Kryty kol, poklice, určení velikosti.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

Kryty kol, poklice, určení velikosti.

#1 Příspěvek od robo »

Na renault laguna II mám plecháče a pneu 205/55 R16. Chtěl bych si koupit kryty kol. Jakou velikost, 16palců ? V kel*y jsem si vyhledal vůz ale v nabídce mám 15 palců kryty. Tak jak to je?
Máte někdo zkušenost s kryty plecháčů, výrobce a slušná kvalita? V jednom krámu jsem narazil na 16" kryt, jeden kus -doprodej za teď přesně nevím 200kč. Ale pevný kus, různě jsem se snažil s ním kroutit a držel, i úchyt drátu.
kus. Další jsou rozvěšeny vysoko na zdi. Tak jsem si nějaký vybral, sada 4ks za 720kč. A když jednu stratím zase kupovat sadu je ale opruz. V igelitu, moc toho vidět -ošahat nejde. Když jsem zatlačil na prostředek tak se prohnul a přitom to mělo přibližný vzhled, provedení jak ten jeden kus. Asi horší, měkký plast. Origoš je něco přes 500/kus originál a mě jeden chybí. A ty 3 co tam mám jsou už hnusný. Díky

https://test.autokelly.cz/Catalog/osobn ... 1;40109893

PS: Vše nej do Nového roku lidem na EB. :beer:
Přílohy
kryt.jpg

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Hubert_79 »

Na plecháče 16" patří poklice 16". Ztrátě poklic se předejde jejich přivázání plastovou páskou skrz díry v plecháči. Dělá to hodně lidí.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#3 Příspěvek od termit256 »


Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od forbidden »

Plecháče máme na ženiným autě jako zimní kola. Dvakrát jsem koupil poklice, dvakrát byly ukradený. Už na to se... Kup elektrony s pojistnou maticí, ty mi zatím nikde neukradli.

Uživatelský avatar
hop
Příspěvky: 84
Registrován: 26 bře 2005, 01:00
Bydliště: Zl

#5 Příspěvek od hop »

Pozor při koupi elektronů na ET-musí odpovídat tomu co je ve velkém techničáku.Jinak při technické kontrole neprojde.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Hlíny jsou na zimu zbytečně drahý, plecháče s poklicema stačí. Kdo nepoznal, co udělá přes zimu s hlínama solení a koupí si i na zimu slitiňáky, brzo pochopí - a zapláče. Naprosto regulérně zreznou - sůl ve spojení s vodou a obrusným prachem z brzd, obsahujícím železo z třecích ploch hlíny normálně sežere do černa, navíc flekatě jak jaguár. Poklice se kupujou se stejnou deklarovanou velikostí, jako má ráfek ale je potřeba je k sobě s ráfkem vyzkoušet, což bejvá problém právě někde v super-hyper, kde v oddělení hobby-auto-moto prodávají jen sady 4ks a rozbalený vám je nevezmou zpátky - ony totiž ne každý poklice pasujou na každej ráfek (osobní zkušenost), obvodovej drát a všelijaký vylisovaný výstupky a packy kolikrát dokonalý nasazení až těsně na bok ráfku znemožňujou, navíc můžete narazit i na to, že poklice je navržená na ráfky s jiným "zálisem" = kótou značenou "ET", než máte na svý káře vy sami a na kola je prostě nedostanete, protože v doražení bude furt někde něco překážet. Doporučuju poklice vybírat a kupovat někde v pneuservisu, kde budou ochotní vám pro testovací nasazení jednu poklici půjčit a váma odmítnutou sadu nebudou mít problém prodat jako nepoškozenou další osobě.
A co se tejče ukradení - nikdo kdo chce poklici ukrást to nedělá proto, aby ušetřil. Vždycky je to nějakej parchant, kterej si chce z poklice učunit frisbí nebo prostě je natolik škodolibej, že vám čórne a zahodí jen jednu z celý sady - aby vás co nejvíc nasral. A chce to učunit v co nejkratším čase, takže přivázání poklic dvěma škrk-páskama každou sice dá práci, ale znesnadní samotný ukradení natolik, že se na to každej takovej parchant velice rychle vybodne, jakmile to přivázání zjistí - tihle pitomci nenosí po kapsách štípačky nebo lámací aranžérskou kudlu, aby s tím ty škrk-pásky bleskově přecvakli.
Jediný mínus který přivázání poklic škrk-páskama k ráfku má, je znesnadnění případný výměny kola při defektu - což jsem si zas po pár létech vychutnal přímo v terénu minulou neděli večer, když jsem se s rodinně obsazeným Drobečkem vracel z mezisvátečního vejletu na Šumavu a rozhodnul jsem se dotankovat v Borový u Poličky na I/34. Sjel jsem ze silnice na tamější doslova rozm r d a nej betonovej vjezd k pumpě G.A.S. Petroleum (ceny stejný jako Tank ONO, kvalita dtto), bez fronty jsem najel k prvnímu stojanu a než jsem do nádrže nalil 35 litrů a zaplatil, ležel Drobek jak postřelená husa na ráfku PZ kola - takže se vykládal kufr a lovila se rezerva z jímky pod ním. Přes hnusný 3,14čování obsluhy jsem odmítnul po prázdný gumě i jen popojet byť jen 10m mimo stojany a kolo měnil tam kde jsem zastavil u stojanu - nerozžvejkám si kvůli nim a jejich tržbě popojížděním s plně naloženým autem gumu, když už jsem ji jejich vinou prorazil. Kdyby měli na nájezdu solidní povrch, nic by se nestalo - dnes potvrzeno maníkem z pneuservisu, v gumě byl 1,5cm hluboko zarvanej kamínek ve tvaru hrotu plochýho šroubováku, kterej by na obvyklým hladkým asfaltovým povrchu neměl šanci se ztopořit dostatečně na to, aby při přejetí prorval gumu nafoukanou na 3 bary. Takže díky všem okolnostem (tma, zima, mokro, plnej kufr, obsluha na pěst + nefunkční kompresor na pumpě - dofukoval jsem nožní pumpou, nervózní a d e b i l n í poznámky manželky, která kvůli zimě odmítala vylézt z auta během zvedání na hever) jsem od pumpy odjížděl až po 20 minutách práce ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od rnbw »

Kradnu sa aj z ineho dovodu - niekomu jeden kus chyba, tak ho niekde ukradne... Ten jeden kus mu chyba preto, ze pri jazde odpadol, alebo mu ho ukradol iny podobny inteligent.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od forbidden »

Poklice mi ukradli všechny, poprvé to byly originály, podruhé už ne. Elektrony mám na druhým autě a za 8 let jsem si ničeho nevšiml. Možná nějaký levný šmejdy solanka zničí, ale třeba v práci máme všechny auta na elektronech a taky jsem si ničeho nevšiml. Stejně jako na staré OI, co jsem prodal kdysi dávno známýmu, doteď s ní jezdí a elektrony jako nový. Značku už nevím, ale nic extra to nebylo. Ono taky v Brně už ale nesněží. :D

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Habesan »

A proč je raději nevyrábí z Titanu???
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#10 Příspěvek od rnbw »

Lebo by to bolo drahe, tazke a zbytocne. Hlinik funguje.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#11 Příspěvek od termit256 »

Ze by cena?

Uživatelský avatar
hop
Příspěvky: 84
Registrován: 26 bře 2005, 01:00
Bydliště: Zl

#12 Příspěvek od hop »

Nové elektrony jsou z výroby dobře ošetřené lakováním.Odolné solím-pokud je neodřeš OK. Škrábance opravíš + lak

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Hubert_79 »

EKKAR píše:prorazil jsem gumu
Nehlídáš si tlak v rezervě? To já pokaždý když foukám gumy, tak do ni naperu tři bary. Ona tedy moc neutíká, ale jistota je jistota. Navíc je to kolo jak z Trabanta s nálepkou MAX 50 MPH/80 km/h. A taky ji mám ve vaně na dně kufru, ještě pěkně přišroubovanou asi 5 cm šroubem, takže to trvá než se to vytočí. Je tam samozřejmě i fehér a tažné oko.
Tohle má líp vyřešený bratrův Pežot 206; to má rezervu pod kufrem zvenku, jen se spustí taková klec. Je sice ta rezerva jak prase, ale zas nemusíš vykrámovat komplet kufr.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#14 Příspěvek od EKKAR »

Z českejch aut měly takhle rezervu umístěnou "embéčka" - ty měly rezervu doslova v šuplíku pod dnem kufru, přístup byl pomocí sklopnýho panelu hned za nárazníkem a pak taky tolik proklínaný "šádyny" = kcháry řady Š105/120/125/130/135. Tam stačilo jen zvednout přední haubnu a čudlem (ze začátku, následně během výroby změněno na otočnou páku) odjistit rezervu zastrčenou zepředu nad nápravnici. Nevýhodou bylo to, že kolo za nárazníkem bylo permanentně zas.raný jak jetelina. Pokud jsem nepotřeboval kufr, vozil jsem ji v šáde radši vevnitř v kufru ještě navíc obalenou igelitovým pytlem.

A tlak v rezervě (mám plnohodnotnou na plechu, žádný redukovaný pidikolečko) kontroluju 1x ročně - při přezouvání zima-léto. Lozit zhruba co měsíc do kufru, všecko vyndat, zvedat falešný dno, vybírat povinnou vejbavu a tahat ven rezervu jen kvůli dofouknutí už jsem vzdal - protože samozřejmě soudruzi konstruktéři ji umístili tak, že bez totální demontáže všeho rezerva nejde ani zkontrolovat, natož dofouknout - prostě je v jimce položená ventilkem dolů. To je to jejich "simply clever". Žádnej zákon ale nenařizuje mít v ní nejvyšší tlak furt, pokud máš na palubě k dispozici prostředky pro dofoukání. A je jedno, jestli to bude kompresorek na autobaterku, ruční nebo nožní pumpa anebo tlaková flaška. Já chtěl využít toho, že se mi to stalo u pumpy, kde mají stojanovej kompresor s vyšším výkonem, abych tu gumu měl dřív doplněnou. Kdyby jim fungoval, nemusel bych to tam jak trotl 5 minut našlapávat - měl bych kolo na potřebným tlaku za pár vteřin.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Hubert_79 »

Rezervu jsem ve Š125 vezl v kufru jednou a naposled. Když tam nebyla, tak to místo kde by normálně byla tvořilo takovou jako kapsu a při protivětru to bylo pěkně znát. Navíc jsem na ni měl takový plastový dekl, jako poklici. V kufru to ale vozilo hodně lidí.
Hubený škodovky měly taky takový vyklápěcí lůžko, až "emka" měly jen takovou otočnou páku co to kolo odjistila.
Tak u Forda to vymysleli líp - stačí zvednout dno kufru a rezerva (175/70 R14, normální kola 195/60 R15) je pěkně ventilkem nahoru. Ten vercajk je pod ní, jen jak jsem psal, závit toho šroubu je dlouhý a dost se našroubuješ než to jde ven.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“