Stránka 1 z 1

Blbnutí elektroniky u Citróna C4 Picasso

Napsal: 18 pro 2019, 14:38
od Celeron
Včera jsem musel nechat stát auťák celej den v tý "krájecí" mlze. Večír přijdu, nastartuju, dám automat řazení a na palubovce svítí místo A1 jenom 1, příznak manuálního řazení pádly pod volantem. Přepínání z polohy manuál na automat a naopak žádnej efekt. Ujel jsem asi 5 km na manuál, zastavil, chcípnul motor, nastartoval a najednou bylo vše OK. Ujel jsem ještě asi 40 km a vše dobrý. Před touhle příhodou se to nikdy nestalo.
Před měsícem bylo taky podivno, po celonočním stání v mlze, která ráno namrzla. Po rozjezdu od baráku, kdy jsem víc přišlápnul plyn se najednou rozsvítily snad všechny kontrolky na displeji a motor chcípnul. Normálně jsem znova nastartoval, všechno zhaslo a normální chování asi 150 km.
Má to opravdu spojitost s velkou vlhkostí. Jenže kde to hledat? Rozdělat všechny konektory a něčím je prostříkat? Nebo se dostala vlhkost do nějaký krabice elektroniky? Nebo je někde prošoupaná izolace na kabelovým svazku a vlhkost dělá svod? Opravdu netuším, kde začít. :( Kór teď v zimě se pod tím někde válet...

Napsal: 18 pro 2019, 15:02
od p32
Ano, v první řadě zkontroluj všechny kontakty. Prostříkat a přihnout, aby měly jistej kontakt. To je tak první a nejlevnější, co můžeš udělat. V druhé řadě projít desky a zkontrolovat studenty a to i pomocí pájky.

Napsal: 18 pro 2019, 17:17
od Celeron
To jsou radosti. Víš, kolik toho v tom je? Co je na to sušení/čištění nejlepší?
Student vy se asi neprojevoval jen za vlhka.

Napsal: 18 pro 2019, 17:29
od p32
Student v autě se může projevovat kdykoliv nebo různě. Já ho myslel jako dodatečnou vadu k té první. Kontakty jsou problémové vždy jako první, takže se klidně bav, protože ti tam mohou vzniknout ještě další závady a původce budeš jen hádat. Já bych to taky řešil jako první problém. :wink:
Pokud do auta leze nadměrně vlhkost, tak je dobré si tam dát něco se Silikagelem.

Napsal: 18 pro 2019, 18:34
od xmurgi
Ako pri každom aute s nejakou tou elektronikou by som začal diagnostikou. Hľadať na slepo je dlhý a hlavne drahý proces...Neverím, že tam nebude aspoň nejaký chybový kód aby sa bolo od čoho odpichnúť..

Napsal: 18 pro 2019, 20:00
od Soemtron
OT: Blbý bylo, když si u mého R Scenic II v zimě při -10°C začala okna žít vlastním životem. Těch cca 12 km se nakonec dalo dojet i se staženými okénky.

Napsal: 18 pro 2019, 21:01
od DELONG
Mohol si napísať aspoň rok výroby a typ motorizácie a počet ubehnutých km :roll: takto by bolo lepšie.
V prvom rade diagnostika niečo napovie. Len pozor všetko nemusí byť pravda ak toho vykecá veľa :wink: .
V druhom rade kedy sa menil olej v automatickej prevodovke ?
Niektoré autá majú už vrodenú chybu ktorá sa prejavuje po pár rokoch aj tým že im uhnívajú káblové zväzky .
Podobné prípady som mal práve z koncernom PSA konkrétne Peugeot Citroen :wink: .
V plastovej trubke bol vedený káblový zväzok do ktorého sa dostala voda. Vplyvom počasia pod -10C voda zmrzla a dotrhala vodiče ktoré sa v danom priestore v trubke nachádzali . Na začiatku sa to tvárilo ako blbnutie elektroniky ale časom sa vodiče utrhli celé. Problém bol aj v tom že tam bol blbý prístup :evil: .
Možno to bude aj tvoj prípad. No nemusí ale aj taký akumulátor a zlé kostry dokážu potrápiť :lol: .
Niekedy pomôže aj dáta na diagnostike logovať alebo napojiť paralernú diagnostiku .
Hmmm a dobrá rada je aj to predať to a kúpiť si AUTO :lol: .

Ja som to tiež urobil a neľutujem to dodnes :lol: :wink: .

Napsal: 18 pro 2019, 21:02
od TomasX
Chlapi na CITclubu říkali, že to dělá ta páčka na řazení (alias řadící páka).
Sám ti to nepotvrdím, mám Citronka manuál. Diagnostiku doporučují v každém případě.

Napsal: 18 pro 2019, 23:02
od zouzel1
Než silikagel může být zajímavější toto
Foggystop
Nemám vyzkoušeno, ale asi to zkusím. zouzel

Napsal: 19 pro 2019, 12:20
od Celeron
to Delong: Je to 1,6 HDI z roku 2009, 130 tisíc. Tohle je poprvé, co se na něm něco z elektriky začalo srát. Mimo spotřebky (olej, nafta, baterka, filtr nafty, voleje, vzduchu a klimy, brzdový destičky, gumy) jsem za těch 10 let měnil pouze tyčky s kulákama svislýho stabilizátoru přední nápravy.
Před tím jsem měl Xsaru Pikaču 2 HDI 2000. Po 8 letech jsem ji prodal kámošovi a ten s ní denodeně jezdí 25 tam a 25 zpět do práce. Kromě těch spotřebkových věcí, co jsem vypsal, dělal akorát rozvody a podruhý ty svislý stabilizátory. Má najeto 320 tisíc. Takže když slyším ty kecy, že si mám koupit AUTO, tak jsem docela nabroušenej.
Možná bych si i koupil, ale muselo by to mít vevnitř dýlku od palubovky k zadním dveřím 2,7m, venkovní dýlku maximálně jako ta moje C4, zadní sedadla jednotlivě sklopit do podlahy, rovnej kufr s nárazníkem a nějakej "normální" motor, co málo žere a vyrdží víc než škůdkovejch 120 tisíc. Takový hledám už 2 roky a bohužel nenacházím.

Napsal: 19 pro 2019, 13:17
od Mysteri
Kolega nedávno riešil na 10 ročnom Picasse tiež zblbnutú elektroniku. Po otvorení riadiacich jednotiek (najmä na ovládanie okien) to bol des a hrôza. Dokonca odpadnutý elektrolit - SMT plecháč. Po premeraní elytov (4 boli už mimo) sa rozhodol vymeniť všetky a má od vtedy pokoj. To je jedna z možností. Ostatné možnosti tu už boli spomenuté.

Napsal: 19 pro 2019, 21:53
od DELONG
Celeron píše:to Delong: Je to 1,6 HDI z roku 2009, 130 tisíc. Tohle je poprvé, co se na něm něco z elektriky začalo srát.
No ono to vždy raz začne blbnúť a potom to nemá konca :lol: .
Elektronika v aute nie je až taká spotrebka ako brzdy filtre a podobne.
Tá začne žiť svojím životom časom alebo nepredvídateľnými udalosťami.
Napríklad keď nejaký komponent elektro sa rozleptá alebo uhnije.
A jej jedno či je to vodič ,kontakt, spoj (priamo v káblovom zväku) alebo samotný komponent nejakého členu.

Závadu musíš lokalizovať sám mi nie sme pri tvojom aute :wink: nejaké rady pomôžu určite. Možno aj nejaké Citroen fórum poradí.
Ak budeš v budúcnosti s niečím pomôcť rád poradím . Ak vlastníš diagnostiku ale nie čínsku tak kľudne daj EOBD chyby sem.
A dobré je mať aj elektro schému tvojho vozidla. Najlepšie mať program zo servisným manuálom. Meracie prostriedky a hlavne znalosť problematiky je to najdvôležitejšie :lol: .

Ale ak sa nechceš trápiť ostáva ti dať to len do servisu. No žiaľ ani oni však niekedy nič nezmôžu. Vymenia x komponentov však to platí zákazník
:lol: a po čase zákazník zistí že ten servis už radšej ani nechce vidieť a skúsi druhý ale niekedy ho nenájde už vôbec :lol: .
Nie je majster ako majster česť výnimkám . A niekedy šikovný elektrikár z garáže urobí viac ako elektrikár zo servisu . Zase česť výnimkám.
A zase ale platí aj to že neučený majster hotový kat :lol: .

No ono nájsť dnes dobré auto je už problém . A nové tiež :lol: napríklad taká Skoda Rapi* už nová neprejde emisnou kontrolou STK :wink: .

Napsal: 01 led 2020, 18:00
od Celeron
Zážitek z 30.12. Vyrazili jsme na oslavu příbuznýho se jménem David. Je to cca 2,5 km. Za tu cestu jsem 3 x stál, C4 1,6 HDI chcípla. Rozsvítilo se červeně asi 5 kontrolek, rozblikal nápis SERVICE! a na displeji hlášky Antipollution fault, ESP Fault, Parking Brake Fault. Po nastartování to jelo asi 200 m a znova. No a nastartovat už nešlo. Tak jsem odpojil na chvíli baterku. Nastartovat šlo ale za 5 sekund bez jízdy to zase chcíplo ale nóvum, zůstal svítit žlutej symbol motoru a při dalším startu zase ta hláška Antipollution fault. No aspoň že ta,m je trvalá chyba pro diagnostiku. O tý doby asi 30 km pokoj.
Koukal jsem na net a je to dost profláklá věc. Jenže někomu pomohlo vyměnit BSM, někomu čidlo tlaku paliva, někomu vyčištění jímky a cedníku v nádrži, někomu stačilo vyměnit filtr paliva, někomu nepomohlo nic a zmizelo to na tisíce km. Obyčejná diagnostika prý ani žádnou závadu v logu nenajde, musí být Lexie.
Jo naftovej a vzduchovej filtr je měněnej před cca 300 km.
Až se servisáci vzpamatujou po 6.1. tak to někde zkusím.

Napsal: 01 led 2020, 21:14
od AlesALF
Taky na nich dost hnijou vodiče co jsou ve svazku hned vedle autobaterie - kyselina sežere nejdřív izolaci a potom i měď. Akorát že to není vidět neboť svazek je pro jistotu omotán páskou , nutno rozbalit a zkontrolovat.

Napsal: 12 led 2020, 01:17
od Celeron
Tak jsem koukal, co Lexie vše vyčetla proti čínský univerzální diagnostice. Jenom načtení úplně všeho trvalo skoro 5 minut. Na Číně asi 30 sekund. Mraky se opakujících chyb, dokonce to i zjistilo, že mám na H7 odporový předřadníky.
První a dost zásadní problém byl podpětí v rozvodu, pouze 11,4V. Dobíjení ale maká správně, startuje to normálně. Přímo na baterce bylo 12,8V. Zasyflený kolíky baterky a svorky na nich. A taky zoxidovanej kostřící přechod kabelu mínus pólu. Takže to chcípání motoru bylo nejspíš velkým nahodilým poklesem napětí v rozvodu.
Vypadá to, že ten Antipolution Fault byl od naprosto prázdnýho pytlíku s aditivem. Nebyl jen prázdnej, dokonce v něm byl podtlak. :oops:
Najel jsem s tím po znovu naplnění skoro 600 km a zatím nic a diagnostika čistá. Tedy ne tak úplně, hlásí to ještě chybu žhavení ale startuje to stále na první škrtnutí i při -5 stupních.
Kabelovej svazek u baterky je bez problémů.
Příští týden to mám dát servisákovi ještě jednou na kontrolu logu a koukne ještě na to žhavení aby mě to někdy za mrazu (tedy pokud ještě někdy bude mrznout) někde nevypeklo.