a stálo mě to 33.862,86Kč.
Na Felicii (1.3) jsem měl dlouhodobý průměr 1,35Kč/km, od 6.9.2010 do 16.1.2018 jsem najel 96030km a stálo mě to 129.858,80Kč.
PF
Nelze počítat cenu jen za elektriku spotřebovanou na 1km jízdy, to je jako porovnávat spotřebu benzínu a LPG v litrech (LPG má výrazně nižší hustotu, srovnatelná energetická spotřeba v kJ nebo MJ při shodným stechiometrickým spalovacím procesu proto litrově vychází ve srovnání s benzínem nevýhodně pro LPG - kilogramově (což je správnej způsob porovnávání) je přitom shodná. Srovnávat cenu elektriky a benzínu jako zdroje energie bez zahrnutí výrobní/prodejní ceny, ceny amortizace, ceny za recyklaci vysloužilýho vozidla i za získání 1kWh do formy jízdní energie/rychlosti/dojezdový vzdálenosti JE NAPROSTÁ PITOMOST, který se ZÁMĚRNĚ DOPOUŠTĚJÍ lobbingový skupiny prosazující elektrifikaci na silnice. Realita je taková, že pokud se zahrnou SKUTEČNĚ VŠECKY náklady na výrobu elektromobilu i na jeho recyklaci spolu s nákladama na výrobu energie na 1km jízdy (aby se skutečně daly náklady elektromobil vs. spalovací auto REÁLNĚ POROVNAT), vyjdou hodnoty stavějící všecky rádoby ekologický lobbistický kecy na hlavu - při dnešním stavu techniky jsou zhruba dvoj až trojnásobný v porovnání s vozidlem na fosilní respektive alternativní palivo - ale každopádně s motorem s vnitřním spalováním. Přitom ještě před zhruba 10 lety, než došlo k výrazným posunům dopředu na poli akumulátorovejch technologií, byly ty náklady ještě mnohem vyšší - cca 10-násobný ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tak ono to porovnat jde - ale když se řekne A, musí se říct i B - neboli neporovnávat JENOM náklady na spotřebovanou finální formu energie pro přesun o 1km vzdálenosti. Musí se porovnat VŠECKY vstupní náklady a ty pak podělit počtem celkově za dobu předpokládaný životnosti vozidla ujetejch kilometrů - VČETNĚ NÁKLADŮ NA ÚDRŽBU, protože prostě ty nejdou z běžnýho používání vyloučit. Pak se získá relevantní a reálně vypovídající údaj ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Já nepotřebuju žádný zkušenosti s elektromobilitou ke svýmu vyjádření, že porovnávat náklady na 100km jízdy jen formou ceny energie spotřebovaný na jízdu JE NEBESKÁ PÝČOVINA. To klidně můžu říct, že můžeme zrušit restaurace, protože stejk učuněnej doma z masa koupenýho v marketu vyjde na 1/4 peněz, který za stejnej kus masa zaplatím hospodskýmu - a nezahrnout do nákladů cenu za energii a lidskou práci spojenou s jeho přípravou, naservírováním a úklidem pozůstatků konzumace včetně mytí nádobí a v neposlední řadě nákladů na provoz samotnejch prostor celý domácnosti. Budu přitom stejnej 🤐 demagog, jako ekofašouni prosazující elektromobilitu. Jenže to, že vejfuk všech těch elmobilů a elkoloběžek je v Prunéřově, Tušimicích, Mělníku nebo Chvaleticích už žádnej jejich obskurní prosazovač neřekne. To je to, že když chceš říkat A, nesmíš zapomínat říct i to B.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Nemá to nic společného s tím, kdo má kde kolik najeto. Každý podnikový (či firemní) ekonom ti spočítá náklady na 1 km stejným způsobem, tj. včetně investice na pořízení zařízení a potom i na údržbu a opravy po dobu 5 let. To je totiž minimální doba na uplatnění odpisů do nákladů. A k tomu ti hodí jednoduchou otázku - "Kde máš započtenou cenu dalšího (nového) zařízení?". Takže stačí to porovnat u elektromobilu a normálního auta tak, jak jsem naznačil. Namlouvat si takové pohádky, že ta auta někdo rozdává zadarmo, tak na to jsme snad už velcí. No a koupit si 3 Fábky nebo jeden elektromobil? To nebudeš ani přemýšlet o spotřebě vlastní energie za 1 km. U ničeho. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Myslím si, že by mělo smysl něco počítat při stejné pořizovací ceně.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Myslím si, že by mělo smysl něco počítat při stejné pořizovací ceně.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Jo, jenže celá ta tvoje ekonomická úspora tkví ve spotřební dani z benzínu.Davidus píše: ať počítám jak počítám tak mi vychází 2.6kWh na 100km. ... Pořád o dost lepší jak jet na benzín. Z ekonomického i z ekologického hlediska. Elektrárny dokáží spalovat daleko efektivněji a čistěji i když běží na uhlí ...
Elektrárny na uhlí čistěji než nová auta? Fakt?
Daleko efektivněji? S připočtením distribučních ztrát to vyjde nastejno.
Ale jo, akorát stojí dvakrát tolik co stejné modely v čmoudu.Davidus píše: V nižších cenových kategoriích elektromobily zatím moc bohužel nejsou.