auto-moto, ucházející pneu po uskladnìní

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

auto-moto, ucházející pneu po uskladnìní

#1 Příspěvek od sr71 »

Stává se mi poslední dobou celkem èasto že napø. teï pøed zimou chci dát na auto zimní kola, která jsou na discích a minulou zimu byly na autì aniž bych pozoroval nìjaký únik vzduchu. A jedno z tìch v garáži uskladnìných kol je prázdné. Po nahuštìní je na nìm únik øeknìme až 0,5bar/den (nìkdy ménì). Nechápu moc proè k tomu úniku bìhem uskladnìní vùbec dojde. Když to dám do pneuservisu tak obvykle zjistí únik okolo ráfku. Ale proè když to minulou zimu drželo? Stává se vám to taky? (mì se toto stává jak na ocelových tak na AL diskách)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#2 Příspěvek od rnbw »

Nestalo sa mi to nikdy, vzdy sa na tom da hned po nasadeni jazdit a dofukat na benzinke.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#3 Příspěvek od ok1hga »

sr71 píše:Když to dám do pneuservisu tak obvykle zjistí únik okolo ráfku. Ale proč když to minulou zimu drželo? Stává se vám to taky? (mě se toto stává jak na ocelových tak na AL diskách)
tady máš odpověď . . .
https://youtu.be/fQklj6o4OqQ

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#4 Příspěvek od sr71 »

nojo, ale že se to stává i na hliníkách - ano chápu že i hliník koroduje ale že by takto rychle 8O

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Je to rozdílným uložením - když jsou kola na autě, jsou určitým způsobem zatížený a lem gumy je vnitřním tlakem tlačenej k lemu ráfku. Při jízdě se lemy o sebe třou a drtí případný krystaly vznikající koroze = úniky se minimalizujou. Guma položená na bok nebo visící za ráfek na stojanu nemá ty čisticí pohyby a narůstající krystaly oxidů ji nepatrně odtáhnou od ráfku - plynná náplň ztrácí tlak ... Řešením je gumu před montáží podél spáry namazat mejdlovou vodou a celý kolo oklepat při pootáčení o zem - tím se otřesama uvolní ty oxidy a guma se dotěsní přilepením na mejdlo - po montáži stačí jen drobně dofoukat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#6 Příspěvek od jardafiala »

Měl jsem před pár roky podobný problém - na AL diskách únik vzduchu kolem ráfku. Zjistil jsem to tak, že jsem na naplocho položené kolo nalil do mezírky mezi gumou a ráfkem vodu s mydlinkama, únik byl vidět. Obouchal jsem gumu na bocích pryžovou palicí a bylo po problému.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#7 Příspěvek od Sandal »

Když přezouvám kola, očistim ráfek kartáčem a když je na disku vidět koroze, hned natřu utěsňovačem patek a je klid. Kdo chce ještě více zamezit malým únikům nafouknu kola dusíkem a vydržej nafouklý celou životnost pláště pokud nedojde k defektu. Ventilky měnim preventivně. Poslední dobou vídám dost zpuchřelý. Asi blbej materiál.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#8 Příspěvek od Celeron »

Mě se to teda na plechovejch zimákách a hliníkovejch leťákách nikdy nestalo. Teď mám ráfy 12 let starý, u předchozího auta 10 let. Po výměně dofoukám cca 0,2 barů, nikdy nebylo potřeba víc.
Teď mám na posledním auťáku čtvrtý letní a třetí zimní gumy. Jinak se ráfů od výroby nikdo ničím nedotkl.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#9 Příspěvek od p32 »

Tak mě se to stává pravidelně jak na letních tak i na zimních. Před uskladněním 2,5 a po uskladnění 1,8. Je to spíše způsobem uskladněním, protože kola položím na sebe, takže pneumatiky tlačí na sebe. Ale abych pravdu řekl, tak mi to vůbec nevadí. Přehodím vždy kola, dotáhnu na zemi a přeměřím tlak. Velkou pumpou dohustím a vím, co tam mám. :wink:

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#10 Příspěvek od sr71 »

Sandal píše:Když pøezouvám kola, oèistim ráfek kartáèem a když je na disku vidìt koroze, hned natøu utìsòovaèem patek a je klid
takže to natíráš zvenku na nahuštìné pneu? používáš nìco takového? https://www.ferdus.cz/cyklo-vybaveni/op ... 00-ml.html

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#11 Příspěvek od MiraSt »

A rezervu jak často kontrolujete?
Uskladněné kompletní kola L/Z vždycky odpustím na jeden bar a před montáži dofouknu. Ten bar tam vydrží celu zimu (léto).
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#12 Příspěvek od rnbw »

Rezervu kontrolujem vzdy vtedy, ked ostatne kolesa.

Na jar som hnile 20-rocne plechove disky so starymi zimnymi Continentalmi odlozil - boli nafukane na priblizne 2,1 baru. Teraz v novembri vytiahol a namontoval - tri mali asi 2 bary, jedna trochu menej (mozno 1,8). Kolesa su ulozene na sebe v teplej a suchej panelakovej nadzemnej "pivnici".

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Hubert_79 »

Nesetkávám se s tím. Kola mám na ráfcích, přehazuji je tedy sám. Vždy po sezoně, co je vytáhnu na přezutí jsou ušlá, ale málo a všechna stejně.
Po namontování to jedu zkontrolovat k pumpě a při té příležitosti hustím i rezervu.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#14 Příspěvek od Mysteri »

Pred uskladnením gumy mierne prehustím. O pol roka sú akurát, prípadne aspoň na úrovni, že prídem k benzínke a tam dohustím. Ale zažil som tento problém, čo opisuješ. A bolo to v starých ventilkoch. Tiež nedávno mi uchádzali zimné gumy (3 zo 4 :lol: ), chodil som na pumpu dohusťovať raz za dva týždne ) dokonca sa mi stalo, že jedna guma jeden raz ,,zdochla" z piatka do pondelka rána úplne (krásny to pohľad, keď ideš ráno o 5:20 do práce, prší, vietor vetrí a uvidíš prednú gumu úplne prázdnu :twisted: ). Bolo to už v starých - i keď dezénovo O.K. gumách, ktoré mali už póry po bokoch. To auto mi vtedy vravelo ,,Pane" iba 4 mesiace (od Decembra), takže nemalo zmysel hneď pri nákupe kupovať nové. A tie staré, hrdzavé, prípadne aj mierne zdeformované disky tiež narobia svoje. Nová guma sa ešte dokáže prispôsobiť okrajom, ale pri starších to je už problém.
Mimochodom, od kedy som si kúpil ten prťavý komresorík za 8-10€, ktorému som moc neveril, ale v pneuservise mi povedali, že ozaj to dokáže nafúknuť aj prázdnu gumu, tak gumy držia.... :lol:

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#15 Příspěvek od rnbw »

Maly kompresor to nafukat dokaze, len to trva 10 minut a potom dalsich 20 minut chladne, aby si sa ho mohol dotknut rukou. A manometer ma spravidla nahovno, takze vlastne nevidis, kolko si nafukal.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“