Vraj končí 95 oktánový E5 benzín-čo potom?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Peterseal
Příspěvky: 1983
Registrován: 24 lis 2006, 01:00
Bydliště: SR-Bratislava -Devínska Nová Ves

Vraj končí 95 oktánový E5 benzín-čo potom?

#1 Příspěvek od Peterseal »

Ahojte,
dnes som narazil na viacerých serveroch na toto:
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/5 ... rsie-auta/

Čo to má znamenať? To chcú takto "nenápadne" donútiť používatelov starších áut na výmenu? Nehovorím o záhradnej technike....

Mám 15 ročné auto, na záhrade kopec techniky na spomínaný benzín. A asi v tom nie som jedniný.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od ZdenekHQ »

Do sekačky naliješ bez problémů 100 oktan benzin. Maximálně si trochu přešteluješ karbec, je to jeden šroubek s pružinou (pokud tam teda vůbec je). Je to daleko lepší, než nějaká biosračka.
Naposledy upravil(a) ZdenekHQ dne 08 lis 2019, 14:10, celkem upraveno 1 x.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Osmdesat
Příspěvky: 1497
Registrován: 19 led 2016, 01:00
Bydliště: Liberecko

#3 Příspěvek od Osmdesat »

Klasická psychologická hra.

Článek jsem nečetl (při jeho otvírání mi zhavaroval prohlížeč :D ), ale o téhle informaci vím už dlouho. Někdo tvrdí, že 10 % lihu staré motory ničí víc než 5 % lihu, ale myslím si, že takové informace jsou tendenční, seriózně nepodložené.

A pokud opravdu ničí motor, vyplatí se mi můj ještě pojízdný šrot nechat s okamžitou platností sešrotovat a koupit si nový (aby se ten starý sešrotovaný šrot neničil :D), nebo je lepší můj starý pojízdný šrot nechat dojezdit s E10, byť možná odejde o trochu dřív? A co já vím, možná odejde kvůli něčemu jinému.

Tahle otázka může být možná závažná leda pro majitele veteránů. Vlastně ani nevím, jak oni to řeší, vždyť už od dob bezolova to musejí mít těžké.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od rnbw »

Ekologia musi byt za kazdu cenu, aj keby sme mali znicit cele zivotne prostredie a hospodarstvo k tomu.
Ale preco, 🤐, musime byt v tomto kokotizme prvi, ked to nechcu ani v Nemecku?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od ZdenekHQ »

V Německu totiž kdosi spočítal, že jejich investice cca 54mld EUR do eko opatření CO2 sníží rychlost globálního oteplování o celou miliontinu stupně. A to se vyplatí. :D
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#6 Příspěvek od rnbw »

Navyse v Nemecku bol ten benzin lacnejsi ako normalny a aj tak ho nikto nekupoval. U nas bude drahsi a povinne ho budu kupovat vsetci. Takze si priplatime za nicenie vlastneho majetku a tym sa poskladame na dotacie pre "eko" oligarchiu.

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#7 Příspěvek od witt »

Osmdesat píše:Někdo tvrdí, že 10 % lihu staré motory ničí víc než 5 % lihu, ale myslím si, že takové informace jsou tendenční, seriózně nepodložené.
Mě to přijde zcela jasné. Problém je v tom, že biosložka po pár týdnech začíná degradovat (což asi nikdo nezpochybňuje). Takže nechat benzín přes zimu v sekačce je problém a teď to bude problém dvojnásobný. Naštěstí jen na Slovensku, protože Bába do lihu nedělá :-)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od rnbw »

Ja budem tankovat v Rakusku, ale vacsina starsich aut sa nachadza daleko od hranic...

Uživatelský avatar
Jodr
Příspěvky: 1357
Registrován: 20 led 2008, 01:00
Bydliště: na vejminku

#9 Příspěvek od Jodr »

Já tu biosrágoru měl v uložené motorové pile možná dva roky. Když přišlo na věc a potřeboval jsem uříznout kořeny pařezu, zaboha nešla nahodit. Nakonec jsem vylil všechen benzín, nalil nový a nahodila na drc... Servisman přes mé auto dělá staré motorky, nalil čerstvě koupený benál do nádrže, že se pojede pochlubit na sraz veteránů. No, neujel ani kilák od dílny a NSU udělalo chcíp. Našlápnout, roztlačit ani odprosit nešlo a dotlačil to domů. Po delších peripetích vypustil biosrajdu a nalil jiný benál, koupený u jiné čerpačky a bylo po problému.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Lukas-Peca »

Stačí kupovat 98- a víceoktanový benzín. V 95oktanovém neboli E5 je té biosložky už teď dost na to, aby to přes zimu zalepilo karbec. Benzín s obsahem lihu navíc rychleji likviduje gumové díly palivového systému, guma ztvrdne a zpuchří.

Pro mě se celkem nic nemění, do zahradní techniky a veteránů kupuju 100oktanový benzín už teď. V Rumunsku už E10 používají, jezdil jsem tam před měsícem na tento benzín s fabií 16V a bylo poznat mírné snížení výkonu a zvýšení spotřeby proti E5.

Bezolovnatý benzín se u veteránů řeší aditivem s obsahem nějakých organokovových sloučenin.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#11 Příspěvek od Sandal »

Nízkooktanový benzín jde v pohodě vyrobit doma.Vemeš třeba 20ti litrovej kanistr a dáš do něj jen 10L benálu.Nejlíp dát kanistr na sluníčko a každej den, když se kanistr nafoukne, tak páry odfouknout.Za tejden máš nízkooktanovej benzín.Ty zpomalovače hoření jsou těkavější než benzín a snadno se odpařují.Je to snad jedinej způsob jak se k takovemu benzínu dostat.

Karbec štelovat netřeba ale zato předstih je nutný o dost přidat aby 100oktan stačil vůbec shořet ve válci a ne ve vejfuku.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#12 Příspěvek od Maxipes_ »

To by mě zajímalo, kde se vzala pověra, že benzín s vyšším oktanovým číslem (jeho směs se vzduchem) hoří výrazně pomaleji, než s nižším oktanovým číslem. Oktanové číslo vyjadřuje odolnost směsi proti samovolnému zapálení a detonačnímu hoření od horkého povrchu spalovacího prostoru.

To asi jako jiná pověra týkající se toho detonačního hoření směsi, kdy tomu "odborníci" říkali, že jim cvrlikají ventily.
Ještě jedna pověra týkající se tzv. mrazových zátek. Aby bylo možné vyrobit odlitek hlavy válců, tak na něm musí být technologické otvory kudy se vytloukají z odlitku jádra z formovacího písku tvořící dutiny, po obrobení odlitku jsou tyto otvory ucpány plechovými zátkami a skutečně tam nejsou kvůli vemenům, co si to nechají v zimě zamrznout s vodou, to že při zamrznutí ty zátky led vytlačí je fakt a někdy ta hlava kupodivu ani nepraskne, ale skutečně tam nejsou ty zátky kvůli zamrzlé vodě.

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#13 Příspěvek od xmurgi »

Novšie autá E10 zvládnu. Vo finále len čas ukáže aké bude zvýšenie spotreby a aká bude cenová situácia na pumpách (rozdiel ceny E10, E5, prípadne 98/100okt prémia)..... kto jazdí pravidelne a relatívne veľa tak s E10 v pohode môže fungovať.
Kto jazdí príležitostne a málo, tak natankovanie 100okt prémie na pár stoviek až tisíc km ročne finančne prežije..... iné mu ani neostane... auto by inak po dlhšej dobe nenaštartoval.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od rnbw »

E5 nebude. V tom sme predbehli aj Nemecko.
Ja si zajdem tie dva kilometre (ci kolko to je) do Rakuska a este usetrim.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od p32 »

Kdysi jsem jezdil warťasem. Koupil jsem sud technického benzínu a vždy načerpal s olejem do nádrže. Myslím si, že taková auta na E10 jen čekala. :lol:

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“