Stránka 1 z 2

Věž SM684E - spodní mechanika nefunguje

Napsal: 02 kvě 2020, 15:27
od JiriNov
Dobrý den,
potřeboval bych prosím poradit jak opravit spodní deck u této exportní verze TESLA věže.
Po vložení kazety a sepnutí play tlačítka se ozve jen vysoký zvuk a mechanika se nehne.
Natočil jsem několik videí (celkově max200MB), aby to bylo zřejmější.

https://www.uschovna.cz/zasilka/XWD89P63RURDFFZI-72S/

Překvapilo mne, že se spodní mechanika točí – tedy jen v zadní části, motorek – po zapnutí hlavního vypínače. Horní mechanika je v klidu.

Nemáte někdo nějaký nápad ? Nemám žádnou zkušenost s tímto modelem a ani s podobnými modely SM***.

Troufnul jsem si zatím na běžnou údržbu NZC431 a i díky této poradně na B444 LUX ( a víc už toho doma nemám:) )

Přivítal bych spíše i radu kde opravit, třeba někdo znáte servis (bez ohledu na místo v ČR, ta věž se mi prostě líbí, tak ji dovezu až na „konec světa“). Na „dodo“ opravu si – upřímně řečeno - asi netroufnu (navíc, bohužel, nemohu plně používat levou ruku, nemám v ní cit a správnou motoriku)

Děkuji za rady[/b]

Napsal: 03 kvě 2020, 18:38
od pepik9
Pro inspiraci si můžeš stáhnout dokumentaci k SM 580 , a k SM260/261 nebo SP210, údajně je to stejné nebo dost podobné. 2 , 3 , 4 , 5 .

Napsal: 03 kvě 2020, 19:43
od JiriNov
pepik9 píše:Pro inspiraci si můžeš stáhnout dokumentaci k SM 580 , a k SM260/261 nebo SP210, údajně je to stejné nebo dost podobné. 2 , 3 , 4 , 5 .
Dobrý den, děkuji za typy, věechno projdu, i ty schémata, jen mám dojem, že tato věž má jinou mechaniku než klasické SM modely.

Napsal: 03 kvě 2020, 19:44
od elektrosvit
Takže tam nejsou mechaniky se dvěma motory a třemi elektromagnety? Chtělo by to fotky, jak mechanik, tak řídicí části magnetofonů. Dokumentaci jsem nikde nenašel, moc se jich zřejmě nevyrobilo.

Napsal: 03 kvě 2020, 20:02
od keemo
Toto uz moc s teslou spolecne nema, mechaniky jsou zahranicni produkce. Podle projevu na videu-to pocitani zubu pri zarazeni funkce ukazuje na mechanickou vadu... Sance na opravu zacina byt miziva. Kdyby sis do profilu napsal bydliste, mozna by se nasel nekdo z okoli kdo by tu mechaniku zkontroloval. Jinak muzu doporucit Martina Hajka z Prahy - zde pod nickem Oldradio, WEB: http://www.retroservis.cz/

Napsal: 03 kvě 2020, 20:09
od ronoda
Zase plky :boid:
Mechanika je výrobek Přeloučsko - Pardubické Tesly. (pouze polské motory) Je stejná jako je v SM210, řízení motoru 7770, zaměnitelná ale není, z důvodu jinak zapojeného konektoru. Pokud zpřeházíš dráty, je zaměnitelná.

Napsal: 03 kvě 2020, 21:02
od JiriNov
keemo píše:Toto uz moc s teslou spolecne nema, mechaniky jsou zahranicni produkce. Podle projevu na videu-to pocitani zubu pri zarazeni funkce ukazuje na mechanickou vadu... Sance na opravu zacina byt miziva. Kdyby sis do profilu napsal bydliste, mozna by se nasel nekdo z okoli kdo by tu mechaniku zkontroloval. Jinak muzu doporucit Martina Hajka z Prahy - zde pod nickem Oldradio, WEB: http://www.retroservis.cz/
Zatím jsem se ptal telefonicky a byl jsem "odmítnut", nicméně se do retro servisu chystám, zeptám se osobně.
Díky

Napsal: 03 kvě 2020, 21:04
od JiriNov
elektrosvit píše:Takže tam nejsou mechaniky se dvěma motory a třemi elektromagnety? Chtělo by to fotky, jak mechanik, tak řídicí části magnetofonů. Dokumentaci jsem nikde nenašel, moc se jich zřejmě nevyrobilo.
Zatím mám jen fotky, co jsou na uschovně. Na kompletní rozborku si nyní netroufám, musím toho více nastudovat, tedy přesně popis jak na to a navíc , jak jsem psal, moje levá ruka nyní funguje napůl a to se fakt špatně dělá jemná práce. Děkuji!

Napsal: 03 kvě 2020, 21:07
od JiriNov
ronoda píše:Zase plky :boid:
Mechanika je výrobek Přeloučsko - Pardubické Tesly. (pouze polské motory) Je stejná jako je v SM210, řízení motoru 7770, zaměnitelná ale není, z důvodu jinak zapojeného konektoru. Pokud zpřeházíš dráty, je zaměnitelná.
Děkuju za reakci, mechaniku nepoznám, vycházím hlavně z informací na netu, že tato věž má snad dokonce i japonskou mechaniku. Ověřit to zatím nemám jak, takže jedině až si troufnu na rozborku.

Napsal: 04 kvě 2020, 15:17
od keemo
ronoda píše:Zase plky :boid:
Mechanika je výrobek Přeloučsko - Pardubické Tesly. (pouze polské motory) Je stejná jako je v SM210, řízení motoru 7770, zaměnitelná ale není, z důvodu jinak zapojeného konektoru. Pokud zpřeházíš dráty, je zaměnitelná.
Nevim kdo keca. Kdyby ses laskave podival poradne na ty fotky. Mabuchi motor neni polsky ani nahodou! Tak laskave otevri oci nez zacnes zvanit!

Napsal: 04 kvě 2020, 15:19
od keemo
JiriNov píše:
ronoda píše:Zase plky :boid:
Mechanika je výrobek Přeloučsko - Pardubické Tesly. (pouze polské motory) Je stejná jako je v SM210, řízení motoru 7770, zaměnitelná ale není, z důvodu jinak zapojeného konektoru. Pokud zpřeházíš dráty, je zaměnitelná.
Děkuju za reakci, mechaniku nepoznám, vycházím hlavně z informací na netu, že tato věž má snad dokonce i japonskou mechaniku. Ověřit to zatím nemám jak, takže jedině až si troufnu na rozborku.
Prosim te, nedej na jeho zvasty, ten tu mechaniku nevidel ani na tech fotkach tak tu blbe mlati slamu. Ta mechanika ma hodne podobnou konstrukci autoreverznim mechanikam kde vozik s hlavama je vysouvan pres labyrintove kolo aretovane pakou s elektromagnetem.

Napsal: 04 kvě 2020, 15:55
od ok1hga
v tomto stroji je mechanika úplně jiná než v SMxxx a SPxxx (ty mají dva motory a dva el. magnety)

tady je motor jen jeden !

Napsal: 04 kvě 2020, 15:58
od sinclair
Já tuhle věž nikdy naživo neviděl.
Buď to bylo opravdu určený jen na export, nebo se toho stihlo vyrobit tak málo, že se do servisu ani na záruku nedostal ani kus.
Nedostalo se to ke mně ani později - imho je to dost rarita, skoro stejně, jako SM580 a ta druhá odvozenina. Jako skoro všechno, co se vyrobilo 89/90/91.
Zesilovače AZS224 byly prý taky určený původně na export, ale nakonec zůstaly i s pár typy nových reprobeden a gramofonů z Litovle tady.
V roce 1992, někdy na podzim, jsem 4 nerozlepené AZS224 kupoval za směšných 1.600/ks, nikdo o ně tenkrát nestál.
Možná stojí za zmínku, že dva ze čtyř prakticky nebyly použitelné, třetí krátce po zapnutí začal tak vytápět, že se musel za 5 min vypnout, jinak by něco shořelo. Uspokojivě fungoval jen jeden.
Už tenkrát mi to připomnělo, jak asi ta výroba-montáž musela probíhat, když výsledek byl u přístroje za 5.000+ takový, jaký byl..
Zřejmě po převratu smontovaný všecko narychlo, možná načerno a určitě bez nějaké výstupní kontroly. Nikdo s nimi ani nemohl nic dělat, krabice byly zalepené orig papírovou páskou Tesla.
Ty reprobedny to samý. Byly to černý a třešňový sloupový třípásma okolo 45 litrů, ARN226/ARP150/kalota výška, s pěknými MKT výhybkami z VM, zahraniční výškáč, kvalitní zlacený šroubový terminál+DIN a byly úplně bez označení. Dodnes nevím, co to bylo za bedny a k čemu byly určený, ale vím spolehlivě, že je přivezli z Litovle.
Podle pájení a nedotažených šroubů taky asi zbouchaný narychlo, aby se něco jakoby na poslední chvíli vyrobilo a prodalo. Později skoro stejný model, se stejným osazením, začala prodávat firma AQ.
Gramofony NC452, NC500 a NC580 dtto, přehrávače MC911 bez loga Tesla. Všecko zalepený v orig krabicích, ale grama rozeštelovaný až běda a s volnými konci výstupů, bez konektorů. MC911 měly kabel s cinchema, trafo uvnitř přepínatelný 115/230V a neměly český návod. Do té doby jsem takovou verzi neviděl. Taky možná na "export".
Tehdy se asi děly hodně divný věci..
Kupoval jsem to všecko doslova ale za pakatele od jednoho místního překupníka, když ten zjistil, že je to samostatně fakticky neprodejný. Ten se k tomu dostal přes další svoje kumpány z Olomoucka a Litovelska.
Podle mě to byla první, nebo taky poslední část nějakého stylu tunelování té fabriky. Nebýt toho, možná by celý pád Tesly jako jediná přežila.

Napsal: 04 kvě 2020, 23:40
od oravan
Tie motorčeky sú nie Poľské . A nemajú sa točiť obe ako u zahraničných mašinách ešte som to nevidel takú vežu ani schému od toho možno je klon a moc sa toho nespravilo .

Napsal: 05 kvě 2020, 02:23
od sinclair
Motorky JSOU v tom na 99,99% polské PRM33-1,5 a PRM33-1,7.
Kdyby v tom byly japonské či taiwanské motorky, to by se v RTS vědělo.
Nic jiného v Přelouči použít nemohli ani nesměli.