Dolmar Sachs 114 benzinová pila

Tato sekce je určena pro diskusi o dílenském vybavení, tedy o nářadí, pomůckách a přípravcích, převážně tedy povahy mechanické, nikoliv elektrické

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

Dolmar Sachs 114 benzinová pila

#1 Příspěvek od hajeklubos »

Po 40letech jsem byl nucen rozebírat benzinovou pila, zdechla. Tak,že pár zkušeností a nějaký dotaz. Vyrobil jsem si stahovák na magneto z hlavy starého topenářského 3/8 kohoutu (závit M22x1,5?pasuje naprosto přesně) případně mohu dát foto. Dále přípravek na nasazení segmentů odstředivé spojky, která se rozpadla. Vezmi prkénko 10x10cm, do středu vyvrtej díru 7,5mm a do té natoč šroub M8 s celým závitem. Upni za hlavu šroubu do svěráku. Nasaď 3 segmenty na pero. Spoj asi 1cm od kraje, ne na středu segmentu(to jde zatím dobře). Polož na přípravek, nasaď do polohy „ trojpacku“ dej podložku 8 na šroub ,matku M8 a rukou přitáhni. Roztahuj šoubovákem segmenty a vlož podložku 8 do každé mezery. Trojpacku neustále musíš ladit do figury a rukou přitahovat M8. Vlož další 3 podložky. Trojpacka snadno vklouzne na místo a nic se ti nerozletí. Přitáhni M8 a vytáhni všechny podložky ze segmentů. Pero to secvakne a můžeš to vyndat z tohoto jednoduchého přípravku. Nyní dotaz. Jak se sundavá oběžné kolo olejového čerpadla. Možná budu muset měnit Gufera. Pod magnetem je 24x15x7,5. Víko olej-čerpadla vypadá na 23x15x5 ?? pod oběžné kolo čerpadla není zatím vidět. Membrána v karburátoru je nějaká scvrklá (tak,že asi novou), vše vyčištěno profouknuto. Nic v karburátoru není vyběhané. Sání benzinu bez odporu, odvzdušnění trochu teče při naklonění. Svíčka nová. Jiskra jako bejk.Pila naskočí, musím cukat plynem, nechce do otáček, najednou se chytí a jde normálně. Pak to chcípne a nejde to natočit. Tak dokola. Máte někdo radu, kde hledat.
Luboš

Uživatelský avatar
geograf
Příspěvky: 169
Registrován: 15 čer 2004, 02:00
Bydliště: tade na Hané (JN89OK)
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od geograf »

Sítko v nádrži je čistý? To vypadá na moc bohatou směs, za studena to chytne a jede, za tepla už ne. Musí to schládnout a po pár minutách to chytne? Pokud se nám to v práci stalo na křoviňáku tak na vině byla většinou membrána v karbecu. Nebo chyba v zapalování.

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#3 Příspěvek od hajeklubos »

Karbec jsem měl venku, tak jsem při tom profukoval hadičku sání. žádný odpor, až jsem se nachlastal. Ale ta membrána, ta vypadá zdeformovaná. Začnu shánět, je to 40let staré. Trochu mi uniká system odvzušnění nádržky na benzin. (plná nádrž při naklonění teče přes odzduš.)Má to vývod na sání a vidím nějaký plast. závit dírky pro odvzdušnění. Vypadá to, že by to mělo jít vyšroubovat (oba vývody najednou). Bojím se za to vzít. Nádrž tady u 114 není jeden plast. odlitek. Tak jestli to někdo už rozebíral.(očekával bych zpětný ventil sání) To ale nebude příčina chcípání, spíš to teče ale podtlak v nádržce to nevytvoří.
Luboš

Uživatelský avatar
tornado6
Příspěvky: 1392
Registrován: 09 bře 2007, 01:00
Bydliště: Piešťany okolie

#4 Příspěvek od tornado6 »

Mám otázku ohladne motorovej píly Husqvarna, všetko ide, štartuje + - ako má za studena trocha protestuje, ale do pol minuty už vrní, za tepla na prvý brnk, aj retaz maže v pohode, ale problem je, že ked ju odložím tak cca na 2 -3 den je pod nou mlačka oleja na retaze, ale netuším prečo a kade to tečie, zrejme cez mazací kanálik kade priteká za behu olej na mazanie retaze, ale prečo tečie olej aj ked sa nič netočí, žeby prdnute tesnenie na ceste od nadržky na olej po výtok na mazanie retaze?

PS: Nikdy som nemal rozobratu žiadnu pílu tak neviem ako je to riešené, može mi niekto osvetlit ako to funguje? Ďakujem.

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#5 Příspěvek od Sadra17 »

čerpadýlko je mechanický a už asi opotřebený proto tak dobře netěsní a trochu protéká, do jisté míry normální stav :wink:

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#6 Příspěvek od Celeron »

Loužičku dělá od začátku i moje pilka Hecht. Má natočíno asi 20 hodin a je to furt stejný. Řežu s ní jen občas a tak kvůli srážení benzínu a loužičkování olej a benzín při předpokladu odložení na dýl než měsíc vyleju a karbec vyjedu do sucha. Ty žlutý šupiny se strašně blbě čistí a pokud zaschnou ve Walbru ty tři piditrysky volnoběhu, tak je karbec na GO v ultrazvuku. Jsou ale lidi, co tvrdí že membrány bez benzínu tvrdnou. Mě se stalo, že se benzín odpařil a membrány se zbytkem oleje přilepily. Pak aby se člověk uškubal.
http://www.lmkbabice.cz/?p=216
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
hajeklubos
Příspěvky: 447
Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Praha 5

#7 Příspěvek od hajeklubos »

Vážení přátelé info.
Karbec jsem znova rozebral na prvočinitele. Vyšrouboval trysky, všechny kanálky prošťouchal ocelovým drátkem, dosedací plochy zabrousil šmirglem na skle. Složil v nastavení 1čtvrt ot tryska L i H. Pila naskočila, Tryskou L jsem našel místo kdy jde za plynem, Tryskou H jsem našel největší výkon při řezu do tvrdého dřeva. Volnoběhem aby se zastavil řetěz nebo to nechcípalo. Nastavení několikrát dokola.(reaguje dost ostře) Membrána zdeformovaná, nezdeformovaná pila jede jak Dolmar Sachs. Je jí teprve kolem 40let. Memránu stejně seženu. Vyřešeno.

Odpovědět

Zpět na „Dílenské vybavení, nářadí, pomůcky, přípravky“