Přelomový rozsudek?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

Přelomový rozsudek?

#1 Příspěvek od EKKAR »

Soud v Karlsruhe vynesl rozsudek nad řidičem, kterej za jízdy manipuloval s ovládáním nastavení intervalu cyklovače stěračů na dotykovým displeji:
https://echo24.cz/a/SLjBz/prelomovy-roz ... lej-v-aute
Řidič se odvolal, argumentuje tím, že výrobce má tohle ovládání homologovaný a tím i státně odsouhlasený k používání za jízdy. Jsem zvědavej, jestli soud bude dál zastáncem zdravýho rozumu (neboli že dotykovej displej bez taktilní = hmatový odezvy je pro ovládání řidičem za jízdy absolutně na h0vn0), nebo jestli ustoupí masivnímu lobbingu automobilek. Já osobně bych všecko dotykový z řidičova dosahu vyházel, při současný úrovni provozu a požadovaným rozsahu řidičovy pozornosti věnovaný dění kolem auta nelze od řidiče požadovat, aby se postupně proklikával nějakým mnohaúrovňovým systémem menu až k potřebný funkci - přímý ovládání JÍZDNÍCH systémů vozidla nesmí odpoutávat pozornost řidiče od dění před vozidlema a kolem něj.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Hubert_79 »

EKKAR píše:taktilní odezva
Jojo, suterénní používání cizích termitů s sebou nese rizoto, že to skončí fiakrem.
Odezva je haptická, ty chytrý.
Jinak snůška klasických výkřiků. Stačilo dát link a bla bla bla, každý by věděl, co k tomu vyzvracíš. Ale asi nejsi úplně ve své kůži, máš tam málo výkřiků velkými písmeny a nezmínil jsi eurosojuz.
Jinak jo, ovládání intervalu cyklovače na dotykovém displeji je zhovadilost výrobce... Vrcholná.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#3 Příspěvek od termit256 »

Zdravy rozum veli, ze pokud dotycny neni shopen za jizdy neco delat, tak to delat nema. Kdyz neni schopen ovladat dotykovy displej a ridit, proc si kupoval auto kde se ovlada dotykacem vsechno? Mi osobne to nijak zvlast nevadi, ale kdo neni schopnej ridit a kouknout na palubovku, at si koupi treba tohle, kde ho nic rozptylovat nebude.

Obrázek

Uživatelský avatar
Martin_Fio
Příspěvky: 186
Registrován: 28 pro 2005, 01:00

#4 Příspěvek od Martin_Fio »

Zdravím, přepnutí na palivovovém kohoutu na režim "rezerva" za doprovodu kašlajícího ,motoru v nohách spolujezkyně také nebylo bez ztráty pozornosti.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od p32 »

Co je to za super fáro? Stačilo by dodělat digitální hodiny a GPS a skoro hotovo. :lol:

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#6 Příspěvek od Hill »

Proto to u pozdějších provedení vylepšili pružným hřídelem vyvedeným na točítko u táhel sytiče a klapek topení. Už to přesně asi neurčím, ale muselo to být ještě před 12 V verzí.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#7 Příspěvek od termit256 »

Martin_Fio píše:Zdravím, přepnutí na palivovovém kohoutu na režim "rezerva" za doprovodu kašlajícího ,motoru v nohách spolujezkyně také nebylo bez ztráty pozornosti.
Auto kde obsah nadrze dela vetsinu ceny vozu bude mit nejakou tu mouchu :-)

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#8 Příspěvek od Kremik »

Nechybí tomu jeden pedál? A nebo to cosi jako plechový hák uprostřed vozu (či spíše už v jeho pravé části) je opravdu "plyn"? To jako řidič musel sedět nakřivo?
Seděl jsem v tom jednou, jako dítě, na zadní sedačce, a to jsem tyhle věci ještě neřešil.

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#9 Příspěvek od Eleman »

Jo ten plechový hák :lol: je opravdu plyn, pokud si pamatuji, bylo to tak z výroby, možná v dalších modelech už to bylo jinak. Ta fotka trochu zkresluje, nebylo třeba sedět nakřivo, no moc místa tam nebylo, prostě půlka toho prostoru mezi podběhy je spolujezdce (těsně k tomu plynu) a druhá půla řidiče. Vzhledem k tomu, že tam není středový tunel, mohl spolujezdec eventuálne zaskočit za řidiče :lol: .Na druhou stranu se podlaha toho auta (stejně ve Warťasu) skvěle uklízela, stačilo vzít smeták a bordel smést a vymést ven. :lol:
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#10 Příspěvek od Kremik »

Díky za objasnění. To musí být vzrůšo, když ti najednou nic netušící spolucestující nevědomky šlape po plynu. :D
Martin_Fio píše:spolujezkyně
Jako že spolu jedí? :D
Naposledy upravil(a) Kremik dne 02 srp 2020, 09:41, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:
EKKAR píše:taktilní odezva
Jojo, suterénní používání cizích termitů s sebou nese rizoto, že to skončí fiakrem.
Odezva je haptická, ty chytrý.
Jinak snůška klasických výkřiků. Stačilo dát link a bla bla bla, každý by věděl, co k tomu vyzvracíš. Ale asi nejsi úplně ve své kůži, máš tam málo výkřiků velkými písmeny a nezmínil jsi eurosojuz.
Jinak jo, ovládání intervalu cyklovače na dotykovém displeji je zhovadilost výrobce... Vrcholná.
Nejdřív by sis Hubertusi musel uvědomit TY SÁM, o čem já píšu - já nepíšu o HAPTICE, což je získávání informací o novejch tvarech v okolí pomocí hmatu a svým způsobem je to POZNÁVÁNÍ okolí bez zrakovejch vjemů, ale píšu o TAKTILNÍ PERCEPCI neboli přímo O HMATOVÝM VJEMU (ano, kterej potom je základem haptiky). Jenže řidič při řízení neošmatlává palubní desku a okolí volantu proto, aby se s ním seznámil a zjistil, jestli je kulatý nabo hranatý neboli nezkoumá haptickým způsobem vnitřnosti a funkce auta, ale potřebuje TAKTILNÍ VJEM - informaci o pozici, tvaru a pohybu přesně určenýho ovládače ZÍSKANOU HMATEM, aby jeho polohu v prostoru ani samotnou funkci už nemusel vyhledávat ani kontrolovat zrakem. Když chci zesílit rádio, tak vím, že jeho knoflík je kulatej, má v průměru asi tolik jako dvoukoruna a znám bez koukání jeho polohu - ano, to jsem získal díky HAPTICE. Ale že jsem nahmátnul zrovna tenhle knoflík a otočil s ním o dvě polohy enkodéru je TAKTILNÍ VJEM/ODEZVA, kterej mě informuje, že jsem šáhnul na ovládání rádia a ne do podprsenky spolujezdkyně ...

Ergo 5kilový kladivo, termity si ujasni ty sám a teprve potom, co si přestaneš plést pojem a průjem abys neutrpěl fiákra někoho kritizuj.Zdůvodnění zde.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#12 Příspěvek od termit256 »

Co mate porad s termity? :-)

Paradox je, ze vetsina lidi ktera hani dotykove displeje, odmita i automaticke prevodovky :-)

Kdyby byly na vsechna nastaveni a funkce modernich aut tlacitka, prehlednejsi by to urcite nebylo. Mel jsem kdysi pomerne drahe autoradio kenwood kde byl doslova les nejruznejsich tlacitek popsanych 3mm tripismennymi zkratkami a piktogramy jejichz vyznam bezny uzivatel za tyden po precteni manualu zapomel. Precist co je na cudliku napsane, premejslet co zkratka znamena zrovna v tom rezimu ve kterem se radio nachazi, jak vratit radio do puvodniho stavu kdyz jsem zmackl omylem neco jineho apod. odvadelo pozornost rozhodne mnohem vic, nez rychle mrknout na dotykac a tuknout na jasne a citelne zobrazenou vec, bez milionu dalsich kravin ktere bud momentalne pouzit nemuzu nebo nechci.

Problem neni v dotykacich, ale v tom, ze moderni auta maji tolik funkci, ze zejmena starsi lide to proste nezvladaji. A je celkem jedno jestli se ovladaji dotykem nebo hw tlacitky. Trabant zadne nastavovani parametru cyklovace nemel, tam by se to dotycnemu nestalo :-)

Jinak zminena kontrola stavu paliva u tohoto stroje rozhodne hmatovou odezvu ma. Jak moc nebo malo odvadi pozornost od rizeni manipulace s ventilem nekde pod nohama spolujezdce, at kazdy soudruh posoudi sam.
https://youtu.be/yYZPfB1UmgE

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od rnbw »

Normalne auto ma ovladanie cyklovaca na pravej packe spolu s ostatnym ovladanim stieracov.

Uživatelský avatar
bdn
Příspěvky: 436
Registrován: 16 led 2020, 01:00

#14 Příspěvek od bdn »

Když úředník v Bruselu rozhodne:
URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 44&from=EN
Článek 6
Vyspělé systémy vozidel pro všechny kategorie motorových vozidel
1. Motorová vozidla musí být vybavena těmito vyspělými systémy:
a) inteligentní regulace rychlosti;
b) usnadnění montáže alkoholového imobilizéru;
c) upozorňování na ospalost a nedostatek pozornosti řidiče;
d) vyspělé upozorňování na rozptýlenost řidiče,
e) signál nouzového brzdění;
f) detekce zpětného chodu; a
g) zapisovač údajů o události.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#15 Příspěvek od termit256 »

rnbw píše:Normalne auto ma ovladanie cyklovaca na pravej packe spolu s ostatnym ovladanim stieracov.
Jo no, zapinani steracu pres dotykac mi neprijde uplne nejstastnejsi, ale tuknuti na zebrik ktery je automaticky zobrazen pri spusteni cyklovace, kde si jednoduse a plynule zmenim cas, mi prijde lepsi nez nejaky prepinac ktery ma 4 polohy a vetsinou je jedna moc a druha malo.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“