Stránka 1 z 1
Převinutí trafa nabíječky na 12V AKU
Napsal: 16 črc 2020, 23:41
od Banda
Zdravím zdejší osazenstvo!
Kamarád mě požádal, jestli bych se nezeptal na nějakého bastlíře, který zvládne přemotat trafo (ideálně ze severní Moravy).
Jedná se o trafo z nabíječky pro 12V akumulátory, kde se proud nastavoval přepínáním odboček na vinutí (momentálně si nejsem jist, jestli na primárním nebo sekundárním).
Což mě vede ještě k jedné otázce a to, jestli tu není někdo, kdo o těchto nabíječkách má bližší info např. schéma, parametry trafa, apod. a mohl se podělit.
Díky
Napsal: 16 črc 2020, 23:45
od Milan
Nerad bych tě odrazoval od bohulibé činnosti, ale jen drát na to převinutí bude stát asi 2x více než nabíječka někde v Lidlu. Takže nejde-li ti o nějakou starožitnost, zahoď to a kup si kvalitní CE výrobek
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
.
Napsal: 17 črc 2020, 00:43
od EKKAR
Fakt je, že přemotání je v podstatě individuální výroba novýho trafa - a to se jako kusovka hrubě neoplatí. Převíjet trafo se vyplatí jen v případě, kdy není dostupná jiná alternativa - třeba volně prodejný sériově vyráběný trafo s obdobným výkonem, který má to poškozený/spálený. Kdybys bydlel blíž, řeknu ti "přijeď si, dám ti vybrat" - těch traf vhodnejch pro 12V nabiják různýho výkonu mám samozřejmě k dispozici víc, od 20W prcka vhodnýho leda tak na malý akučko do nouzovýho osvětlení až po trafo z ruskýho Elektronu C222, který má samo o sobě asi 6 kilo a umí dát do baterky trvale 20A aniž by se i jen náznakem zapotilo ... Ale vhodný trafo jde i běžně koupit, hlavně nesmíš kupovat trafo se sekundárem dávajícím skutečně jen 12V (třeba původně určený k halogenům) - to bys žádnou baterku moc nenabil. Základem nabijáku musí bejt trafo se sekundárním napětím v rozmezí 16-18V, aby bylo "co regulovat" - protože za akučko nabitý aspoň na základní úroveň se považuje dosažení napětí 14,5V s připojeným nabíječem ... Ale o tom se tady napsaly stránky a stránky ...
Napsal: 17 črc 2020, 07:53
od Yarda1
Banda píše:....Což mě vede ještě k jedné otázce a to, jestli tu není někdo, kdo o těchto nabíječkách má bližší info např. schéma, parametry trafa, apod. a mohl se podělit....
Chtěl jsem pomoci, ale moje křišťálová koule si zrovna vybírá dovolenou. Tak by nebylo od věci, kdyby ti kamarád prozradil (
nebo aspoň naznačil) typ nabíječky, poslal pár fotek, sdělil, proč to trafo chce převíjet a pokud je to po nějakém zkratu i fotky vnitřností, jak moc je to zuhelnatělé.
Když to není nějaká speciální nabíječka, tak se kloním k názoru dopřát jí věčné spočinutí v nedalekém SD a koupit novou. Nebo lépe dát si elektroinstalaci v autě do takového stavu, aby nabíječka nebyla potřeba.
![Drink :drink:](./images/smilies/icon_drink.gif)
Napsal: 17 črc 2020, 10:09
od EKKAR
Yarda1 píše:...Když to není nějaká speciální nabíječka, tak se kloním k názoru dopřát jí věčné spočinutí v nedalekém SD a koupit novou. Nebo lépe dát si elektroinstalaci v autě do takového stavu, aby nabíječka nebyla potřeba.
![Drink :drink:](./images/smilies/icon_drink.gif)
S první myšlenkou lze souhlasit, s druhou ani náhodou v době, kdy na základě diktátu €urochujskejch €koteroristů každá automobilka do novejch kchárů integruje takový kurwítka, jako STOP-START a "ichtylygentňý dobýjeňý" spočívající v doslova likvidačních postupech řízení energetický bilance palubní sítě vozidla. Zatím takovejch aut ještě není příliš velká část, ale až bude po ulicích a sídlištích bez možnosti napojit přes noc na nabiják nadpoloviční většina takovejch, který nechají řidiče auto odstavit po ujetí 150km trasy a vypnout motor s baterkou vydudanou na napětí pod 12V, takže už po dvou-třech dnech odstavení respektive po trochu mrazivější noci většina odjetí chtivejch šoférů svýho plechovýho mazlíka vůbec nenastartuje, to se potom ty hajzlové v Bruseli mají na co těšit ...
Napsal: 17 črc 2020, 12:05
od MetalGod
Jestli to není samodomo nabíječka, proč neuvedeš jejího výrobce, typ? Někdo by mohl mít stejnou, nebo z ní mít aspoň trafo.
Napsal: 26 črc 2020, 15:23
od soucek
Taky vlastním tuto nabíječku, byla kdysi dělaná samo-domo okolo roku 1975, ale ty transformátory se asi někde kupovaly.Možná by toto mohl doložit nějaký pamětník ? Odbočky jsou dělané na primáru, na sekundáru se myslím dá přepnout z 12v na 6V. Tato mi ale také před léty odešla. Přes jednoho kamárada jsem sehnal vzhledově jinou nabíječku, ale s identickým trafem. No a nyní jsem zjistil, že je opět přerušené primární vinutí. Na tuto nabíječku nedám dopustit, fungovala vždy nejlépe oproti těm dnešním levným elektronickým. Dá se s ní nabíjet i více vybitý akumulátor, který elektronika moderní nabíječky nezačne ani nabíjet nebo ho vyhodnotí jako vadný. Rád bych uvítal nějakou další informaci o těchto transformátorech.
Napsal: 28 črc 2020, 16:12
od sinclair
Všecko je to o hovně, když nevíme, oč vlastně jde.
Odkdy je při bastlení, do kterého spadá i oprava trafa dosud spolehlivé nabíječky, tak podstatné finanční hledisko?
Jebe Vám už všem z těch obchodů?