Stránka 1 z 1

zapojení vypínače k motoru

Napsal: 14 říj 2020, 22:14
od Maathes
pěkný večer :) nevím jestli jsem to dobře umístil ale snad ano.. mám agregátový motor honda GX v mototokáře který má v sobě snímač oleje(v případě nedostatku vypne motor) , momentálně je "vypnuty" a místo něj mám zapojen "trhací" emergenci vypínač,na jednoduché vypínaní motoru a aby se motokára vypla když to přetočím apod (ano už sem to převrátil :D) ale nevím jak zapojit aby fungovalo obojí, tedy "oil alert" +trhací vypínač .první schéma je jak to vypadá bez emergenci vypínače a druhý je jak to mám momentálně(tedy oil alert je vypnuty pouze emergenci jede)
nemám tušení na jakém principu to funguje
Obrázek

A takhle to mám nyní
Obrázek

Děkuji :)

Napsal: 14 říj 2020, 22:24
od misocko
proste len spoj vsetky BI dokopy
tak ako to bolo povodne , nic neodpajaj, len k tomu pripoj este tvoj emergency tak ako tam mas teraz
obr:

Napsal: 14 říj 2020, 22:28
od Maathes
Děkuji !
jak to funguje ? co dá tomu motoru "impuls" vypni se ? jasně vypne jikru ale jak ?

Napsal: 14 říj 2020, 22:39
od misocko
predpokladam ze tvoj emergency je klasika, vytiahnes snurku a zopne sa - vyskratuje (spoji napajanie s kostrou) zapalovanie (vecsina takych domacich blbosti ako kosacka, krovinorez ... , takto funguje)

Napsal: 14 říj 2020, 22:41
od Maathes
aha super, děkuju moc, takže proto můžu oba spojit, buď ten a nebo ten cívku "vyzkratuje" .. už to chápu :) ještě jednou moc děkuji

Napsal: 14 říj 2020, 22:48
od VASEK_W
Nejsem znalec těch komponentů, motokáry nedělám. Tak pokud bych se mýlil, tak mne omluvte ;-)

Jen bych chtěl poznamenat, že situace není tak jednoduchá :-(.
Klidně by se mohlo stát, že dojde olej, ale motokára pojede vesele dál díky "obchvatu" přes EMERGENCI. Nebo ta horší varianta, že jezdec vypadne z motokáry, ale ta poběží dál :-(

Pro správnou odpověď na zadanou otázku ohledně zapojení mi schází několik údajů.

1) ten EMERGENCI spínač je za normálního stavu seplý, nebo rozepnutý (to jde změřit tím nejobyčejnějším multimetrem) ???

2) jaké je napětí na vodiči BI v původním zapojení při provozu ???

Až na základě těchto údajů lze rozhodnout o "SPRÁVNÉM" zapojení toho EMERGENCI spínače do obvodu. Buď paralelně, nebo sériově.

Uvedení informace od tazatele:
"trhací" emergenci vypínač"
je nic neříkající. Nejdříve je nutné měřit, pak lze správně radit a zapojovat tak, aby to bylo bezpečné.

Vašek

Napsal: 14 říj 2020, 23:09
od misocko
neni problem spojit a otestovat bez merania
proste len pojis Y od oleja k zemi a motor musi zhasnut
takisto ked vytiahnes emergency, motor musi zhasnut
ak sa tak nestane, potom budes merat :D

Napsal: 15 říj 2020, 07:50
od Crifodo
Pro případ že vypadneš tak rychle, že nezatáhneš za nějakej trhací vypínač, tam ještě přidej pod sedadlo nějaký koncák jako je v zahradních malotraktorech. Pokud se motor zastavuje zkratováním zapalovací cívky, tak všechno paralelně.

Napsal: 15 říj 2020, 09:36
od dreamer
Za výtrhovou pojistku se netahá, je připnutá na ruku nebo k opasku přes kroucenou šňůru aby neomezovala v pohybu. Při vypadnutí tedy zafunguje automaticky. Alespoň na lodích to tak je.