Tesla Fuga 1014A nejde gramoradio
Moderátor: Moderátoři
Tesla Fuga 1014A nejde gramoradio
Dobry den,mam gramoradio tesla fuga 1014A no netoči sa tanier na grame.Kolko prosim vas ma ist voltov na samotne gramo?Da sa zohnat ihla?A na radiu mam problem s ladenim stanic,lebo ta palička sa neposuva.čo môže byt prosim vas za prolem?Dakujem.
Talíř se může netočit z více důvodů. Jak mechanických tak i elektrických. Motor grama je na 120V, je napájen z odbočky síťového transformátoru přes volič síťového napětí.
Problém s laděním je způsoben proluzujícím, spadlým či přetrženým lankem ladění. Taky může být něco zadřeného. Až to rozebereš, tak uvidíš.
Masar byl rychlejší.
Problém s laděním je způsoben proluzujícím, spadlým či přetrženým lankem ladění. Taky může být něco zadřeného. Až to rozebereš, tak uvidíš.
Masar byl rychlejší.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
Napřed zjisti, jestli je mezi těmi pracovními vodiči 120 V. Pak sundej z hřídele pojistku a stáhni talíř a podívej se jestli se točí motorek. Funkci spínače ověříš zase měřením - v sepnutém stavu na něm bude 0 V. Kontakty jsou pod hnědou krytkou. Opravitelný není, jedině nahraditelný stejným typem z jiného grama.
Nebo možná by opravit šel, záleží na stavu. Uvnitř je jen ovládací páčka (která vyčnívá ven), pružinka a pohyblivý kontakt.
Nebo možná by opravit šel, záleží na stavu. Uvnitř je jen ovládací páčka (která vyčnívá ven), pružinka a pohyblivý kontakt.
Talíř musí dole tak, jako tak.
Bude ztvrdlé gumové mezikolo podobně, jako ta talířová guma. Možná je zaschlé i ovládání řazení, můžou být po 30-40 letech odstávky zaschlá i ložiska rotoru, takže se neroztočí.
Pokud zjistíš zatvrdlý motor, tak je to typ MT6 a dá se na netu hledat jeho restaurování pod tímto označením.
Bude ztvrdlé gumové mezikolo podobně, jako ta talířová guma. Možná je zaschlé i ovládání řazení, můžou být po 30-40 letech odstávky zaschlá i ložiska rotoru, takže se neroztočí.
Pokud zjistíš zatvrdlý motor, tak je to typ MT6 a dá se na netu hledat jeho restaurování pod tímto označením.
Ten gramofón vyzerá jednoducho, no má svoje muchy a potrebuje technika s trochou citu k mechanike. Tanier sa dá odmontovať takto: treba odstrániť poistku zo stredu taniera. Tanier je umiestnený na kužeľovitom strede, preto ho treba stiahnuť tak, že tanier nadvihneme asi jeden - dva milimetre hore, pokiaľ ho pustí jeho uloženie, podržíme a niečim tvrdým klepneme na stredový tŕň zhora, čím ho uvoľníme z taniera a ten sa dá odobrať. Točí sa motor? Pri vkladaní taniera naspäť treba prepnúť prepínač rýchlostí do medzipolohy, čím sa uvoľní gumená medzikladka, po zložení prepínač prepni na správnu rýchlosť, čím sa dotkne kladka tŕňa motora aj taniera odvnútra. Ak sa motor točí a kladka sa dotýka taniera aj motora, tak častou chybou je odstupňovaný oceľová prevodová kladka na hriadeli motora - červík, ktorým je dotiadnutá k hriadeľu sa povolí a kladka sa pretáča na hriadeli a nepoháňa tanier. Kvôli popísanej chybe bola vyhodená do smetí asi polovica týchto gramofónov, tú chybu nepozná každý amatér. Atď. Nostalgia.
gramo šásko je Supraphon H205 (základ H20) ramínko plast "hadí hlava" zelená-červená bodka, standart-micro
typ přenosky VK051 již uveden v příspěvku pár řádků výše
viz také:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=70336
typ přenosky VK051 již uveden v příspěvku pár řádků výše
viz také:
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=70336
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)