Jak provést externí flash BIOSu

Počítače stolní, notebooky, tablety, tiskárny, scanery a vše, co nějak souvisí s PC

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Standa33
Příspěvky: 283
Registrován: 07 lis 2009, 01:00

Jak provést externí flash BIOSu

#1 Příspěvek od Standa33 »

Zdravím.
Po nepovedeném upgrade BIOSu desky Abit AN-M2HD, bych chtěl zkusit externí naprogramování.

Chip lze vyjmout(PM49LF004), naprogramovaný čip bych mohl koupit na (http://www.bios-chip24.com/Abit-AN-M2HD/en), ale chtěl bych si to zkusit naprogramovat sám.

Našel jsem tento programátor:
(https://www.ebay.co.uk/itm/NANO-USB-Pro ... 1313593344), ale nejsem si jistý, zda jde tímto zapsat *.bin soubor nebo je to jen pro kopírování. Ze stránek výrobce desky jsem stáhl několik verzí BIOSu, tak bych mohl vyzkoušet, která půjde.

Případně jakým programátorem se dá ten čip naprogramovat, nebo jestli máte někdo s externím programováním BIOS čipů zkušenost?

Děkuji

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#2 Příspěvek od jardafiala »

Zdar
taxi vzpomínám, že jsem to dělal docela brutálním fuj způsobem
1-vzít desku se stejným broukem pro BIOS
2-nechat desku naběhnout
3-vyškubnout brouka s BIOSem
4-napchat na jeho místo brouka kterého potřebuju naprogramovat
5-a spustit programování....

taxemsi přečetl další reakce a nejsem sám čuňetem štětinatým....
Naposledy upravil(a) jardafiala dne 20 říj 2020, 23:31, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Standa33
Příspěvky: 283
Registrován: 07 lis 2009, 01:00

#3 Příspěvek od Standa33 »

Tohle jsem kdysi taky udělal, byl jsem u toho zpocený až na p*****, bohužel stejnou desku nemám.

Jen bych si, než tu desku vyhodím, chtěl vyzkoušet externí flash BIOSu.

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Zaky »