Stránka 1 z 2

Rozebrání vřetena rozbrus Narex EBU 23-E2

Napsal: 02 lis 2019, 10:47
od jova1
Zdravím, potřebuji vyměnit přední ložisko na rozbrusu EBU 23 a nějak se do toho nemůžu dostat. Zatím jsem se to pokoušel vylisovat směrem od zadního ložiska a nic :? Nějaký rozpad dílů jsem našel, ale jak to drží pohromadě jsem z něj nepochopil. Nedělal jste to už někdo?

Napsal: 02 lis 2019, 11:04
od lesana87
Není ten díl 16 šroubovací, že má ty dva zářezy na bocích?

Napsal: 02 lis 2019, 11:05
od dj_Paul
podle mě musíš začít tím malým ložiskem. Stahovat postupně vše až k tomu velkému ložisku
Předpokládám, že ta drážka u malého ložiska je na aretaci při povolování kotouče
Bez pořádného lisu s tím nehneš

Napsal: 02 lis 2019, 11:08
od Celeron
U tohodle typu nevím ale měl jsem tu nějakýho Ferma, nebo co to bylo a tam došlo cukáním ozubenýho kola proti hřídeli (se "setrvákem" brusnýho kotouče) i když tam byl klínek, k "zadření" hřídele do díry kola. Na několikatunovým lisu s tím nešlo hnout a tak to skončilo odvrtáním hřídele a výrobou nový.
Asi budeš mít podobnej problém. Navíc na tý explozi není vidět zda tam vůbec klínek je. Není to lisovaný za horka s velkým přesahem?
edit: k čemu jsou v kole ty 2 díry a v opěrný podložce 3 díry? Jako matka a kontramatka to být nemůže, závit na hřídeli průměrově nevychází a navíc by to do exploze snad naznačili.

Napsal: 02 lis 2019, 11:08
od jova1
Ano, ta drážka je na aretační kolík na povolování kotouče.
Jdu to zkusit postupně stahovat.

Napsal: 02 lis 2019, 11:32
od sollers

Napsal: 02 lis 2019, 11:42
od petrfilipi
Měnil jsem ložiska na hlavě EBU 15 a tam to bylo nalisované, takže stáhnout a zpět nalisovat. Kdyby tam byl někde závit, tak by byl v partlistu nakreslený, jako je nakreslený na šroubech.
Oficiální seznam ND je zde: https://www.narex.cz/cs-cz/ke_stazeni/b ... love_-_snd

Jinak doufám, ze vyměníš obě ložiska, když už je to rozdělené.

PF

Napsal: 02 lis 2019, 11:46
od jova1
Tak postupným stahováním, za neustálého mlácení do šroubu stahováku, jsem to nakonec rozebral. Byl to ale boj! Už je mi jasný proč novější typy mají hřídel drážkovanou :? Dávat dohromady to už budu "za tepla".
Děkuji všem za rady :D

Napsal: 02 lis 2019, 16:26
od Sandal
A hřídel si dej hoďku před tím do mrazáku a kolo neohřívej víc jak na 200°C abys kolo nepopustil.

Napsal: 03 lis 2019, 16:23
od BOBOBO
Kdyby jsi ložisko rozřízl jiným rozbrusem , za 5min není co dělat . Neotvíral jsem ten odkaz , ale stejně to vymlátil matěj hodinář .

Napsal: 03 lis 2019, 19:35
od petrfilipi
Tomu nerozumím. Když ložisko rozřízneš, jak pak sundáš vnitřní část ložiska. Jak chceš to ložisko vůbec rozříznout bez poškození hřídelky? A jak tam pak chceš to nové ložisko nalistovat, když tam budou ostatní díly?

PF

Napsal: 03 lis 2019, 19:58
od Jenys
Něco takového tu řešil Tiktak1953. Někde by tu měl mít sůj chlíveček s opravami.

Napsal: 03 lis 2019, 23:21
od davemh
Do ložiska se šikmo nařízne drážka a následně se do ní jebne sekáčem, kroužek praskne a stáhne se rukou. Zásadní problém ale je, že každý nemá k dispozici druhou flexu.

Napsal: 03 lis 2019, 23:30
od jova1
Tady nejde o to jak se zbavit ložiska, ale o to, že je poslední před rozšířením. Takže bez toho aby se sundalo vše ostatní, tam stejně nové nedám. :?

Napsal: 03 lis 2019, 23:54
od davemh
Pardon, toho jsem si nevšiml. Tedy jedině vylisovat, což už se podařilo.