Stránka 1 z 1

Audi A6 - zadní stěrač

Napsal: 04 pro 2019, 19:33
od pepper
Audi A6 Avant, r.v. 2006, nefunguje zadní stěrač.

Majitel zkusil připojit nový motor, ale taky nefunguje.
Sběrnice je OK, v rozpojeném stavu hlásí chybu komunikace, po připojení OK.

Dostal jsem destičku elektroniky se stopami po vodě.
Po umytí jsem našel spálenou 6-nohou součástku, SMD kód B5P5K (MOSFET?)

20-nohý NAGARES 98-0244 může být taky vadný, dá se koupit na EBAY.

Ví o tom, prosím, někdo víc?
Co mohlo způsobit nefunkčnost nového motoru?
Co je SMD B5P5K?
Musí se nový NAGARES 98-0244 nějak programovat? (adresa...?)

Děkuji, pepper

Napsal: 04 pro 2019, 20:35
od dj_Paul
kabelový svazek je ok?

Napsal: 05 pro 2019, 10:31
od fero_b
neda sa taka dosticka tiez kupit na ebay, stale je to risk, ze nova nepojde, nebude komunikovat, ale je to otazka kolko za to pytaju.

Napsal: 05 pro 2019, 16:50
od Michal22
Na tom obrázku to moc nejde vidět, ale je zde možnost, že tomu 6-pinovému švábu nic není, jen z důvodu oxidace došlo k očazení spoje PIN-PLOŠKA, nyní je tento spoj nevodivý.
Zkus toho švába odpájet, pořádně očistit desku i piny švába, znovu připájet.
Pokud je měď na DPS už sežraná, kousek to nadrátuj.

Napsal: 05 pro 2019, 19:19
od pepper
Po sběrnici brouk komunikuje, tak asi má napájení i data.

Na EBAY jsem samotný modul nenašel.
Pokud někdo bude mít víc štěstí na správné pojmenování, ať prosím napíše.

Výše jsem přidal ještě jednu fotku spáleného B5P5K.

pepper

Napsal: 06 pro 2019, 08:58
od fero_b
http://www.matthewvaras.com/2014/03/14/ ... or-repair/

EDIT: podla googla by cely diel mal mat toto cislo: 3C9 955 711 A (ale ty to vies precitat, ked to mas vybrane z auta), takze asi na ebay kupit cely diel aj s motorom, a ak nepojde po prehodeni celeho dielu, mohol by si skusit prepajkovat ten spaleny cip.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... a&_sacat=0

Napsal: 16 led 2020, 11:33
od pepper
Zkoušel jsem zapojení blíž zkoumat, chyběl mi tam jeden spoj,
po vypájení NAGARES jsem našel uhnilý přívod na pin 15 (HOME).

IO snad není tak hloupý, aby aktivoval brzdu při zapnutém motoru,
ale možná vlhkost otevřela MOSFET. Ten blíž k motoru je spálený.
Ten blíž k GND jsem vypájel, je to kanál N s antiparalelní diodou.
Oba mají stejné značení, ten na GND asi chrání proti záporným špičkám.
Dioda "KY2" je asi BZX84C12.

Nakreslil jsem schema. pepper

Napsal: 18 led 2020, 19:44
od GeorgeB
Já tam podle el. schématu žádnou datovou sběrnici nevidím.
Řídící signály pro zadní stěrač (M51) jsou vyvedeny paralelně ze signálu ovládání bipolárního čerpadýlka na ostřikovač (M14).
Z vlastní zkušenosti doporučuji vyzkoušet "tvrdost" napájecích a řídících signálů a zda tam není přechodový odpor nebo svod. Neboli,aby řídící nebo napájecí signály měly přesně definovanou hodnotu (0V nebo Ubat, nic mezi tím)