Stránka 1 z 2

Prosím o identifikaci relé

Napsal: 25 črc 2020, 10:41
od jiri255
Zdravím,
nevěděl by prosím někdo, jaké má označení relé na obrázku?
Cívka by měla být na 12V a přes kontakty, aby bylo minimálně 20A a klidně i více to už je jedno. Nemůžu nikde žádné takové najít.

Napsal: 25 črc 2020, 10:48
od masar
Relé na obrázku nemá žádné označení; je to schematická značka se sériovým spojením kontaktů v sepnutém stavu. Měl bys otázku formulovat jinak. :wink:

Napsal: 25 črc 2020, 10:55
od jiri255
kde bych něco takového sehnal :-)?

Napsal: 25 črc 2020, 11:04
od masar
Dej do googlu CM1-R-12V.
:wink:
edit: Se dvěma kontakty jsou tady.

Napsal: 25 črc 2020, 11:16
od ZdenekHQ
My jsme používali https://www.distrelec.cz/cs/vykonove-re ... p/30029025

Jinak lze i přes "relé 25A 12V 2CO"

Napsal: 25 črc 2020, 11:33
od Achab
Není zadané napětí spínaného obvodu a charakter zátěže. Některé typy relé nemusí vyhovět.

Napsal: 25 črc 2020, 12:00
od jiri255
to cm1-R-12V je stejne jako mám doma viz obrázek, ale se 2 kontakty nebo tak jak je to na tom schema jsem ho nenašel, to vykonove rele rm8-2co-25a v odkaze vypada dobre to by bylo asi ono, ale kazi to ta cena...
Podle vyhledavani mi to vzdy ukazuje rele, ktera maji dole 4 nebo 5 kontaktu 2pro civku a 2 nebo 3prepinaci coz je nepouzitelne, kdyz tam podle schema museji byt celkem 4kontakty na propojeni.
Napeti pres to bude 10 az 50V max. a 5 az 20A

Napsal: 25 črc 2020, 12:12
od masar
To tvoje relé má ale pouze jeden přepínací kontakt, na rozdíl od varianty s dvojitým spínacím kontaktem.
Problém vidím v tom, že to tvoje schema je neúplné. Vzhledem k tomu, čím se zabýváš tady, bych si tipnul, že ty dva vývody v nesepnutém stavu, směřující vpravo:Obrázeknejsou nikam zapojené. Je to tak?
Pokud tomu tak je, pak stačí konfigurace dvojitého spínacího kontaktu, na jedné straně propojeného (konfigurace "U"), kterými automobilová relé disponují.
:wink:
edit: Teď jsem to popletl. Ty vývody vpravo jsou pro tu přídavnou baterku 40V, viď? V tom případě je nutné, aby relé mělo dva přepínací kontakty.

Napsal: 25 črc 2020, 12:41
od hajeklubos
Jestli máš dost místa, můžeš to celé vyřešit takto. 2ks běžné autorelé s přep. kontaktem 1x30A. Cívky paralelně, koupíš 10ks faston 6.3 a kontakty seřadíš dle tohoto schematu.
Náklady tak 120Kč. Pro jistotu doplň případně autopojistky (do drátu)

Napsal: 25 črc 2020, 13:28
od jiri255
všechny vývody jsou na tom relé zapojené v podstatě potřebuju díky 2ks těchto relé mít u baterií v nesepnutém stavu paralelní zapojení a v sepnutém stavu sériové zapojení něco jako na nákresu.
Nejlepší by bylo, kdyby tam bylo jedno relé s jednou cívkou a fungovalo jako ty dvě, ale takové hádám neexistuje, tak alespoň to řešit 2relé.

Napsal: 25 črc 2020, 14:29
od hajeklubos
Ahoj,
tímto schematem, jak jak upozorňují kluci nahoře, jsi měl začít. Z letmého pohledu jde o řazení baterií paralelně a do série. (rychlost DC motoru????)Protože ti to patrně odešlo je jasné, že někdo špatně dimenzoval.(možná záměr) Protože je přítomno napětí 36V, tak je to schopné snadno tahat oblouk a relé je opálené co by dup. Jestli to chceš opravit aby to chodilo spolehlivě, doporučuji. 4ks autorelat 60A( baterie dá při rozběhu pěkné proudy) a přes všechny kontakty C 0.47M/400V. Každá baterie svojí pojistku. Vejdeš se tak do 600Kč. Možná tady kluci vymyslí lepší způsob zhášení oblouku (tady nejsem žádný expert). A vo vo tom to je, jak říkal jistý komik.

Napsal: 25 črc 2020, 14:42
od jiri255
ne ne nic takového žádné odcházení, zhášení oblouku ani nic podobného... jde pouze o to, že před jízdou spínací skříňkou sepnu větev 36V bez zátěže, bez oblouku, po jízdě vypnu = opět bez zátěže, opět bez oblouku a tím se to vrátí na větev 12V připojím nabíječku 12V a nabíjím, to je celé ...už mě nebaví pořád dokola odpojovat seriové zapojení a přehazovat propojky, abych mohl nabíjet 12V nabíječkou, protože 36V nemám ani ji mít nechci byla by mě k ničemu na nic bych ji nepoužil.

Napsal: 25 črc 2020, 14:45
od masar
Tak použij nějaký paketový přepínač, když je ovládání ruční. A můžeš tam mít i bezpečnostní mezipolohu.
:wink:

Napsal: 25 črc 2020, 14:52
od Yarda1
20A na kontakt relé, to už je moc. Netvrdím, že něco takového neexistuje, ale spíš bych hledal mezi stykači. Když se píše, jaký proud snesou kontakty, tak se rozlišuje, jestli střídavý nebo stejnosměrný a ten dovolený stejnosměrný bývá o hodně menší.
jiri255 píše:...abych mohl nabíjet 12V nabíječkou, protože 36V nemám ani ji mít nechci byla by mě k ničemu na nic bych ji nepoužil.
Možná pořízení nabíječky na tohle napětí (případně na nabíjecí proud) by bylo jednodušší než si hrát s relátky na velké proudy.

Napsal: 25 črc 2020, 16:54
od hajeklubos
Bohužel až v samém závěru vlákna z jiri255 vypadlo na co chce vlastně rélé použít. Tedy spínání v podstatě bez zátěže, přepínání na nabíječku. (pracovní proud motoru ale přes kontakty běží) To patřilo na začátek jak požadoval Masar i Achab. Debata mohla probíhat o něčem jiném. Já bych například neřešil spínání indukční zátěže po plnou parou. Jinak přepínat k nabíjení paketovým spínačem je dobrý nápad ale náročný na pozornost obsluhy. Je otázkou jak se zachová nabíječka, při přepnuté baterii na 36V?? Nic system baterii automaticky nepřepne na 12V (můžeš zapomenout přepnout) Nemusí se stát nic,
ale nabíječka očekává protinapětí tak do 14V a dostane 36V??????. Tak, že to relé tam bylo z tohoto důvodu. Co teď. Ještě k proudovému dimenzování. Nevěřím, že když je např. na relé In 20A že ho trvale a dlouhodobě udrží(je to CHINA), proto vždy jdu "vejš" těch pár korun za silnější mě nevytrhne.