Stránka 1 z 3

Ukazatel množství oleje

Napsal: 29 led 2020, 18:45
od Kolda
Zdravím:)

Neřešil někdo nějaký ukazatel na množství oleje? Nebo něco koupit na ebay, ale co funguje a vydrží to..

Jde o olej v motoru(motor stroker se šnekem)tak si občas přicucne, dolevám cca 0,5l na 3000. - chci se držet na horní hranici. V okruhu je chladič

A rád bych to víc pod kontrolou. Když bych někde vzal za vanu a nebo poškodil chladič. Kontrolka na tlak je už pozdě.

Představa: 3 led - ok, kontrola, pod limitem(nastaveno nad spodní hranici)

Chápu že za jízdy hladina nebude klidná.
Nenapadá mě jak to dodělat z auta co na to má čidlo, ale je to vždy na ECU a to je pro doděláni nereálné.

Snad je dobře zařazeno.

Díky

Napsal: 29 led 2020, 21:33
od Sandal
Co je to motor se šnekem?Máš namysli šroubovej kompresor?
K tomu oleji asi tak.Za 3000km (mil) si to budeš muset holt kontrolovat ručně.Zase to neni 0,5l na 100km abys to neuhlídal.Tohle se u aut řeší přes "budíky" který hlásej nízkou hladinu a nízkej tlak.Těžko se to ale asi dá napodobit.
Jinak tě samozřejmě chápu.Neni to tuctovej motor, kterej seženeš na vrakárně, a nechceš o něj přijít.

Napsal: 29 led 2020, 21:38
od Kolda
Mám obavu hlavně o nějaký únik. Když by náhodou ta vana. Viděl jsem čidla co na dně vám, ale zapojení jde do ECU a má to jen 3 dráty.

Napsal: 29 led 2020, 22:10
od MetalGod
Tak olej můžeš měřit jednorázově, před startem.
Nejideálnější by byl hladinoměr rezonanční, s vidličkou, může pracovat v agresivním prostředí i při vysokých teplotách, případný zanesení mu nevadí, jenže stojí tisíce a na výstupu má buď 0, nebo 1, takže bys potřeboval aspoň 3, ale mrňavoučký a těsně nad sebou.
Taky by šel plovák s feritem, co se podle hladiny zasouvá do cívky, ale nesměly by se na stěnách měřicí trubičky dělat usazeniny, který by ho zablokovaly a musel by bejt v klikovce tutově atmosférickej tlak.
Ultrazvuk asi kvůli agresivnímu prostředí ne, optika kvůli viskozitě oleje by nemusela fungovat dobře, leda bys snímal průsvitnost vůči plováku.
Ve všech případech se počítá s tím, že z klikovky vytáhneš extra fajfku ven.
Na průmyslový měřáky moc nečum, začínaj na tisících a končej na desetitisících.
Měření odporu/kapacity taky nebude použitelný vzhledem ke změně vlastností při znečištění/opotřebení oleje.

Napsal: 29 led 2020, 22:16
od Sandal
Tak je to možný.Pokud to bylo nějaký modernější auto, tak maj i měření kvality oleje a to už opravdu půjde přes ECU.
Myslim si že mít obavy z úniku ojeje je asi zbytečná.To bys musel tu vanu někde urvat a to bys hned věděl :wink:

Napsal: 29 led 2020, 22:18
od MetalGod
Jo. Kdybys urval vanu za jízdy, hned bys to poznal na zadním okýnku (jako že se mi to stalo; ale protože jsem měl místo oleje aditiva, dojel jsem nasucho) :D

Napsal: 29 led 2020, 22:21
od ZdenekHQ
Molyko do leteckých motorů po dědovi? :D

Napsal: 29 led 2020, 22:31
od Sandal
Ultrazvuk by byl perfektní ale čidlo by muselo bejt z venku, jenže to takhle nefunguje.Změřilo by to jen tloušťku vany a ne hladinu.
To je prekérní situace.Těžko něco vymyslíme.

Napsal: 29 led 2020, 22:31
od MetalGod
Ne, jen mi to moc chlastalo normální olej, už byly kroužky v prdeli. A protože jsem v tý době přestal chlastat a nevěděl, co s prachama, tak jsem do toho místo oleje dolejval aditiva :D

Napsal: 29 led 2020, 22:41
od MetalGod
Hele, jaká je tepelná vodivost oleje? Hádám, že hrozná, ale přece jen nějaká - co takhle v něm při maximální hladině utopit 3 maličký pozistory nad sebou, do každýho z nich pustit konstantní proud takový intenzity, aby měly vyšší teplotu jak olej za provozu, a měřit na nich napětí? Jak bude olej odebírat část tepla, pozistor se tolik nezahřeje, bude mít menší odpor a tím pádem nižší napětí, než kdyby byl na luftě.

Napsal: 29 led 2020, 23:01
od misocko
moja O3 ma tento snimac ultrazvukovy (ak sa nemylia navody)
uz len k tomu arduino a vyhodnotenie :D

Napsal: 29 led 2020, 23:42
od MetalGod
Jestli je výstup analogovej, tak na co Ardchujíno? Na to by mohly stačit dva tři komparátory, v případě obdélníkovýho výstupu s proměnlivou frekvencí pak předřazenej integrátor co by jednoduchej převodník f/U.
Kolik takovej snímač může stát? Přes litra určitě. A s nejasnou životností.

Napsal: 30 led 2020, 06:00
od Kolda
Díky za pomoc. Vypadá to dost složitě na dodělání. 😁 Vydrželo to do teď, tak to vydrží dál.

Napsal: 30 led 2020, 20:29
od misocko
MetalGod píše:Jestli je výstup analogovej, tak na co Ardchujíno?
v nejakom "manuali" motora som sa dozvedel ze vystup je PWM , kedze to vysiela teplotu aj hladinu po jednom kabli, tak to asi nebude cista PWM ale nejaky druh komunikacie, dalej som nepatral.

Napsal: 30 led 2020, 22:50
od MetalGod
U všech aut? Jasně, může tam bejt digitální výstup, ale taky nemusí, může současně měřit teplotu, ale taky nemusí.
Ale to je jedno, protože zrovna takováhle sranda pár litrů může stát, což je jistě odrazující na pokus, kterej nemusí vyjít.