Stránka 1 z 1

SUZUKI LIANA 1,4DDis autoradio

Napsal: 21 říj 2020, 00:26
od jardafiala
Zdravím

jak zjistím že je autoradio zakódované, potřebuju ho vyndat a namontovat do jiného auta a mám obavu, že po ztrátě napájení bude kód vyžadovat.

jarda

Taxem ho odvážně odpojil a kupodivu po opětovném připojení nechce kód. Nicméně pořád (marně) hledám k radiu manuál.

J.Fiala

Napsal: 21 říj 2020, 05:57
od Hill
Co tam máš za model rádia?

Napsal: 21 říj 2020, 09:13
od jardafiala
Hill píše:Co tam máš za model rádia?
Nějak víc nevím, snad bude obrázek stačit. Obrázek je z netu takže kod který je vidět neplatí.

J.F.

Napsal: 21 říj 2020, 13:29
od Hill
Tak o tomto rádiu vím jen, že to bylo OEM Mitsubishi a existovalo v Lianě ve dvou verzích - jedna s konektorem pro měnič CD, druhá bez něj.
Jestli se ti ale při výměně aku v autě nezablokovalo, asi se nezamkne ani když ho odpojíš.

Napsal: 22 říj 2020, 10:02
od ronoda
Já když měním akumulátor u Mercedeska (A190) tak se to snažím udělat rychle a to se radio nezablokuje. Ale když jsem ho dával do druhého Mercedeska (A160) tak se zablokovalo. Musel jsem znovu zadat kód, naštěstí je v dokladech. Jednalo se o originál radio, výrobce nevím, popsáno trojcípou hvězdou. Já bych delší odpojení od napájení bez kódu nedoporučoval.

Napsal: 22 říj 2020, 11:22
od Hill
Potíž je, když koupíš auto s rádiem, ke kterému chybí nejen karta s PINem, ale často chybí celý manuál k autu, v němž značnou část obsahu zabírá návod na obsluhu nějakým čtyř pěti rádií, která se do toho autu mohla montovat. Asi to není specialita jen Suzuki, autorádio bez vlastního návodu.
Už někdy od roku výroby 1995 se v Suzukách nedá spoléhat na to, že nápis Anti-Theft a blikající LEDka jsou jen sugestivní odpuzovač zlodějů, kód se začal používat houfně.
Taky jsem při výměně autobaterky připojil na kontakty přes diodu a 45 W autožárovku nabitou baterku gelovku, než jsem měl kontakty na novém aku dotažené.
Nakonec u vyndat rádio se dá, dokud se neodpojí konektor s napájením. Jak se odpojí, je to vždy sázka, jestli rádio zapomene za vteřinu nebo za minutu. Aneb - znalost kódu podmínkou.
Celkem dobře to měla zařízená některá autorádia MTC s vyklápěcím uchem, u nich se s vytažením počítalo, uvnitř byl přepínač, ktrý při odpojení konektoru připojil k paměti vnitřní akumulátorek. Při zasunutí rádia se zase přepnul na dobíjení. Ale byl to NiCd aku, takže některé kousky už po třech letech nebylo radno vytahovat.

Napsal: 22 říj 2020, 17:44
od TheLastUnicorn
ronoda píše:Já když měním akumulátor u Mercedeska (A190) tak se to snažím udělat rychle a to se radio nezablokuje. Ale když jsem ho dával do druhého Mercedeska (A160) tak se zablokovalo. Musel jsem znovu zadat kód, naštěstí je v dokladech. Jednalo se o originál radio, výrobce nevím, popsáno trojcípou hvězdou. Já bych delší odpojení od napájení bez kódu nedoporučoval.
Becker nebo Alpine. Lze to dohledat dle modelu rádia. Tyhle starší originální rádia v M-B se zablokují po odpojení ze štekru na víc, než kratičkou dobu vždycky, ať se už jedná o Becker nebo Alpine. Neplatí to až u rádií od modelové řady vozů W203 a výše, kde už v podstatě nejde standardní rádio použít. Tam už kódování ani nemá smysl.

Napsal: 23 říj 2020, 23:19
od Mysteri
Kódy na origoš vstavané rádia bývajú okrem Príručky užívateľa auta, prípadne Servisnej knižky (na zadných stranách, kde je nalepená aj samolepka s čiarovým kódom zabudovaného rádia) ešte umiestnené aj na nejakom štítku priamo vo vozidle. U mojej Fiesty z roku 1998 to bol napr. štítok na spodku popolníka. U mojej novšej Fiesty r.2005 to je pod kapotou v motorovom priestore. Podobne to je vraj u všetkých áut, dávnejšie som to čítal na nejakom ,,auto webe". Treba pohladať a prečítať všetky stítky (pod kapotou motora, okolo dverí, na dvierkach toho otvoru, kde tankujete a pod.) a hľadať, kde je napr. ,,audiocode", prípadne iba ,,code". Samozrejme, či nejde napr. o ,,code" farby a pod., to snáď človek pochopí.
EDIT: Kód sa dá ziskať aj v autorizovanom servise, kde majú prístup podľa VIN zistiť aj kód autorádia. Avšak isto nie zadarmo...