Help mee (SM855CD)

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JenikBarchov
Příspěvky: 69
Registrován: 05 úno 2005, 01:00
Bydliště: Barchov,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Help mee (SM855CD)

#1 Příspěvek od JenikBarchov »

Zdravim vsechny bastlire.Mam takovy problem potrubuji sehnat schema na autoradio SM855CD (je zdarma od AAA auto) chtel bych si z nej vytahnout nekde vystup a pripojit jej na zesilovac.Muzete mi nekdo pomoci ?? :roll:

Návštěvník

#2 Příspěvek od Návštěvník »

otevøi najdi koncovy stupen
IO s hodnì nožièkami s chladièem opiš typ
original radio z AAA jsem v rukou ještì nemìl ,tak nevim co tam je

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

A2030

#3 Příspěvek od Hill »

jestli je to takové, co dávali u AAA ještě předloni, tak se tváří jako stereo, ale uvnitř jsou vývody spojené na výstup jednoho A2030 a ten má vývodů málo. Snad jen ten chladič...pro orientaci :?

Uživatelský avatar
JenikBarchov
Příspěvky: 69
Registrován: 05 úno 2005, 01:00
Bydliště: Barchov,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JenikBarchov »

joo na ten IO se mrknu az budu mit chvilku cas! Jinak je to 4x20W Ale mam to ve škodovce 120L a mam dva repraky vzadu pod oknem a dva vepředu pod sedačkama a chtel bych jeste dva basaky do dveří aby to trochu hralo :wink: A jeste bych potreboval poradit nejakou co nejjednodužší a nejlevnější alternativu zesilovače (do auta) kolem tech 20W (Mam par schemat ale nechce se mi davat 260-300 kč za jeden monofoni IO) možná by mi stačilo i tech 15 Watíků

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#5 Příspěvek od dj_Paul »

Na co potřebuješ zesilovač 20W když píšeš že rádio má 4x20W?? 8O

Uživatelský avatar
JenikBarchov
Příspěvky: 69
Registrován: 05 úno 2005, 01:00
Bydliště: Barchov,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JenikBarchov »

DJ_Paul: Víš řeknu ti to takhle je mi 18 a chtel bych mit v aute trochu lepší zvuk a myslim že 6x20 W by mi ve škodovce mohlo stačit! No a jelikož studuju elektrotechnu v PCE tak bych si chtel do toho autička udelat jeste stereo zesilovac abych si mohl dat dalsi dva repracky do dveri kdyz mam 2 vzadu a dva pod sedačkama. :wink: To viš pro me je ozvučeni v autě důležitý !! Líbí se mi to! Doma mam 5.1 HT ve dřevě a nejak sem se rozmazlil a chtel bych proste mít v aute taky super zvuk :D a jelikoz pod sedackama ty repraky jsou spis na to ze mi duni zadek :lol: tak bych chtel jeste do dveri nejaky dvacitky aby tomu bylo taky trochu rozumet. Chapes?? :D :wink: :lol:

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

PCE?

#7 Příspěvek od Hill »

Jestli to jsou Pardubice, tak tam jsem studoval taky. A už tenkrát nám vycházelo, že jakýkoliv výkon do Škodovky je málo. Příliš vysoký akustický tlak pozadí při rychlostech 75-90 km/h a roste s každou ujetou stovkou km. I když si stočíš tachometr. Prostě jako domácí kino to nebude nikdy a ještě si koleduješ o brzkou nedoslýchavost.

Ale chceš zesilovač, tak doporučuju TDA7374 v katalogovém zapojení: jsou to čtyři konce zapojené do dvou můstků, do 4 ohmů to dává 2x18W sinus při 12V, za jízdy to vyleze na nějakých 25W na kanál. Vlastně ještě o něco víc, tenhle zesik má výstupní tranzistory v zapojení SE, takže chodí rail-to rail (saturační napětí jen asi 0,3V v každé větvi, což je lepší, než >0,7V u většiny ostatních). Navíc má proudový diagnostický výstup, který lze využít k automatickému ubírání hlasitosti, pokud začne docházet k limitaci výstupního signálu. V katalogovém listu je uveden i proud pro určitá % zkreslení.
Přes kondík a odporový dělič k nastavení citlivosti tomu napíchni vstupy na souhlasné vývody předních repráků a nemusíš to hledat uvnitř rádia.

Katalogový list vyšel už i v modrém Amáru, ale i s plošňáky ho najdeš na www.datasheetarchive.com

Uživatelský avatar
JenikBarchov
Příspěvky: 69
Registrován: 05 úno 2005, 01:00
Bydliště: Barchov,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JenikBarchov »

Tak to je prima :-D Je fakt ze za to dam stejne 300 Ale to uz nejak zmaknu budu muset setrit :-D Jen mi prosimte porad jak s tema vystupama na vstupy :-/ Jaky cca odpory?? Mohl bys kdyztak nakreslit nejaky schematko?? stacilo by jen tak od oka neco nacmarat :lol: :wink:

Uživatelský avatar
elektromichal
Příspěvky: 190
Registrován: 09 říj 2003, 02:00
Bydliště: KARVINA
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od elektromichal »

vybodni se na konce :D
do škodovky staèi jen kombinovat
serio paralelní zapojeni repraku
aby nakonec nemìlo radio se zesilovaèem
a repro vìtši cenu než tve auto
:D

Uživatelský avatar
JenikBarchov
Příspěvky: 69
Registrován: 05 úno 2005, 01:00
Bydliště: Barchov,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JenikBarchov »

Jooo to mas pravdu jenze jestli ze to zapojim seriove nebo paralelne snizim si vykon v jednotlivych reproduktorech a to prave nechci.To si radsi usetrim a koupim IO za 300 kc a udelam si zesilovac a dam si ho do hezke krabicky a pokud to bude vypadat trosicku k svetu tak to z vrchni strany prekreji plexisklem a vystavim treba pod palubni deskou abych se mohl take v tom aute necim chlubit pred kamarady kteri tomu nerozumi a treba potom po me budou chtit take neco vyrobit :-) Takze zaver je ze misto toho abych to udelal serioparalelni kombinaci si udelam ten zesilovac uz jen proto abych z neho mohl mit radost :-D :wink:

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

souhlas

#11 Příspěvek od Hill »

s elektroMichalem souhlasím - dost zesilovačů už dnes unese dvouohmovou zátěž. Nebo z přípustného výstupního proudu a napájecího napětí vyjde pro maximální výkon neběžná hodnota zatěžovací impedance. Pak lze kombinovat reproduktory.
Ale využívat zesilovač naprosto bez rezervy bych si nedovolil, zvlášť ne v autě.
Naopak v Trabantu to byla nutnost, zvlášť, když přišlo levněji ty A2005 čas od času vyměnit, než přezbrojovat palubní síť ze 6V na 12V...po dvou čtyřohmových reproduktorech byly ve dveřích, loketních opěrkách vzadu (přes 30 litrů každá dutina!) a v zadním platu, které bylo z 15mm dřevotřísky - můžete bádat, jak to bylo zapojené, aby to mělo 2,7 ohmu/kanál a šlo z toho dostat celkem víc, jak 2x6W sinus při 6,5V

Jinak se radši podívej, co je uvnitř za koncák (nebo, kdo už to víte, dejte vědět i ostatním) - třeba budeme chytřejší: Firma Soundmax (Korea) dodává totiž tento model v několika verzích. Od 2x12 do 4x25W, s RDS i bez, ale vždy s ručním laděním, s cinchi pro vnější zesilovač i bez nich, atd...
Zrovna u toho výkonu není nikde uvedeno, podle jakého standardu nebo normy které země (a, že se tyto údaje dokážou lišit o stovky procent, už se tu řešilo). Takže se ti může stát, že přídavný zesilovač skutečně význam mít bude.

Uživatelský avatar
JenikBarchov
Příspěvky: 69
Registrován: 05 úno 2005, 01:00
Bydliště: Barchov,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JenikBarchov »

HILL :
Joo az budu obkladat stredovej panel v aute koženkou tak to radio vyndam a mrknu se na to :-D Ja jsem ho tam totiz zadělal tak že ho asi nikdo jinej než ja nevynda :lol: Zatim nevim kdy to presne bude ale az sezenu tu kozenku :-)

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

vlastně

#13 Příspěvek od Hill »

to není tak životně důležité - jen mě zajímá, jak moc výrobce kecá o výkonu. On se dá z typu koncáku (a jestli jsou tam třeba dva) a třeba i toho, jak je řízený fader, dost dobře odvodit.
Takže jen pro zajímavost, o kolik že si to tím přídavným zesilovačem pomůžeš.

Uživatelský avatar
JenikBarchov
Příspěvky: 69
Registrován: 05 úno 2005, 01:00
Bydliště: Barchov,Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JenikBarchov »

Noo samozřejmě to taky nebude hned,ale až seženu nejakou pěknou koženku jen kvuli koncaku bych nerozdelaval celej panel všechno jsem tam zadělal tak že nevim jestli i ja to rozdělam :-/ To se teprve uvidi :lol:

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“