![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Help mee (SM855CD)
Moderátor: Moderátoři
- JenikBarchov
- Příspěvky: 69
- Registrován: 05 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Barchov,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Help mee (SM855CD)
Zdravim vsechny bastlire.Mam takovy problem potrubuji sehnat schema na autoradio SM855CD (je zdarma od AAA auto) chtel bych si z nej vytahnout nekde vystup a pripojit jej na zesilovac.Muzete mi nekdo pomoci ?? ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
A2030
jestli je to takové, co dávali u AAA ještě předloni, tak se tváří jako stereo, ale uvnitř jsou vývody spojené na výstup jednoho A2030 a ten má vývodů málo. Snad jen ten chladič...pro orientaci ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
- JenikBarchov
- Příspěvky: 69
- Registrován: 05 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Barchov,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
joo na ten IO se mrknu az budu mit chvilku cas! Jinak je to 4x20W Ale mam to ve škodovce 120L a mam dva repraky vzadu pod oknem a dva vepředu pod sedačkama a chtel bych jeste dva basaky do dveří aby to trochu hralo
A jeste bych potreboval poradit nejakou co nejjednodužší a nejlevnější alternativu zesilovače (do auta) kolem tech 20W (Mam par schemat ale nechce se mi davat 260-300 kč za jeden monofoni IO) možná by mi stačilo i tech 15 Watíků
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- JenikBarchov
- Příspěvky: 69
- Registrován: 05 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Barchov,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
DJ_Paul: Víš řeknu ti to takhle je mi 18 a chtel bych mit v aute trochu lepší zvuk a myslim že 6x20 W by mi ve škodovce mohlo stačit! No a jelikož studuju elektrotechnu v PCE tak bych si chtel do toho autička udelat jeste stereo zesilovac abych si mohl dat dalsi dva repracky do dveri kdyz mam 2 vzadu a dva pod sedačkama.
To viš pro me je ozvučeni v autě důležitý !! Líbí se mi to! Doma mam 5.1 HT ve dřevě a nejak sem se rozmazlil a chtel bych proste mít v aute taky super zvuk
a jelikoz pod sedackama ty repraky jsou spis na to ze mi duni zadek
tak bych chtel jeste do dveri nejaky dvacitky aby tomu bylo taky trochu rozumet. Chapes??
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
PCE?
Jestli to jsou Pardubice, tak tam jsem studoval taky. A už tenkrát nám vycházelo, že jakýkoliv výkon do Škodovky je málo. Příliš vysoký akustický tlak pozadí při rychlostech 75-90 km/h a roste s každou ujetou stovkou km. I když si stočíš tachometr. Prostě jako domácí kino to nebude nikdy a ještě si koleduješ o brzkou nedoslýchavost.
Ale chceš zesilovač, tak doporučuju TDA7374 v katalogovém zapojení: jsou to čtyři konce zapojené do dvou můstků, do 4 ohmů to dává 2x18W sinus při 12V, za jízdy to vyleze na nějakých 25W na kanál. Vlastně ještě o něco víc, tenhle zesik má výstupní tranzistory v zapojení SE, takže chodí rail-to rail (saturační napětí jen asi 0,3V v každé větvi, což je lepší, než >0,7V u většiny ostatních). Navíc má proudový diagnostický výstup, který lze využít k automatickému ubírání hlasitosti, pokud začne docházet k limitaci výstupního signálu. V katalogovém listu je uveden i proud pro určitá % zkreslení.
Přes kondík a odporový dělič k nastavení citlivosti tomu napíchni vstupy na souhlasné vývody předních repráků a nemusíš to hledat uvnitř rádia.
Katalogový list vyšel už i v modrém Amáru, ale i s plošňáky ho najdeš na www.datasheetarchive.com
Ale chceš zesilovač, tak doporučuju TDA7374 v katalogovém zapojení: jsou to čtyři konce zapojené do dvou můstků, do 4 ohmů to dává 2x18W sinus při 12V, za jízdy to vyleze na nějakých 25W na kanál. Vlastně ještě o něco víc, tenhle zesik má výstupní tranzistory v zapojení SE, takže chodí rail-to rail (saturační napětí jen asi 0,3V v každé větvi, což je lepší, než >0,7V u většiny ostatních). Navíc má proudový diagnostický výstup, který lze využít k automatickému ubírání hlasitosti, pokud začne docházet k limitaci výstupního signálu. V katalogovém listu je uveden i proud pro určitá % zkreslení.
Přes kondík a odporový dělič k nastavení citlivosti tomu napíchni vstupy na souhlasné vývody předních repráků a nemusíš to hledat uvnitř rádia.
Katalogový list vyšel už i v modrém Amáru, ale i s plošňáky ho najdeš na www.datasheetarchive.com
- JenikBarchov
- Příspěvky: 69
- Registrován: 05 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Barchov,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
- elektromichal
- Příspěvky: 190
- Registrován: 09 říj 2003, 02:00
- Bydliště: KARVINA
- Kontaktovat uživatele:
- JenikBarchov
- Příspěvky: 69
- Registrován: 05 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Barchov,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Jooo to mas pravdu jenze jestli ze to zapojim seriove nebo paralelne snizim si vykon v jednotlivych reproduktorech a to prave nechci.To si radsi usetrim a koupim IO za 300 kc a udelam si zesilovac a dam si ho do hezke krabicky a pokud to bude vypadat trosicku k svetu tak to z vrchni strany prekreji plexisklem a vystavim treba pod palubni deskou abych se mohl take v tom aute necim chlubit pred kamarady kteri tomu nerozumi a treba potom po me budou chtit take neco vyrobit
Takze zaver je ze misto toho abych to udelal serioparalelni kombinaci si udelam ten zesilovac uz jen proto abych z neho mohl mit radost
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
souhlas
s elektroMichalem souhlasím - dost zesilovačů už dnes unese dvouohmovou zátěž. Nebo z přípustného výstupního proudu a napájecího napětí vyjde pro maximální výkon neběžná hodnota zatěžovací impedance. Pak lze kombinovat reproduktory.
Ale využívat zesilovač naprosto bez rezervy bych si nedovolil, zvlášť ne v autě.
Naopak v Trabantu to byla nutnost, zvlášť, když přišlo levněji ty A2005 čas od času vyměnit, než přezbrojovat palubní síť ze 6V na 12V...po dvou čtyřohmových reproduktorech byly ve dveřích, loketních opěrkách vzadu (přes 30 litrů každá dutina!) a v zadním platu, které bylo z 15mm dřevotřísky - můžete bádat, jak to bylo zapojené, aby to mělo 2,7 ohmu/kanál a šlo z toho dostat celkem víc, jak 2x6W sinus při 6,5V
Jinak se radši podívej, co je uvnitř za koncák (nebo, kdo už to víte, dejte vědět i ostatním) - třeba budeme chytřejší: Firma Soundmax (Korea) dodává totiž tento model v několika verzích. Od 2x12 do 4x25W, s RDS i bez, ale vždy s ručním laděním, s cinchi pro vnější zesilovač i bez nich, atd...
Zrovna u toho výkonu není nikde uvedeno, podle jakého standardu nebo normy které země (a, že se tyto údaje dokážou lišit o stovky procent, už se tu řešilo). Takže se ti může stát, že přídavný zesilovač skutečně význam mít bude.
Ale využívat zesilovač naprosto bez rezervy bych si nedovolil, zvlášť ne v autě.
Naopak v Trabantu to byla nutnost, zvlášť, když přišlo levněji ty A2005 čas od času vyměnit, než přezbrojovat palubní síť ze 6V na 12V...po dvou čtyřohmových reproduktorech byly ve dveřích, loketních opěrkách vzadu (přes 30 litrů každá dutina!) a v zadním platu, které bylo z 15mm dřevotřísky - můžete bádat, jak to bylo zapojené, aby to mělo 2,7 ohmu/kanál a šlo z toho dostat celkem víc, jak 2x6W sinus při 6,5V
Jinak se radši podívej, co je uvnitř za koncák (nebo, kdo už to víte, dejte vědět i ostatním) - třeba budeme chytřejší: Firma Soundmax (Korea) dodává totiž tento model v několika verzích. Od 2x12 do 4x25W, s RDS i bez, ale vždy s ručním laděním, s cinchi pro vnější zesilovač i bez nich, atd...
Zrovna u toho výkonu není nikde uvedeno, podle jakého standardu nebo normy které země (a, že se tyto údaje dokážou lišit o stovky procent, už se tu řešilo). Takže se ti může stát, že přídavný zesilovač skutečně význam mít bude.
- JenikBarchov
- Příspěvky: 69
- Registrován: 05 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Barchov,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
vlastně
to není tak životně důležité - jen mě zajímá, jak moc výrobce kecá o výkonu. On se dá z typu koncáku (a jestli jsou tam třeba dva) a třeba i toho, jak je řízený fader, dost dobře odvodit.
Takže jen pro zajímavost, o kolik že si to tím přídavným zesilovačem pomůžeš.
Takže jen pro zajímavost, o kolik že si to tím přídavným zesilovačem pomůžeš.
- JenikBarchov
- Příspěvky: 69
- Registrován: 05 úno 2005, 01:00
- Bydliště: Barchov,Pardubice
- Kontaktovat uživatele: