Stránka 1 z 2

auto-moto, ucházející pneu po uskladnìní

Napsal: 19 lis 2020, 20:45
od sr71
Stává se mi poslední dobou celkem èasto že napø. teï pøed zimou chci dát na auto zimní kola, která jsou na discích a minulou zimu byly na autì aniž bych pozoroval nìjaký únik vzduchu. A jedno z tìch v garáži uskladnìných kol je prázdné. Po nahuštìní je na nìm únik øeknìme až 0,5bar/den (nìkdy ménì). Nechápu moc proè k tomu úniku bìhem uskladnìní vùbec dojde. Když to dám do pneuservisu tak obvykle zjistí únik okolo ráfku. Ale proè když to minulou zimu drželo? Stává se vám to taky? (mì se toto stává jak na ocelových tak na AL diskách)

Napsal: 19 lis 2020, 20:48
od rnbw
Nestalo sa mi to nikdy, vzdy sa na tom da hned po nasadeni jazdit a dofukat na benzinke.

Napsal: 19 lis 2020, 20:50
od ok1hga
sr71 píše:Když to dám do pneuservisu tak obvykle zjistí únik okolo ráfku. Ale proč když to minulou zimu drželo? Stává se vám to taky? (mě se toto stává jak na ocelových tak na AL diskách)
tady máš odpověď . . .
https://youtu.be/fQklj6o4OqQ

Napsal: 19 lis 2020, 21:37
od sr71
nojo, ale že se to stává i na hliníkách - ano chápu že i hliník koroduje ale že by takto rychle 8O

Napsal: 19 lis 2020, 21:46
od EKKAR
Je to rozdílným uložením - když jsou kola na autě, jsou určitým způsobem zatížený a lem gumy je vnitřním tlakem tlačenej k lemu ráfku. Při jízdě se lemy o sebe třou a drtí případný krystaly vznikající koroze = úniky se minimalizujou. Guma položená na bok nebo visící za ráfek na stojanu nemá ty čisticí pohyby a narůstající krystaly oxidů ji nepatrně odtáhnou od ráfku - plynná náplň ztrácí tlak ... Řešením je gumu před montáží podél spáry namazat mejdlovou vodou a celý kolo oklepat při pootáčení o zem - tím se otřesama uvolní ty oxidy a guma se dotěsní přilepením na mejdlo - po montáži stačí jen drobně dofoukat ...

Napsal: 19 lis 2020, 22:44
od jardafiala
Měl jsem před pár roky podobný problém - na AL diskách únik vzduchu kolem ráfku. Zjistil jsem to tak, že jsem na naplocho položené kolo nalil do mezírky mezi gumou a ráfkem vodu s mydlinkama, únik byl vidět. Obouchal jsem gumu na bocích pryžovou palicí a bylo po problému.

Napsal: 19 lis 2020, 22:56
od Sandal
Když přezouvám kola, očistim ráfek kartáčem a když je na disku vidět koroze, hned natřu utěsňovačem patek a je klid. Kdo chce ještě více zamezit malým únikům nafouknu kola dusíkem a vydržej nafouklý celou životnost pláště pokud nedojde k defektu. Ventilky měnim preventivně. Poslední dobou vídám dost zpuchřelý. Asi blbej materiál.

Napsal: 20 lis 2020, 00:14
od Celeron
Mě se to teda na plechovejch zimákách a hliníkovejch leťákách nikdy nestalo. Teď mám ráfy 12 let starý, u předchozího auta 10 let. Po výměně dofoukám cca 0,2 barů, nikdy nebylo potřeba víc.
Teď mám na posledním auťáku čtvrtý letní a třetí zimní gumy. Jinak se ráfů od výroby nikdo ničím nedotkl.

Napsal: 20 lis 2020, 01:30
od p32
Tak mě se to stává pravidelně jak na letních tak i na zimních. Před uskladněním 2,5 a po uskladnění 1,8. Je to spíše způsobem uskladněním, protože kola položím na sebe, takže pneumatiky tlačí na sebe. Ale abych pravdu řekl, tak mi to vůbec nevadí. Přehodím vždy kola, dotáhnu na zemi a přeměřím tlak. Velkou pumpou dohustím a vím, co tam mám. :wink:

Napsal: 20 lis 2020, 09:20
od sr71
Sandal píše:Když pøezouvám kola, oèistim ráfek kartáèem a když je na disku vidìt koroze, hned natøu utìsòovaèem patek a je klid
takže to natíráš zvenku na nahuštìné pneu? používáš nìco takového? https://www.ferdus.cz/cyklo-vybaveni/op ... 00-ml.html

Napsal: 20 lis 2020, 20:40
od MiraSt
A rezervu jak často kontrolujete?
Uskladněné kompletní kola L/Z vždycky odpustím na jeden bar a před montáži dofouknu. Ten bar tam vydrží celu zimu (léto).

Napsal: 20 lis 2020, 20:49
od rnbw
Rezervu kontrolujem vzdy vtedy, ked ostatne kolesa.

Na jar som hnile 20-rocne plechove disky so starymi zimnymi Continentalmi odlozil - boli nafukane na priblizne 2,1 baru. Teraz v novembri vytiahol a namontoval - tri mali asi 2 bary, jedna trochu menej (mozno 1,8). Kolesa su ulozene na sebe v teplej a suchej panelakovej nadzemnej "pivnici".

Napsal: 20 lis 2020, 21:07
od Hubert_79
Nesetkávám se s tím. Kola mám na ráfcích, přehazuji je tedy sám. Vždy po sezoně, co je vytáhnu na přezutí jsou ušlá, ale málo a všechna stejně.
Po namontování to jedu zkontrolovat k pumpě a při té příležitosti hustím i rezervu.

Napsal: 20 lis 2020, 21:35
od Mysteri
Pred uskladnením gumy mierne prehustím. O pol roka sú akurát, prípadne aspoň na úrovni, že prídem k benzínke a tam dohustím. Ale zažil som tento problém, čo opisuješ. A bolo to v starých ventilkoch. Tiež nedávno mi uchádzali zimné gumy (3 zo 4 :lol: ), chodil som na pumpu dohusťovať raz za dva týždne ) dokonca sa mi stalo, že jedna guma jeden raz ,,zdochla" z piatka do pondelka rána úplne (krásny to pohľad, keď ideš ráno o 5:20 do práce, prší, vietor vetrí a uvidíš prednú gumu úplne prázdnu :twisted: ). Bolo to už v starých - i keď dezénovo O.K. gumách, ktoré mali už póry po bokoch. To auto mi vtedy vravelo ,,Pane" iba 4 mesiace (od Decembra), takže nemalo zmysel hneď pri nákupe kupovať nové. A tie staré, hrdzavé, prípadne aj mierne zdeformované disky tiež narobia svoje. Nová guma sa ešte dokáže prispôsobiť okrajom, ale pri starších to je už problém.
Mimochodom, od kedy som si kúpil ten prťavý komresorík za 8-10€, ktorému som moc neveril, ale v pneuservise mi povedali, že ozaj to dokáže nafúknuť aj prázdnu gumu, tak gumy držia.... :lol:

Napsal: 20 lis 2020, 22:06
od rnbw
Maly kompresor to nafukat dokaze, len to trva 10 minut a potom dalsich 20 minut chladne, aby si sa ho mohol dotknut rukou. A manometer ma spravidla nahovno, takze vlastne nevidis, kolko si nafukal.