levá páèka pod volantem - audi, zapojení
Moderátor: Moderátoři
levá páèka pod volantem - audi, zapojení
Objednal jsem do synova Audi A4 (roèník 2003) novou levou páèku blinkrù protože nìjak blbne. Je mì trochu divný že konektor na páèce má pouze 3piny. Jak je to v tom autì zapojené když se páèkou kromì blinkrù ovládá ještì pøepínání dálkové/potkávací + svìtelná houkaèka?
Máš tam de facto jenom 2 dvojice funkcí, kdy je vyloučeno, že v rámci jedný dvojice půjdou obě funkce naráz. To by mohlo na 3 piny (dvojice + společnej) stačit. Takže tam může bejt přepínání různejch hodnot odporů, taky mě napadlo, že na společným máš obdélníkovou střídavinu a diodama uvnitř přepínáš polaritu. Ale taky by se mohlo jednat o napájecí, zem, data.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Takovejch yndžynírů je automotive doslova plný - jak například může někdo tvrdit, že dotykový displeje jsou do auta lepší než klasický rotační/stiskací spínače a ovládače, než že to je naprosto vymatlanej de bil ???
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jo s ploškama už se VW kaje a vrací k tlačítkům. Display se jen snaží prodat naleštěnou bídu, protože každé tlačítko stojí prachy a ten výborný výmysl to udělat v SW jen pár řádků kodu.
Měl sem čest nějakou OC IV a to je fakt horor z pozice řidiče nastavovat i stupidní klimu.
O výdrži toho displaye, co prý v nákupu stojí 27k (jen obražovka), ani nemluvě...
Měl sem čest nějakou OC IV a to je fakt horor z pozice řidiče nastavovat i stupidní klimu.
O výdrži toho displaye, co prý v nákupu stojí 27k (jen obražovka), ani nemluvě...
Jsou to tzv "Multiplexní spínače". Tedy každý sepnutý spínač má přiřazenou určitou hodnotu odporu a kombinace sepnutých tlačítek dávají vždy další různou hodnotu. Takže mnohdy stačí jen 2 vodiče nebo 3 - pak to jsou zapojeny dva multiplexní okruhy nebo třetí je podsvícení spínače.
Dokud to funguje, tak je to v pořádku.
Ze zkušenosti: Ale je to mnohem více citlivé na různé přechodové odpory, oxidace ve spínačích atd. Typicky Fabie a zmoklý spínač stahování oken ve dveřích. Další problém nastává,pokud centrální jednotka má nějakým způsobem narušenou referenci. Mám v živé paměti problém a levým blinkrem a samo rozsvěcujícími se potkávacími světly na jednom bavoráku a příčina byla ve vadným snímači světlé výšky na nápravě - zatížil moc 5V referenční napětí a díky tomu byly rozhodovací úrovně i pro ostatní multiplexní spínače posunuty a blblo to. Docela oříšek to najít.
Dokud to funguje, tak je to v pořádku.
Ze zkušenosti: Ale je to mnohem více citlivé na různé přechodové odpory, oxidace ve spínačích atd. Typicky Fabie a zmoklý spínač stahování oken ve dveřích. Další problém nastává,pokud centrální jednotka má nějakým způsobem narušenou referenci. Mám v živé paměti problém a levým blinkrem a samo rozsvěcujícími se potkávacími světly na jednom bavoráku a příčina byla ve vadným snímači světlé výšky na nápravě - zatížil moc 5V referenční napětí a díky tomu byly rozhodovací úrovně i pro ostatní multiplexní spínače posunuty a blblo to. Docela oříšek to najít.