Stránka 1 z 2

Zadní světlo modré barvy na vysokozdvižném vozíku

Napsal: 25 říj 2019, 15:22
od Artaban001
Hezké odpoledne. Jaký je účel modré svítilny v horní části VZV vzadu, která svítí vždy při zpátečce a dělá na zemi modrý čtverec asi 3 metry za vozíkem.? Snad když se nastaví vhodně jeho sklon, tak podle výšky stopy lze odhadnout, kdy do něčeho narazím. Kromě té lampy je tam ještě klasicky bíle couvací světlo a výstražný blikač.

Napsal: 25 říj 2019, 15:35
od termit256
Kdyz natukas nazev vlakna do google a kliknes na prvni odkaz, dozvis se co potrebujes.

Napsal: 25 říj 2019, 16:14
od EKKAR
Ještě dřív, než jsem se od technika VZV dověděl účel tohohle modrobezzubýho opatření mě napadlo, jak by se lidi chovali, kdyby to světlo nedělalo modrej pravoúhelník, ale 3 červený "laserový" tečky rozmístěný do trojúhelníka ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Napsal: 25 říj 2019, 16:43
od Artaban001
Aha... Díky za odpověď. Ekkar: Spousta lidí "Predátora" nevidělo.

Napsal: 25 říj 2019, 17:50
od vicious
U nás v práci majú VZV modré svetlo kvôli bezpečnosti, aby bolo vidno, že tam niečo je, ešte skôr než vidno samotný vozík.
EDIT: svieti to na zem cca 2 m od vozíka.

Napsal: 25 říj 2019, 18:10
od termit256
V kazdem pripade mi to pro psychicky stav prijde lepsi nez to neustale pipani,

Napsal: 25 říj 2019, 18:33
od Artaban001
Pípak tam byl taky, ale asi jej někdo odpojil, nebo přestal fungovat. Pracdou je, že v některých lokalitách, kde se pohybuje nezávisle na sobě několik "strojů" - ať stavby, nebo velkosklady, tak je to pípání vopruz.. Když tám pípají bygry, auta a jiná podpůrná technika..

Napsal: 25 říj 2019, 19:13
od termit256
Vopruz je slaba slovo kdyz mas v tokovem prostredi byt cely den :-)
Stejne to casem vubec nevnimas.

Napsal: 25 říj 2019, 20:20
od EKKAR
Artaban001 píše:... Ekkar: Spousta lidí "Predátora" nevidělo.
No právě, podle tý reakce by se to rychle poznalo, kdo "zažil" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Minimálně jako fórek by to bylo zajímavý ... Ty pípáky zapojený paralelně k couvacímu světlu, to je i pro samotnýho ještěrkáře ne vopruz, ale nápor na nervy, kterej autor tohohle opatření nedomyslel. Původně to bylo určený pro náklaďáky s dlouhýma korbama, kde šofér dostatečně neviděl dozadu za auto, aby pípák varoval všecky, co se pohybovali mimo jeho dosah/dohlednost. Pokud ale pípák řve v podstatě 50% pracovní doby ještěrkářovi někde půl metru až metr za hlavou (často ho soudruzy yndžynýřy konstruktéřy umísťujou do zadní světelný rampy umístěný na horní hraně kabiny/ochrannýho rámu = cca 1 metr za hlavu/uši řidiče VZV), pak se nedivme, že na něj ještěrkář při první možný příležitosti použije násilí.

Napsal: 25 říj 2019, 21:07
od MiraSt
Jednou jsem pozoroval nakladač na kontejnery a i jiné stroje co měly ten pípák a napadlo mě proč to nepípá když ten stroj jede dopředu. Proč zrovna jenom dozadu. A hned kladu otázku. Při couvání za bezpečnost zodpovídá kdo? (Viz pravidla silničního provozu...? Tady asi né, je to v uzavřeném areálu). A případný úraz? Jak při jízdě vpřed a jak při jízdě vzad?

Napsal: 25 říj 2019, 21:17
od rnbw
Predpoklada sa, ze smerom dopredu vodic vidi.

Napsal: 25 říj 2019, 21:25
od p32
A při jízdě dozadu správně předpovídá. Takže o nic nejde. :wink:

Napsal: 25 říj 2019, 21:27
od lesana87
Na ještěrce dopředu nemusí být vidět, pokud se veze něco velkého, zato dozadu je vidět vždycky, proto se s "nepřehlédnutelným" nákladem musí couvat. :)

Napsal: 25 říj 2019, 21:46
od vladodyno
Lesana: Je to úplne na prd. Zaradím spiatočku počkám pár sekúnd a vzdy je niekto za vozíkom.

Napsal: 25 říj 2019, 22:09
od lesana87
Od toho mám na madle na zadním sloupku troubítko a pořádně je vytroubím, když jim nestačí to pípání. :D