citroen saxo 1,1 - motor po prvním startu chcípne

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

citroen saxo 1,1 - motor po prvním startu chcípne

#1 Příspěvek od sr71 »

Saxo, r.v.1998, motor 1,1 benzin, 44kW - po prvním nastartování (po delším stání) motor prakticky vždy po cca 5s zhasne. Po opakovaném startu již bìží normálnì. Dìje se to bez ohledu na venkovní teplotu. Na co se zamìøit?

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#2 Příspěvek od MetalGod »

Na přívod paliva, jestli tam není špatnej zpětnej ventil.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#3 Příspěvek od sr71 »

zpìtný ventil nìkde na zpìtném potrubí do nádrže? jako že by pøi vadném ventilu nebyl dostateèný tlak paliva? Ale jakto že po dalším nastartování už je to ok?

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#4 Příspěvek od ok1hga »

takhle se choval můj Fiat Punto 1,2 95 . . .
stačilo se naučit před nastartováním asi 15 vteřin nechat běžet palivové čerpadlo a pak teprve startovat . . .
Pak to chytalo na první "cvrnknutí".

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#5 Příspěvek od rezis »

Na Puntu mi to dělal fouklé těsnění mezi svody a výfukem - v něm je lambda a ona to nedokázala srovnat po startu.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#6 Příspěvek od pepik9 »

Nevím jak konkrétně tenhle, ale citroeny z té doby po zapnutí zapalování čerpaly jen asi 1-1,5 vteřiny. Něco k regulátoru tlaku paliva je tady . (ve složce je soubor *.htm , na něj klikni).

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#7 Příspěvek od MetalGod »

sr71 píše:zpětný ventil někde na zpětném potrubí do nádrže? jako že by při vadném ventilu nebyl dostatečný tlak paliva? Ale jakto že po dalším nastartování už je to ok?
V praxi jde o to, že může dojít k vyprázdnění/zavzdušnění části přívodu paliva, takže po nastartování se čerpadlem vedle benzínu nažene do trysky vzduchová bublina a chcípne to.
Když ale před startováním prodloužíš chod čerpadla, aby se bublina dostala za trysku, bude to OK.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
organofosfat
Příspěvky: 9
Registrován: 17 říj 2020, 02:00

#8 Příspěvek od organofosfat »

Teoreticky by mohla pomoct i výměna palivového filtru, i když... co jsem je kdy měnil, přislo mi, že to dělám zbytečně, neb byly uvnitř vždycky jako nové.
Jen jedna přátelská rada či varování - nikdy nejezdit se Saxem se skoro prázdnou nádrží a nenechávat ho s rezervou stát šikmo na obrubníku, do kopce apod. Švagrová takhle na 106 (což je prakticky totéž jako Saxo) čerpadlo zadřela a začalo to podobnými projevy.
Zapnutí palivového čerpadla je slyšet jako bzučení zpod zadní sedačky, po otočení klíčku má ustat do nějakých řekněme dvou sekund.

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#9 Příspěvek od jardafiala »

netěsnost přívodu paiva bys mohl zjistit tak, že víckrát po sobě zapneš a vypneš klíčkem zapalování.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#10 Příspěvek od sr71 »

organofosfat píše:...nikdy nejezdit se Saxem se skoro prázdnou nádrží ...
pravdou je že v nádrži bývá minimum paliva (jezdí s tím syn a tankuje vždy tak za 200kè), ale zkusili jsme natankovat plnou a nic se nezmìnilo

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#11 Příspěvek od pepik9 »

V tom případě ať poslouchá, jestli při zapnutí zapalování čerpadlo zavrčí. Říká se, že pokud se jezdí s málo benzínem, tak se může vydřít kolektor motorku čerpadla. Sice to moc nedává smysl, ale aspoň bude jistota, že to tím není.

Uživatelský avatar
milosak
Příspěvky: 425
Registrován: 27 lis 2018, 01:00
Bydliště: Praha zapad

#12 Příspěvek od milosak »

To je dobrej nápad jak píše ok1hga

Mám 3 roky starýho pežota partnera (benzín) a připadá mně že po ránu
hodně špatně startuje, přes den je to ok.
Zkusim tedy startovat ráno až po 10 sek. :D

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“