Přelomový rozsudek?
Moderátor: Moderátoři
Přelomový rozsudek?
Soud v Karlsruhe vynesl rozsudek nad řidičem, kterej za jízdy manipuloval s ovládáním nastavení intervalu cyklovače stěračů na dotykovým displeji:
https://echo24.cz/a/SLjBz/prelomovy-roz ... lej-v-aute
Řidič se odvolal, argumentuje tím, že výrobce má tohle ovládání homologovaný a tím i státně odsouhlasený k používání za jízdy. Jsem zvědavej, jestli soud bude dál zastáncem zdravýho rozumu (neboli že dotykovej displej bez taktilní = hmatový odezvy je pro ovládání řidičem za jízdy absolutně na h0vn0), nebo jestli ustoupí masivnímu lobbingu automobilek. Já osobně bych všecko dotykový z řidičova dosahu vyházel, při současný úrovni provozu a požadovaným rozsahu řidičovy pozornosti věnovaný dění kolem auta nelze od řidiče požadovat, aby se postupně proklikával nějakým mnohaúrovňovým systémem menu až k potřebný funkci - přímý ovládání JÍZDNÍCH systémů vozidla nesmí odpoutávat pozornost řidiče od dění před vozidlema a kolem něj.
https://echo24.cz/a/SLjBz/prelomovy-roz ... lej-v-aute
Řidič se odvolal, argumentuje tím, že výrobce má tohle ovládání homologovaný a tím i státně odsouhlasený k používání za jízdy. Jsem zvědavej, jestli soud bude dál zastáncem zdravýho rozumu (neboli že dotykovej displej bez taktilní = hmatový odezvy je pro ovládání řidičem za jízdy absolutně na h0vn0), nebo jestli ustoupí masivnímu lobbingu automobilek. Já osobně bych všecko dotykový z řidičova dosahu vyházel, při současný úrovni provozu a požadovaným rozsahu řidičovy pozornosti věnovaný dění kolem auta nelze od řidiče požadovat, aby se postupně proklikával nějakým mnohaúrovňovým systémem menu až k potřebný funkci - přímý ovládání JÍZDNÍCH systémů vozidla nesmí odpoutávat pozornost řidiče od dění před vozidlema a kolem něj.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Jojo, suterénní používání cizích termitů s sebou nese rizoto, že to skončí fiakrem.EKKAR píše:taktilní odezva
Odezva je haptická, ty chytrý.
Jinak snůška klasických výkřiků. Stačilo dát link a bla bla bla, každý by věděl, co k tomu vyzvracíš. Ale asi nejsi úplně ve své kůži, máš tam málo výkřiků velkými písmeny a nezmínil jsi eurosojuz.
Jinak jo, ovládání intervalu cyklovače na dotykovém displeji je zhovadilost výrobce... Vrcholná.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Zdravy rozum veli, ze pokud dotycny neni shopen za jizdy neco delat, tak to delat nema. Kdyz neni schopen ovladat dotykovy displej a ridit, proc si kupoval auto kde se ovlada dotykacem vsechno? Mi osobne to nijak zvlast nevadi, ale kdo neni schopnej ridit a kouknout na palubovku, at si koupi treba tohle, kde ho nic rozptylovat nebude.
![Obrázek](https://lh4.googleusercontent.com/-_8ZVg3mOYGY/T-Q9Qv_xzJI/AAAAAAAAD3Q/1KnlGq265Ko/s449/Dashboard%201971.jpg)
![Obrázek](https://lh4.googleusercontent.com/-_8ZVg3mOYGY/T-Q9Qv_xzJI/AAAAAAAAD3Q/1KnlGq265Ko/s449/Dashboard%201971.jpg)
- Martin_Fio
- Příspěvky: 186
- Registrován: 28 pro 2005, 01:00
Jo ten plechový hák
je opravdu plyn, pokud si pamatuji, bylo to tak z výroby, možná v dalších modelech už to bylo jinak. Ta fotka trochu zkresluje, nebylo třeba sedět nakřivo, no moc místa tam nebylo, prostě půlka toho prostoru mezi podběhy je spolujezdce (těsně k tomu plynu) a druhá půla řidiče. Vzhledem k tomu, že tam není středový tunel, mohl spolujezdec eventuálne zaskočit za řidiče
.Na druhou stranu se podlaha toho auta (stejně ve Warťasu) skvěle uklízela, stačilo vzít smeták a bordel smést a vymést ven. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Díky za objasnění. To musí být vzrůšo, když ti najednou nic netušící spolucestující nevědomky šlape po plynu. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jako že spolu jedí?Martin_Fio píše:spolujezkyně
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Naposledy upravil(a) Kremik dne 02 srp 2020, 09:41, celkem upraveno 1 x.
Nejdřív by sis Hubertusi musel uvědomit TY SÁM, o čem já píšu - já nepíšu o HAPTICE, což je získávání informací o novejch tvarech v okolí pomocí hmatu a svým způsobem je to POZNÁVÁNÍ okolí bez zrakovejch vjemů, ale píšu o TAKTILNÍ PERCEPCI neboli přímo O HMATOVÝM VJEMU (ano, kterej potom je základem haptiky). Jenže řidič při řízení neošmatlává palubní desku a okolí volantu proto, aby se s ním seznámil a zjistil, jestli je kulatý nabo hranatý neboli nezkoumá haptickým způsobem vnitřnosti a funkce auta, ale potřebuje TAKTILNÍ VJEM - informaci o pozici, tvaru a pohybu přesně určenýho ovládače ZÍSKANOU HMATEM, aby jeho polohu v prostoru ani samotnou funkci už nemusel vyhledávat ani kontrolovat zrakem. Když chci zesílit rádio, tak vím, že jeho knoflík je kulatej, má v průměru asi tolik jako dvoukoruna a znám bez koukání jeho polohu - ano, to jsem získal díky HAPTICE. Ale že jsem nahmátnul zrovna tenhle knoflík a otočil s ním o dvě polohy enkodéru je TAKTILNÍ VJEM/ODEZVA, kterej mě informuje, že jsem šáhnul na ovládání rádia a ne do podprsenky spolujezdkyně ...Hubert_79 píše:Jojo, suterénní používání cizích termitů s sebou nese rizoto, že to skončí fiakrem.EKKAR píše:taktilní odezva
Odezva je haptická, ty chytrý.
Jinak snůška klasických výkřiků. Stačilo dát link a bla bla bla, každý by věděl, co k tomu vyzvracíš. Ale asi nejsi úplně ve své kůži, máš tam málo výkřiků velkými písmeny a nezmínil jsi eurosojuz.
Jinak jo, ovládání intervalu cyklovače na dotykovém displeji je zhovadilost výrobce... Vrcholná.
Ergo 5kilový kladivo, termity si ujasni ty sám a teprve potom, co si přestaneš plést pojem a průjem abys neutrpěl fiákra někoho kritizuj.Zdůvodnění zde.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Co mate porad s termity? ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Paradox je, ze vetsina lidi ktera hani dotykove displeje, odmita i automaticke prevodovky![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kdyby byly na vsechna nastaveni a funkce modernich aut tlacitka, prehlednejsi by to urcite nebylo. Mel jsem kdysi pomerne drahe autoradio kenwood kde byl doslova les nejruznejsich tlacitek popsanych 3mm tripismennymi zkratkami a piktogramy jejichz vyznam bezny uzivatel za tyden po precteni manualu zapomel. Precist co je na cudliku napsane, premejslet co zkratka znamena zrovna v tom rezimu ve kterem se radio nachazi, jak vratit radio do puvodniho stavu kdyz jsem zmackl omylem neco jineho apod. odvadelo pozornost rozhodne mnohem vic, nez rychle mrknout na dotykac a tuknout na jasne a citelne zobrazenou vec, bez milionu dalsich kravin ktere bud momentalne pouzit nemuzu nebo nechci.
Problem neni v dotykacich, ale v tom, ze moderni auta maji tolik funkci, ze zejmena starsi lide to proste nezvladaji. A je celkem jedno jestli se ovladaji dotykem nebo hw tlacitky. Trabant zadne nastavovani parametru cyklovace nemel, tam by se to dotycnemu nestalo![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jinak zminena kontrola stavu paliva u tohoto stroje rozhodne hmatovou odezvu ma. Jak moc nebo malo odvadi pozornost od rizeni manipulace s ventilem nekde pod nohama spolujezdce, at kazdy soudruh posoudi sam.
https://youtu.be/yYZPfB1UmgE
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Paradox je, ze vetsina lidi ktera hani dotykove displeje, odmita i automaticke prevodovky
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kdyby byly na vsechna nastaveni a funkce modernich aut tlacitka, prehlednejsi by to urcite nebylo. Mel jsem kdysi pomerne drahe autoradio kenwood kde byl doslova les nejruznejsich tlacitek popsanych 3mm tripismennymi zkratkami a piktogramy jejichz vyznam bezny uzivatel za tyden po precteni manualu zapomel. Precist co je na cudliku napsane, premejslet co zkratka znamena zrovna v tom rezimu ve kterem se radio nachazi, jak vratit radio do puvodniho stavu kdyz jsem zmackl omylem neco jineho apod. odvadelo pozornost rozhodne mnohem vic, nez rychle mrknout na dotykac a tuknout na jasne a citelne zobrazenou vec, bez milionu dalsich kravin ktere bud momentalne pouzit nemuzu nebo nechci.
Problem neni v dotykacich, ale v tom, ze moderni auta maji tolik funkci, ze zejmena starsi lide to proste nezvladaji. A je celkem jedno jestli se ovladaji dotykem nebo hw tlacitky. Trabant zadne nastavovani parametru cyklovace nemel, tam by se to dotycnemu nestalo
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jinak zminena kontrola stavu paliva u tohoto stroje rozhodne hmatovou odezvu ma. Jak moc nebo malo odvadi pozornost od rizeni manipulace s ventilem nekde pod nohama spolujezdce, at kazdy soudruh posoudi sam.
https://youtu.be/yYZPfB1UmgE
Když úředník v Bruselu rozhodne:
URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 44&from=EN
Článek 6
Vyspělé systémy vozidel pro všechny kategorie motorových vozidel
1. Motorová vozidla musí být vybavena těmito vyspělými systémy:
a) inteligentní regulace rychlosti;
b) usnadnění montáže alkoholového imobilizéru;
c) upozorňování na ospalost a nedostatek pozornosti řidiče;
d) vyspělé upozorňování na rozptýlenost řidiče,
e) signál nouzového brzdění;
f) detekce zpětného chodu; a
g) zapisovač údajů o události.
URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 44&from=EN
Článek 6
Vyspělé systémy vozidel pro všechny kategorie motorových vozidel
1. Motorová vozidla musí být vybavena těmito vyspělými systémy:
a) inteligentní regulace rychlosti;
b) usnadnění montáže alkoholového imobilizéru;
c) upozorňování na ospalost a nedostatek pozornosti řidiče;
d) vyspělé upozorňování na rozptýlenost řidiče,
e) signál nouzového brzdění;
f) detekce zpětného chodu; a
g) zapisovač údajů o události.
Jo no, zapinani steracu pres dotykac mi neprijde uplne nejstastnejsi, ale tuknuti na zebrik ktery je automaticky zobrazen pri spusteni cyklovace, kde si jednoduse a plynule zmenim cas, mi prijde lepsi nez nejaky prepinac ktery ma 4 polohy a vetsinou je jedna moc a druha malo.rnbw píše:Normalne auto ma ovladanie cyklovaca na pravej packe spolu s ostatnym ovladanim stieracov.