Stránka 1 z 2

Felicia 1,9d pískání

Napsal: 31 říj 2019, 08:09
od EL34
Zdravím,
Co by mohlo způsobovat kovové pískavé zvuky při studeném motoru za volnoběhu? Je to určitě něco na dřážkovém klíňáku kde je altík, napínací kladka, klikovka (pohon), čerpadlo chladící kapaliny a čerpadlo oleje servořízení.
Kladkou ani řemenem to není. Pokud jsou ložiska klikovky a čerpadla oleje servořízení mazaná olejem , tak bych je taky vyloučil. Takže asi alternátor nebo vodní čerpadlo?
Ví někdo co z toho to nejčastěji zůpsobuje? :?:

Napsal: 31 říj 2019, 08:36
od jurosdi
1.skontroluj volnobežku na alternátori.( rotor sa musí dat pretočit v smere hod,ručičiek v stave ked remenica na altiku stoji. Po štarte má alternátor velký odpor,pretože ho zatažuje odber batérie po štarte.

2. velmi často sa pretáča hlavná remenica na kluke. Má gumové medzikružie,ktoré sa pretáča a vytvára piskotaví zvuk. Najlahšie to zistíš tak,že bielou fixou spravíš na bočnú plochu remenice čiaru,ktorá bude prechádzat cez kov a gumu. Potom po jazde,ked motor píska to skontroluj.(ked čiara bude rozhodená,tak sa medzikružie pretáča).

Oba problémi som riešil,ked sme mali Feldu vo firme.

Napsal: 31 říj 2019, 08:45
od Sadra17
hlavní řemenice na klice, je dvojitá "odpružená" gumou, udělej obyčejnou křídou čáru přes obě části a uvidíš :wink:

Napsal: 31 říj 2019, 09:44
od Sandal
Máš málo nahlas puštěný rádio.
Teď vážně.Tohle dělá snad každá 1.9D.Asi to fakt bude dělat dvouhmotová řemenice.

Napsal: 31 říj 2019, 09:50
od EL34
Jo díky za rady, bude to tím. Náhradní řemenici, která to nedělá bych měl, nebo svrtat bych to dokázal, ale je tam tak blbý přístup, že to bez sundání motoru nepůjde. Pokud si to pamatuju, tak se nedostanu ani k těm imbusům...

Napsal: 31 říj 2019, 15:58
od Sandal
To nesmíš svrtat.Po pár tisících km by ti rupla klika.

Napsal: 31 říj 2019, 16:00
od vrky
Píská to pořád nebo jen po nastartování.

Napsal: 31 říj 2019, 16:06
od EL34
Jen po nastartování a pouze při volnoběhu, do 10 min to přestane. Jsem rád, že to je ta guma, myslel jsem že to je třeba suché ložisko, které se může kdykoliv zadřít nebo vysypat.

Napsal: 31 říj 2019, 20:18
od vrky
To vypadá že to po nastartování ještě dožhavuje. Zapni klíček a až ti zhasne žhavení počkej ještě těch 10s a potorm zkus nastartovat. Vyzkoušej to u teplého motoru.

Napsal: 31 říj 2019, 20:56
od EKKAR
Běžně pískají napínací kladky drážkovýho "klíňáku" - jsou tam "samomazný" futra, ale po pár letech úplně vyschnou a než se ohřejou, hvízdají jak peklo ...

Napsal: 01 lis 2019, 06:48
od EL34
Tak to je skutečně tou dvouhmotovou řemenicí na klice. Přístup na výměnu tam snad bude, akorát budu musel vlézt do jámy nebo sundat kolo...

Napsal: 01 lis 2019, 08:42
od EL34
Mám naštěstí garáž, takže koroze nijak zvláště nepostupuje, navíc jezdím celkem málo. Spotřeba 5,5l. Dost velký kufr. Před 5 lety měněn celý motor + spojka + převodovka. Bylo prasklé těsnění pod hlavou. Od té doby pouze olej a STK. Motorově to je OK, škoda té hnijící kastle - speciálně podběhů a pátých dveří... :(

Napsal: 02 lis 2019, 17:42
od ZdenekHQ
Sandal píše:To nesmíš svrtat.Po pár tisících km by ti rupla klika.
Můžu se zeptat na důvod?

Napsal: 02 lis 2019, 18:23
od Nakadah
Dvou-hmotová řemenice je tlumič torzních kmitů. Některé jsou v provedení kov/guma/kov a opravdu se to umí ukroutit a upadnout. Další jsou celokov od dosedací plochy pro kliku až po plochu na řemen, ale mají uvnitř na gumě vložený další kovový setrvačník. Takovou mám já na své 1.8 20V.

Nemyslím si, že by řemenice napevno u 1.9D ukroutila čep klikovky.

Napsal: 02 lis 2019, 19:53
od EKKAR
ZdenekHQ píše:
Sandal píše:To nesmíš svrtat.Po pár tisících km by ti rupla klika.
Můžu se zeptat na důvod?
Dvouhmota tlumí torzní kmitání, který je navalený do klikovky expanzníma tlakama prudce se střídajícíma mezi prvním až čtvrtým válcem - protože motor je turbo = přeplněnej, má mnohem vyšší expanzní tlak než atmosféricky plněnej, přitom jeho klika je srovnatelná. Aby se klika nepřekroutila tím, že se od jejího konce zatíženýho setrvačníkem doslova odrazí zkrutnej impuls způsobenej každým vznětem, nasadí se na její konec mezi hmotu hřídele a samotnýho setrvačníku pružnej díl, kterej vlastně dovoluje tomu setrvačníku kmitat vůči ose hřídele ve směru otáčení i proti němu. Kdyby se tam ta hmota setrvačníku oddělená od hřídele nedala, musela by se klika vyrábět přibližně 2x silnější = těžší, aby ji dynamický síly nerozlomíly. A 2x těžší klika znamená 2x pomalejší přechody otáček, 100% přídavku mrtvý hmoty, cena, materiál ...