Co mi překousla kuna v motoru?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

Co mi překousla kuna v motoru?

#1 Příspěvek od PavelFF »

Dobrý den,
kuna přehryzala jakousi měkkou hadici v motoru. Nevíte, co je tím znefunkčněno? Auto jezdí zdá se normálně a nic nehlásí. Octavia 1,6 TDI.
Přílohy
Překousnutá trubička 2.jpg
Překousnutá trubička 1.jpg

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#2 Příspěvek od MetalGod »

Vypadá na podtlak pro nEGR ventil. Zacpi to, ať nesaje falešnej vzduch a nech to plavat. A stejně…
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#3 Příspěvek od Ondra2 »

No vzhledem k tomu že to jde do filtrboxu, tak je to odvětrávání něčeho. Patrně nádrže. Proč to nespojit tak jak to bylo? Podtlak to není.

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#4 Příspěvek od MetalGod »

Dyť mu to vede k ventilu nEGRa. Krom toho, bejt to odvětrávání, který bejvá řešený silnější hadicí, tak to má celý poblitý od oleje.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#5 Příspěvek od Ondra2 »

A ten podtlak by se tam asi vzal kde v tom filtrboxu? A říkám snad že je to odvětrávání klikovky? Nebo máš v nádrži olej?

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#6 Příspěvek od MetalGod »

Za filtrem je při nastartovaným motoru vždycky nějakej podtlak. A vlastně i před ním (relativně k atmosférickýmu tlaku), protože tam máš sací hadici s jistým aerodynamickým odporem. A protože se nEGR za volnoběhu nespíná nikdy, jen za vyšších otáček (a vyšším průtoku vzduchu a tedy podtlaku), o podtlak pro něj není nouze.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#7 Příspěvek od misocko »

no rozhodne to nieje podtlak ktory by nieco dokazal ovladat (ten sa vytvara pumpou u dizlov) , nefunkcny EGR u tohto motora by rozhodne chybu vyhodilo. oprav to nez ti to nasaje niekam bordel kam nema a potom budes cumiet aka palka na teba vyleti. Neodporucam zaslepovat.

Uživatelský avatar
Milan_F
Příspěvky: 1454
Registrován: 03 říj 2005, 02:00
Bydliště: nedaleko Humpolce

#8 Příspěvek od Milan_F »

Odvětrávání podtlakového řízení motoru (EGR, chcipaci klapka, turbo, klapka v chladiči spalin)

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#9 Příspěvek od passion »

CAYC 1.6TDI v O2 má odvetranie na filter len od N75 - regulácie turba.
(EGR a chcípacia klapka sú ovládané servom a N345 pre klapku chladiča spalin odvetranie do filtra nemá). V každom prípade je to to odvetranie N75.

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#10 Příspěvek od PCmaniac99 »

Přesně jak píše passion. Hadičku oprav a jezdi dál. Na těchto nových vozech je toto velmi časté protože se začal používat nějakej novej druh gumy která těm mrchám voní. Zkontroluj si i ty dvě hadičky co jsou v okolí, můžou bejt prokouslé a dělat neplechu jen někdy, zkus je pomačkat v prstech a prohlédnout.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#11 Příspěvek od Sandal »

Tu hadičku si oprav co nejdřív, ať se ti N75 nezasviní prachem. Auto by ti pak padalo do nouzáku z důvodu příliš vysokého nebo nízkého plnícího tlaku.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#12 Příspěvek od vrky »

Regulace turba. Opravit a zavěsit voňavé kuličky do WC aby jí to odradilo.

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od PavelFF »

Přišel jsem na to dneska náhodou. Auto nic nehlásilo ani se nechovalo podezřele, tak ani nevím, jak už je to dlouho překouslé. Zítra jedu do servisu na pravidelnou prohlídku, výměnu oleje apod., takže to nechám opravit.
Jen jsem se chtěl zeptat, jestli to není něco kriticky závažného.

Kdysi mi nějaká potvora nakousla hadici u Fabie 1,9 TDI a to bylo sakra poznat. Auto mělo(ale jen občas) výkon asi jako ojetý trabant a na dálnici jsem musel do mírného kopce řadit čtyřku. Prostě turbo neturbovalo.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#14 Příspěvek od Sandal »

Tahle závada nic hlásit nebude.Ta hadička vede do filtrboxu, aby se nezasíral N75. V podstatě ta závada nemá momentálně vliv vůbec na nic. Až časem by se to projevilo zašpiněním N75 a jeho špatnou funkcí.
U tý Fabie ti překousala vedení podtlaku k turbu anebo i jinou hadici a došlo ke ztrátě podtlaku. Turbo bez podtlaku u TDi má přivřený rozváděcí lopatky a motor tahne jen ve vysokých otáčkách.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#15 Příspěvek od PavelFF »

Děkuji za reakce. Dneska mi to v servisu opravili.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“