Kolik Vám to v zimě žere ?
Moderátor: Moderátoři
Kolik Vám to v zimě žere ?
Jezdím v poslední době jen po městě po nákupech, a i když je mírná zima, počítač mi ukazuje spotřebu 11.2 litru . Stejnou spotřebu jsem měl u starého dobrého Kadetta 1.6 a tudíž jsem myslel, ža vývoj za těch 20 let pokročil.
Nyní jezdím v Hyundai 1.6 GDi. Mluvím samozřejmě o benzinu.
Nyní jezdím v Hyundai 1.6 GDi. Mluvím samozřejmě o benzinu.
Prakticky stejně jako v létě, při couračkách po městě zhruba o litr na 100 víc - kvůli nutnosti nechat auto aspoň trošku rozmrznout a odmlžit skla zevnitř. Holt starší výrobky Schade Werke nemají sériově elektricky vyhřejvaný čelní sklo, takže v naprostým rozporu s požadavkama ekofašounů na okamžitý vyjetí po studeným startu si hezky pár minutek počkám, až se motor na místě probublá na aspoň 40-50°C teploty a odmlží mi čelní sklo - abych neporušoval požadavek zákona na zajištěnej výhled z vozidla. Takže na delší trasy mám spotřebu prakticky stejnou jako v létě - co mi v létě sežere klima, to v zimě prosvítím a protopím výhřevama. Naprosto běžně tak jezdím pod 7 litrů na 100. Na couračky po městě s tím ohřejváním po startu je to v zimě horší, celkově to leze přes 10 - 10,5. Motor VW kód BXW - atmosféra 1,4 16V nepřímej vstřik vícebod.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
To mě v zimě někdy vylezla spotřeba benzínu i přes 6,1 litru na sto. V létě se pohybuje kolem 5,3 s klimou, jen jednou jsem byl takový cvok, že jsem vyjel jednu nádrž (od pumpy k pumpě 812 km za 38,1 litru) jen se dvěma krátkými pauzami, to jsem se dostal těsně na techničákem slibovaných 4,7. Ale to už je dlouho. Dnes už odmítám řídit víc, než nějakých 900 km za den, a pauzy taky dělám dělám delší a častěji. Nocleh se po Evropě vždycky někde najde. Tak a%t si i motor vystydne.
Nekoukám na počítač v autě, eviduji si tankování a kilometry, tak i vím, že kecá asi o tři deci na sto, ukazuje menší spotřebu.
Jo, mám bezín, 1,25 VVT, 69 kW.
Nekoukám na počítač v autě, eviduji si tankování a kilometry, tak i vím, že kecá asi o tři deci na sto, ukazuje menší spotřebu.
Jo, mám bezín, 1,25 VVT, 69 kW.
Mám P307 Sw, nafta 2.0HDI 66kw,
léto 4.5-4.7L (klimatizaci používám téměř vždy od 18°C výš), zima 5.0 - 5.3L.
Vyšší spotřebu přisuzuji především zimním pneumatikám, vyhřívání skel, ale především se mi pod cca 10°C automatický zapíná elektrické topení které má 1kW(aby to rychlejí topilo). Musím ale zas na druhou stranu říct že mám perfektně zvládnutou techniku jízdy, jezdím defenzivně a příjemně pro posádku, brzdy používám co nejméně, dlouhodobě předvídat atd atd. Ale rozhodně nejsem brzda provozu.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jinak město / mimo město cca 70/30 v létě i v zimě.
léto 4.5-4.7L (klimatizaci používám téměř vždy od 18°C výš), zima 5.0 - 5.3L.
Vyšší spotřebu přisuzuji především zimním pneumatikám, vyhřívání skel, ale především se mi pod cca 10°C automatický zapíná elektrické topení které má 1kW(aby to rychlejí topilo). Musím ale zas na druhou stranu říct že mám perfektně zvládnutou techniku jízdy, jezdím defenzivně a příjemně pro posádku, brzdy používám co nejméně, dlouhodobě předvídat atd atd. Ale rozhodně nejsem brzda provozu.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jinak město / mimo město cca 70/30 v létě i v zimě.
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Jo, taky jsem brzda provozu alias vedoucí kolony svatebních vozidel. Taky předvídám a raději z kopce zařadím pětku než bych letěl jako blázen a pak opět jako blázen brzdil. Obvykle na mé 24km trase do práce ty, co mě předjeli, někde dojedu. Případně se divím, když před sebou v otáčce vidím řadu koncových červených světel, že někdo předjíždí. Ale máme demokracii, ať si každý jezdí jak chce. Jen bych si za sebe přál, aby se řidiči naučili používat ovladač naklápění světel.
Jo, do práce (trochu z kopce) jedu Roomsterem 1.4/63kW (v předělávce na LPG) okolo 4,2 l/100km, z práce (do kopce) za 5,5 l/100km. Rekord do práce mám tuším 3,8 l/100km. Zima (i když letos ještě nebyla) na to nemá u mě prakticky vliv.
PF
Jo, do práce (trochu z kopce) jedu Roomsterem 1.4/63kW (v předělávce na LPG) okolo 4,2 l/100km, z práce (do kopce) za 5,5 l/100km. Rekord do práce mám tuším 3,8 l/100km. Zima (i když letos ještě nebyla) na to nemá u mě prakticky vliv.
PF
Motor RHY, žejo?Tyhle motory jsou úsporný a nesmrtelný.Přítulkyně ho má v 306ce.Spotřeba 5l +- nějaký deci.usporka píše:Mám P307 Sw, nafta 2.0HDI 66kw,
léto 4.5-4.7L (klimatizaci používám téměř vždy od 18°C výš), zima 5.0 - 5.3L.
Můj GIV 1.9 Tdi 85kW 6,5l zima a 5,5 léto.Všechno okresky.Dálnice nejezdim, bojim se tam strčit čumák
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale tak je asi kazdeho vec jak svizne jezdi, jen jizda za defenzivnim slimem obcas brnka pekne na nervy. Kdyz se zkombinuji vselijake ty trivalce s motorem o vykonu motorove pily s takovymto stylem jizdy a okoreni systemy typu start stop, projedou vzhledem k ne zrovna bleskovym reakcim techto ridicu nekterymi krizovatkami s kratkym casem na semaforu ta 2-3 auta.
Taky predjizdeni setrilku byva jedna radost, na rovince kde se da predjizdet to "rozpali" v zatackach se kochaji krajinkou rychlosti jako by jeli misto asfaltu po kluzisti. Za mne je tento styl jizdy stejne bezohledny ke svemu okoli jako "zavodnicka hovada".
Nekde v Australii delali pred casem studii co se tyka nehodovosti. Samotne brzdy provozu a ruzni vychovavaci bourali min nebo s mensimi nasledky, ale o to vic bourali ridici v jejich okoli kdyz se sneky snazili predjizdet i v rizikovych situacich kdy by je to u normalne jedoucich ani nenapadlo. Takze to vyslo nastejno.
Taky predjizdeni setrilku byva jedna radost, na rovince kde se da predjizdet to "rozpali" v zatackach se kochaji krajinkou rychlosti jako by jeli misto asfaltu po kluzisti. Za mne je tento styl jizdy stejne bezohledny ke svemu okoli jako "zavodnicka hovada".
Nekde v Australii delali pred casem studii co se tyka nehodovosti. Samotne brzdy provozu a ruzni vychovavaci bourali min nebo s mensimi nasledky, ale o to vic bourali ridici v jejich okoli kdyz se sneky snazili predjizdet i v rizikovych situacich kdy by je to u normalne jedoucich ani nenapadlo. Takze to vyslo nastejno.
Naposledy upravil(a) termit256 dne 02 úno 2020, 18:54, celkem upraveno 1 x.
Tesat. Bohužel, dnešní výroba pod ekofašounským €urohujerským diktátem Brusele nic jinýho neprodukuje, než auta s motorama do sekačky a s palubníma vejbavama vysloveně podporujícíma jizdu stylem brzda provozu ...termit256 píše:...
Nekde v Australii delali pred casem studii co se tyka nehodovosti. Samotne brzdy provozu a ruzni vychovavaci bourali min, ale o to vic bourali ridici v jejich okoli kdyz se sneky snazili predjizdet i v rizikovych situacich kdy by je to u normalne jedoucich ani nenapadlo. Takze to vyslo nastejno.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
další skupina jsou předjížděči, co na to nemají. Jedu přede mnou jasná kolona x kilometrů nechám si před sebou mezeru (tří vteřin)abych nemul jet brzda plyn a hned se mi tam nas..e nějaký pickup, nebo dodávka a třeba dvacet kilometrů čumím do zdi. Pak se všichni diví , že se řidiči lepí na prdel, aby jim tam podobná hovada necpala. Když mě předjede svižnější auto a pokračuje dál je to v pohodě.
- scorpions-cz
- Příspěvky: 1760
- Registrován: 19 bře 2011, 01:00
- Bydliště: Jižní Čechy Dačicko