Stránka 1 z 2

oprava flex kabla ku klavesnici

Napsal: 09 srp 2020, 22:10
od jogi24
Zdravim bastliri.
Mam problem s klavesnicou na plnicke klimatizacie. Pre predstavu, link tu:
https://www.nettivaraosa.com/en/korjaam ... et/2854808#
Je preruseny flex kabel medzi doskou a klavesnicou. Problem je, ze je to ten priehladny flex s naparenymi (mozno uhlikovymi) cestickami.
Skratenie flexu nepripada koli dlzke do uvahy. Je prerusenych cca 5 cesticiek o max dlzke mozno 1mm. Tak ma napadlo,ci nahodou niekto nemate nejake skusenosti s opravou takehoto flexu,pripadne ci by pomohol pripadne nejaky elektro vodivy lak.
Alebo...... prosim poradte.
Alebo..... viete niekto kde by vyrobili na zakazku klavesnicu podobnu tej mojej.
Dakujem

Napsal: 09 srp 2020, 22:20
od Hubert_79
Což zkusit sehnat třeba flex z nějakého starého notebooku? U klávesnic bývají... Jestli tedy jde vyměnit celý.

Napsal: 09 srp 2020, 22:24
od jogi24
Nie nejde,je to jeden kus spolu s klavesnicou....

Napsal: 09 srp 2020, 22:28
od rnbw
Ak su tie uhlikove cesticky na povrchu, tak kvalitnym vodivym lakom (tzn. nie Elchemco EL-x) to pojde. Ak nie su velmi husto, tak mozes dokreslit kazdu samostatne nejakym vhodnym tenkym predmetom. Ak su nahusto, tak ich "mazni" vsetky dokopy a po zaschnuti laku preskrab medzery.

(V notebookoch je flex kabel tiez pevnou sucastou klavesnice).

Napsal: 09 srp 2020, 22:58
od jogi24
Diky za odpoved, co to znamena nie Elchemco? Porad teda aj v SS,pokial nechces robit reklamu.
Dakujem

Napsal: 09 srp 2020, 23:05
od rnbw
Tie ich vodive laky su na hovno. Je to ako strieborny prasok v acetone - urobit tym vodivy spoj je dost problematicke. Kvalitnym lakom urobis vodivy spoj vzdy.

Napsal: 09 srp 2020, 23:11
od jogi24
Nerob drahoty a porad znacku... Nielen mne ale aj pre ostatnych..
DIKY

Napsal: 09 srp 2020, 23:18
od rnbw
Mam dva nemecke v malej sklenej flaske.

Jeden som kupoval v predajni, co uz neexistuje - je to KB-Leitsilber Art. Nr. 01740 a po rokoch uz vyschol (vhodnym riedidlom by sa mal dat ozivit).

Druhy je VS-ELECTRONIC - Art. Nr. 493409 Silberleitlack. Uz neviem, kde som ho kupil. Snad v Conrade, ked este mali predajnu?

Napsal: 09 srp 2020, 23:43
od samec
Dobrý je lak na opravu vyhrievania zadného okna. Kúpiš v autodieloch.

Napsal: 10 srp 2020, 21:06
od jogi24
A neskusal niekto z vas davat vyrabat novu foliovu klavesnicu? Kolko by to cca vyslo?

Napsal: 10 srp 2020, 21:22
od termit256
Delaji to nekteri cinsti vyrobci plosnych spoju, ale v kusovce to neni uplne levne. Zalezi na konfiguraci. Ja tohle opravuju tak, ze pod tu folii nacpu obycejne tactile tlacitka na tistak.

Napsal: 10 srp 2020, 23:16
od Celeron
jogi24 píše:A neskusal niekto z vas davat vyrabat novu foliovu klavesnicu? Kolko by to cca vyslo?
Klábesnice 120 x 200 mm s 16 křupacíma tlačítkama a průhledem na LCD 2 x 16 znaků vyšel kdysi dávno (1994) v Tesle Jihlava 1 kus na cca 8 tisíc (masky, raznice a pod) a následně série 100 kusů 340,- bez DPH za kus.
Tesla Jihlava už není nebo aspoň klávesnice nedělá a pochybuju že jiní výrobci v česku budou výrazně levnější.

Napsal: 11 srp 2020, 10:00
od Zaky
Dej sem fotku toho poškozeného flexu, lze-li. Pokud jdou dráhy v nezměněné rozteči jako jdou do násuvného konektoru na konci (pokud je to tedy tak udělané), tak bych hleděl udělat nějaký mechanicky fixovaný adaptér přímo u klávesnice k zabránění namáhání zbytku flexu, do něj s využitím původního konektoru zasunout zkrácený flex a dál to propojit už jinými dráty. Výrobce membránových klávesnic někde u Jihlavy pořád nějaký existuje, ale je to drahé. Taky záleží kolik je v zařízení místa, jestli bys třeba nemohl v případě nutnosti udělat celou klávesnici novou s využitím DPS a nějakých nízkých tlačítek. Pokud je místa málo, tak s využitím dotykových senzorů, ale to už je vyšší dívčí.

Napsal: 11 srp 2020, 10:11
od termit256
Kapacitni senzory na tohle rozhodne nedoporucuju, budes natukavat i kdyz se o klavesnici otres vlhkym rukavem. Ani ty eskapady s vodivym lakem nebyvaji moc spopehlive. Pokud je to masina ktera nekoho zivi, je treba to udelat poradne. Kdyz se ti to poserne v nevhodnou chvili, budou skody zpusobene tim ze nepojede mnohem vyssi nez cena nove klavesnice.

Napsal: 11 srp 2020, 12:37
od samec
Lak na opravu vyhrievania zadného okna musí vydržať nejaké Ampére a k tomu vlhkosť, mráz... To nie je ako ten sopeľ z nosa predávaný v súčiastkarni pre rádioamatérov.