Stránka 1 z 1

elektroinstalace suzuka vitara

Napsal: 18 lis 2006, 23:09
od lisak49
máme starší suzuku vitaru a nevím jestli nemá přípravu na denní svícení neví někdo o tom Díky :wink:

Napsal: 18 lis 2006, 23:24
od Hill
Co je to starší?
Přípravu má už Suzuki Swift v roce 1991, vyráběný pro Německo. Přidával se do toho modul nazvaný D.R.L.-controler a jeho funkci i barvy drátů (podle těch najdeš pod palubkou nepřipojený konektor) si stáhni na http://www.suzukiclub.cz/manuals.php?se ... 456&kols=2 . Když to nepůjde, budeš se muset napřed zaregistrovat a pak tě to pustí do sekce Manuály.
Předpokládám, že Vitara na tom bude stejně.
Ale bacha, nepočítá se tam s dalšími světly, ten modul jen přemostí spínač hlavních světel odporem (dnes už snad tranzistorem pulsního regulátoru), takže světla svítí méně, ale jsou to pořád tatáž klopená světla.
Jestli si tam chceš DRL (nebo SPDS, říkejme tomu, jak chceme) přidat samostatná, počítej s tím, že tam na ně příprava nebude.

Napsal: 19 lis 2006, 01:47
od lisak49
zdravím hilla,tak je to vitara geo trecker dovezená z Kanady,ale rok nevím zjistím.Když to bylo v Kanadě tak uvažuji že by to tam mohlo být připraveno.Koukal jsem na té adrese ale nevím zda se dá porovnávat osobák s terenákem....Jsou dole vlevo pod volantem nějaké 2 prázdné konektory tak uvažuji jestli nejsou právě pro denní svícení.Mám ještě Astru pro severské země a v ní jsem to montoval asi před 3 dny do patice pod volantem(domácí výroba a supr).

Napsal: 19 lis 2006, 09:11
od lisak49
pro upřesnění jde o rok 1993

Napsal: 19 lis 2006, 09:29
od Hill
Shodují se barvy drátů ve Swiftu, Balenu, dokonce i v Subaru Justy. Ověřeno. Asi nebude rozdíl mezi silničním a teréňákem, zřejmě jde o normalizované značení podle nějaké normy, aby se v tom sami po sobě vyznali.

Jestli se ti chce stahovat ještě 260MB, tak na http://digital.ktu.lt/autoclub/files.html je ke stažení dvoudílný servisní manuál na Samuraie.

Jinak podle manuálu pro USA a Kanadu, od stránky 8-38, umísťuje se DRL kontrolér pod palubku vlevo od sloupku řízení.
Jsou v něm nejméně tyhle barvy drátů: černý od kostry, černý s bílým proužkem, bílý od alternátoru, červený s černým proužkem od plováku brzdové kapaliny, červený s bílým proužkem od klopených světel (v konektoru bude zasunutý protikus s propojkami nejen tohohle drátu zpět k přepínači světel - ten se musí vyhodit, místo něj přijde D.R.L.kontrolér).
Ty ostatní barvy ti zpaměti neřeknu a ve schématu jsou nečitelné, ale to najdeš: vytáhni ten slepý konektor s propojkami a klopená světla nepůjdou rozsvítit.
Pardon - v čemsi jsem viděl propojky nalisované s dráty přímo zezadu do konektoru. V tom případě přeštípnout.