Stránka 1 z 2

Nedávkuje AdBlue

Napsal: 18 zář 2019, 22:49
od Crifodo
Dostal jsem na opravu nebo na vyhození pikslu která má dávkovat do dieselu (traktor) močovinu jakousi do katalyzátoru. Nic o tom nevím a koukám na to jak jeptiška na ***. Podle servisáka s diagnostikou dávkovač nedává dostatečný tlak.
Nějaké řešení? Zacpané sítko někde nebo tak? Nevím ani, co to v té krabici všechno je, něco vypadá jako motor s excentrem, ostatní netuším.

Napsal: 19 zář 2019, 06:52
od davemh
Klasika DCU15. Je tam vstupní filtr, membránové čerpadlo, reverzační ventil pro odsávání, snímač tlaku a topný odpor pro ohřev. Plus nějaká řídící jednotka. Filtry jsou rozesety všude možně po hadicích, nějaká sítka budou zespodu na portech pro rychlospojky. Nejde do toho nic objednat, mění se to jako celek. Odpoledne pohledám něco ke studiu.

Napsal: 19 zář 2019, 08:04
od Crifodo
davemh píše:Nejde do toho nic objednat, mění se to jako celek. Odpoledne pohledám něco ke studiu.
To budeš laskav.
Že servis nenabídne sadu sítek, ale celý blok za padesát hadrů, by mě naprosto nepřekvapilo, fungovalo to tak i u jiných komponentů.
Tenhle Casey se fakt povedl, majitel je pevně rozhodnut že další traktor už tahle značka nebude.

Napsal: 19 zář 2019, 09:34
od Sandal
To si ale nepomůže, pokud opět koupí traktor se vstřikováním chcanek.Tohle zlo totiž zlobí úplně ve všem, do čeho to namontovali.Močovina + DPF = tahání peněz z majitele stroje a to nemluvim o naprostém nekomfortu při práci s takovim vehiklem.
Všímáte si, jak brutálně začíná zdražovat Adblue?

Napsal: 19 zář 2019, 09:41
od rnbw
Tento problem asi nema riesenie? Nafta bez DPF sa neda, traktor na benzin sa nerobi, na elektrinu je to nezmysel. Mozno tak na CNG.

Napsal: 19 zář 2019, 09:55
od Crifodo
Principiálně asi nemá. Sedláci nebyli nikdy úplně svobodný podnikání, ale v devadesátkách se aspoň dalo dělat nějaký nátlakový akce, pokud při sobě drželi, mohli třeba vylejt mlíko do vestibulu metra nebo zarovnat do dvou metrů vchod do parlamentu hnojem, kdyby usoudili že jim škodí dovoz dotovanýho žrádla od komoušů z Francie. Dneska je to těžký, jsou rukojmí nařízených vysokých nákladů a uličkou hanby z dotovaných plodin. Na jedný straně na ně mává estébák legislativou co se nesmí a co se musí, z druhý strany od nich stejnej estébák odkoupí jako jedinej to žlutý svinstvo.
Možná by si mohli ulejt někde starýho Kirovce, ale myslím že by si soudruzi pak pro něj stejně došli na pole. Navíc by s tím stejně vypadli z kola ven, ta jejich ekonomika je tak vybalancovaná, že kdo není přesně kompatibilní s technikou, chemií, výkupní mafií, ten je ihned ve ztrátě.

Napsal: 19 zář 2019, 10:01
od rnbw
Inak ked je ten davkovac mocoviny taka problemova a pritom draha vec, tak by som cakal, ze ich bude niekto opravovat za polovicu ceny noveho.

Napsal: 19 zář 2019, 10:11
od Crifodo
Asi jako je plno alternativních servisů na inkjetový tiskárny nebo rovnou výrobců úsporných tiskáren a náplní, co?
Dávkovač hlavně komunikuje s ŘJ traktoru a ta má asi unikátní sw a ID komponent. To by si mohl rovnou postavit novej traktor za 1 mega a ne za 4.

Napsal: 19 zář 2019, 11:14
od rnbw
Do tlaciarni existuju alterativne cartridge, do drahsich aj sady s externymi velkokapacitnymi nadrzkami. Pre tieto drahsie tlaciarne existuje aj servis. Na oprave tlaciarne, ktorej cena je 50 eur sa velmi zarobit neda.

Ale ked tato jednotka stoji napriklad 800 eur, tak sa oplati za 400 vycistit a vymenit dve sitka (pri tej cene si ich nechat aj vyrobit na zakazku). Napriklad alternatory alebo startery sa opravuju.

Napsal: 19 zář 2019, 11:21
od Crifodo
To třeba jo, ale nevím o alternativních servisech, pro řádově stovky kusů techniky v zemi, rozptýlené do xx typů. Navíc co v případě, když přicpané sítko aktivuje omezení v ŘJ, pak sítko sice vyměníš nebo vyrobíš, ale odblokovat tu ŘJ může jen technik s autorizovaným SW a nikdo jiný.
Vyrobit na zakázku novou ŘJ? to už se mu vyplatí si toho traktoristu pronajímat.

Napsal: 19 zář 2019, 11:52
od davemh
Samozřejmě že filtry a sítka jakožto spotřebák jsou normálně dostupné, a mění se v rámci servisního intervalu. Problém je s těmi mechanickými komponenty uvnitř. Osobně jsem tu krabici ještě neměnil, vždycky byl buď ucpaný systém nebo odešel nějaký snímač (je jich tam dost a nemají snadný život). Někdy mi připadá, že ty nový kusy už nemají servisní interval, ale spíš poločas rozpadu.
Ještě k té značce, dneska se říká - vyber si barvu jaká se ti líbí, kvalitou to vyjde nastejno. Něco jako "prémiová značka" už dnes není.

Napsal: 19 zář 2019, 15:20
od ZdenekHQ
Možná by se vyplatil postup, že když se teda ucpávají všechny filtry po cestě, chtělo by to nějakej pořádnej přímo na vstup. Třeba by to trošku prodloužilo životnost. Ne ten od výrobce, ale pořádnej.

Napsal: 19 zář 2019, 19:50
od davemh
@Zdeněk Kolem dávkovacího modulu a obecně nádrže močoviny je tolik místa, že tam jde sotva strčit ruka k odjištění rychlospojky. Plastové hadičky nemají žádnou rezervu v délce, přidání filtru by znamenalo předělat celou instalaci.

Ty filtry se neucpávají samy od sebe, všechen bordel by měl pobrat vstupní (plastový šestihran zespodu modulu). Záleží co tam kdo leje, když traktorista vyndá sítko z nádrže, a pak tam naleje močovinu z kanystru od postřiku, který roky ležel někde v prachu, dopadá to špatně. A aby někdo měnil celý modul kvůli ucpanému filtru je nesmysl. Už jen nahrání a spárování firmwaru je na dvě hodiny. Tam musel být nějaký jiný problém. Vnitřek je řízený přes CAN, zvenku to tedy na stole ovládat nejde. Pokud nedává dost tlaku, napadá mě jen čerpadlo nebo nějaká netěsnost na přívodech, jinak tam není nic kde by se to mohlo ztrácet aniž by bylo mokro na zemi. To by šlo vyzkoušet na zdroji. (Jednotka má 24V napájení, motorek nejspíš bude řízený PWM) Hydraulické schéma snad najdu zítra.

Taky se nabízí otázka, jestli se výměnou modulu vůbec ostranila závada..?

Napsal: 19 zář 2019, 20:06
od Crifodo
Myslím, že k výměně modulu ještě nedošlo.
Vnitřek prostoru pro filtr je plný uschlých krystalků a podobného humusu. Podařilo se mi vymonotovat čidlo tlaku a další malé čidlo (teplota?), obojí bylo mastné. O funkci nemám jak se přesvědčit. Motorek pro excentr mebrány bych tipoval spíš na bldc, vede k němu fůra drátů. Nějaká obdoba motorku v disketovkách 3,5".
Pokud je pod tím hliníkovým víkem zvenku na jednotce nějaká elektronika, stejně se k ní nedostanu, serval jsem kalený torx na šroubech, asi je to nějak ještě lepeno Loctitem. Zboku bloku čerpadla je ještě nějaký solenoid, ten jde lehce, elektricky jsem ho nezkoušel, nevím jestli od něj nejdou dráty ještě do nějaké elektroniky pod tím krytem.
Stejnou jednotku od Bosche jsem našel na webu v x exemplářích pro různé značky vozů, prodávají to okolo 500-600 USD.

Napsal: 20 zář 2019, 08:20
od xmurgi
Na kamionoch, Ti “sikovnejsi” pouzivaju emulator a adblue vobec netankuju . SCR katu je uplne jedno ci ma mocovinu alebo nema, ked nema tak hold nelikviduje NOx ale samotnemu motoru je to uplne jedno. Problemom je sw ochrana a nudzovy rezim/uplna nemoznost nastartovat motor pri nepritomnosti adblue/nefunkcnosti systemu. Najlacnejsie riesenie by bol na 100% emulator, zvlast pri traktore.... na osobnych autach ide v pohode vypnut upravou sw.... podobne ako sa svojho casu likvidovali DPF... len tu stavi sw uprava, netreba nic rozbijat/ vrtat..