Pekárna UNOLD BACKMEISTER 8650 - nejede motor

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
FerdaEN
Příspěvky: 15
Registrován: 08 čer 2017, 02:00
Bydliště: Praha

Pekárna UNOLD BACKMEISTER 8650 - nejede motor

#1 Příspěvek od FerdaEN »

Po delší době jsme chtěli v pekárně UNOLD 8650 upéci chléb ale nepodařilo se.
V režimu Knead se motor ani nepohnul. Sundal jsem spodní kryt a vše bylo jasné. Rozpadlý řemen (řemeny) a provazy z řemenů namotané na na všechna ozubená kolečka. Hmm, vyčistil jsem, vyzkoušel motor a zase nic. Hledal jsem řešení a na nějakém německém fóru našel radu - vyměnit triak BT137. Relé pro reverzi chodu prý neodchází. Triak jsem vyměnil ale motor stále nejede.
Motor nevypadá jako spálený, není cítit spáleninou, točí se v pohodě, pohledem na něm není nic podezřelého. Mohu ho vyzkoušet přímo na 220V ze sítě? Jak je zapojený konektor?
Relátko vypadá netknutě a také ta deska nevypadá jako po přetížení nějakého obvodu vysokým proudem, ale motor se po namotání zbytků z řemenů musel zcela jistě zastavit pod proudem.
Také se mi podařilo dostat do servisního menu - na chvilku se rozsvítí všechny položky na displeji, a zobrazí se 2E - asi chybové hlášení, zatím se mi ho nepodařilo rozšifrovat.
Můžete poradit jak vyzkoušet samotný motor (45€ je trochu moc, to už koupím novou pekárnu) a případně kde hledat chybu?
Děkuji

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#2 Příspěvek od mi-ro »

Motor se díky zablokování přehrál a přerušila se nevratná tepelná pojistka. Bohužel je integrovaná v dobře impregnovanem vinutí. To by jsi měl ale jako opravář diagnostikovat během dvou minut. Good luck.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
FerdaEN
Příspěvky: 15
Registrován: 08 čer 2017, 02:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od FerdaEN »

Tak to je blbé.
Chtěl jsem motor vyzkoušet ale nějak se mi nechtělo ho připojit přímo na 220V, ohmmetr mne nenapadl :-(
Nevíš jak je zapojený konektor motoru?

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#4 Příspěvek od mi-ro »

Ten tvůj neznám ale většinou čtyři vývody, dvě vinutí. Jedno natvrdo na síť, druhý přes kondík. Relátko vinutí přepíná kvůli reverzaci. Někdy vývody tři, pak je jeden společný pro obě vinutí. Princip ale stejný.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Zaky »

Zrovna nedávno jsem řešil přesně totéž. Motor jde rozebrat a k pojistce se propitvat, je na povrchu vinutí v bužírce ze skelné tkaniny a s trochou trpělivosti a opatrnosti přístupná. Ustřihl jsem přerušenou a na zbytky vývodů připájel přes ovin tenkým drátkem novou. Pak jsem to zapatlal neutrálním silikonem. Pojistku i řemen jsem koupil na Ebay.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
ohryzek36
Příspěvky: 2369
Registrován: 24 pro 2008, 01:00
Bydliště: Zlínsko

#6 Příspěvek od ohryzek36 »

Já jsem ty motory jednu dobu na záruku opravoval - jak už psal Zaky, k pojistce se dostat dá, měnili jsme je za podobné nebo ( na pozáruky) za vratné pojistky (vlastně termostaty) vytahané z motorů vysavačů. Ty už vydržely i další rozervaný řemen.

Uživatelský avatar
FerdaEN
Příspěvky: 15
Registrován: 08 čer 2017, 02:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od FerdaEN »

Tak jsem motor rozebral, poodhalil přívodní dráty a nevím kde pojistku hledat?
Nezdá se mi, že by se to vešlo do těch izolačních trubiček u jednotlivých drátů.
Přílohy
motor.jpg

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od workhard »

Klidně to tam může být, není to velké, ta bužírka u černého drátu se mi zdá buclatější.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od rnbw »

Buzirky prehmatat, niekde to byt musi.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#10 Příspěvek od mi-ro »

Propísknutím zjistíš která barva drátu je osazená pojistkou. Pak už je to 30% jistota.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Zaky »

Polohu pojistky máš vyznačenou šipkou, musíš opatrně rozřezat bužírku, aniž bys poškodil vinutí. Použitá pojistka je tato: https://www.ebay.com/itm/10pcs-SF152E-S ... Swax5Yql84
Přílohy
motor_pojistka.jpg
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
FerdaEN
Příspěvky: 15
Registrován: 08 čer 2017, 02:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od FerdaEN »

Je to tam! A je to přepálené - paráda - díky za radu. Tak šikovně ukryté kurvítko bych nikdy nenašel, ani bych ho tam nehledal.
Dá se to sehnat někde u nás? Na GESu ani na GME to nemají a nechce se mi čekat 2 měsíce na dodávku z Číny.
Ještě jednou díky.
Přílohy
Motor 2.jpg

Uživatelský avatar
ohryzek36
Příspěvky: 2369
Registrován: 24 pro 2008, 01:00
Bydliště: Zlínsko

#13 Příspěvek od ohryzek36 »

V Gesu je mají. Pokud je máš v plánu pájet, tak jich raději objednej víc - můžou se při tom přerušit.

Uživatelský avatar
FerdaEN
Příspěvky: 15
Registrován: 08 čer 2017, 02:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od FerdaEN »

Takže bych použil TC 165, ale koukám že mají až do 320°C.
Jakou mohu použít maximální teplotu pojistky aby se neohrozilo vinutí motoru?

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#15 Příspěvek od Eleman »

Takovou, jako tam byla.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“