Digikey

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
petula
Příspěvky: 836
Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Digikey

#1 Příspěvek od petula »

Dovážel někdo v poslední době, nebo letos něco od Digikey?
Já jsem dovážel celkem 4x v letech 2010 až 2013.
Letos, předevčírem jsem zkusil dovézt 2 LCD displeje, bo jinde je neměli.
Na jejich anglickém webu jsem se přihlásil. Ihned jsem byl přesměrován na rumunský web a vše bylo v rumunštině :) Bylo to zajímavé. Po odhlášení a přihlášení na US webu se to opakovalo. Po odhlášení a přihlášení na českém webu digkey.cz jsem opět skončil v Rumunsku. Nakonec jsem to skousnul a řešil rumunštinu pomocí googlu. LCD displeje se povedlo umístit do košíku a dobrat se k pokladně. Zde jsem se dozvěděl pomocí překladače google, že Digikey platí dopravu i DPH. Jenže kalkulace k zaplacení nerukazovala ani výšku DPH, ani dopravné. Objednávku v hodnotě Kč 3318.- jsem odeslal včetně úhrady kartou na jejich webu.
Včera ráno jsem měl v mailboxu majl v rumunštině, že mám doložit podnikatelskou licenci a že mám znovu zaplatit na účet v Praze. Mail přišel z USA od Digikey Inc. Odpověděl jsem jim anglicky a poslal výpis z rejstříku a napsal, že podruhé platit nebudu, leda až vrátí platbu z karty na účet. Dále, že chci vidět fakturu předtím než odešlou zásilku, jaké mají DIČ a kde se bude platit DPH.
Dnes ráno přišel majl, že zásilka je na cestě, peníze Kč 3318.- z účtu stažené a k tomu faktura, na které se DPH vůbec nezabývají. Z toho plyne, že bych musel dodatečně uhradit Kč 500 za dopravu a to kurýrní službě UPS, dále DPH z hodnoty zboží navýšené o 500 Kč za dopravu. Na faktuře navíc chybně napsaný kupující. Tak hlavně že Digikey uvádí, že hradí dopravu i clo a DPH.....
Objednávku jsem tedy okamžitě stornoval, bance nahlásil neoprávněnou transakci, UPS jsem napsal, že zásilku odmítám přijmout, ať ji ani nedopravujou do Evropy. Zbytečná práce. A na stránkách Digikey jsem vyplnil požadavek na vrácení zboží.
Fakt je, že DigiKey ani Digi-Key není v OR v ČR a nemá české DIČo, dokonce ani žádné jiné DIČ v EU.
V Británii sice je v Rejstříku vedena Digi-Key Electronics Europe Ltd, se sídlem v Birminghamu, avšak ani tato firma nemá ani anglické VAT number, natož pak nějaké jiné v EU. Přes tuto firmu navíc objednávky nejdou, dokonce když
je objednáte jako anglická firma s dodáním do Anglie. Stejně jde vše z USA.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od p32 »

Máš to nějaké divné, český digikey,cz funguje normálně. Ty displeje tam nejdou objednat? Zkus napsat aspoň jaké.
Nemáš nějaký bor del v PC?

Uživatelský avatar
Ivan_Ryger
Příspěvky: 1265
Registrován: 02 bře 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava, Petrzalka

#3 Příspěvek od Ivan_Ryger »

a to ste si mysleli, ze to dostanete bez prepravneho a DPH?
Skontrolovali ste si po objednavke, ci sedi meno, priezvisko a ostatne udaje?

Uživatelský avatar
grrrrrrrr
Příspěvky: 456
Registrován: 15 čer 2010, 02:00
Bydliště: Olomouc

#4 Příspěvek od grrrrrrrr »

Ja kdyz jsem naposledy objednaval z digikey tak to slo normalne pres jejich ofiko stranku. Nic se nepresmerovavalo. Clo a Dph samozrejme platis ty :) + manipulacni poplatek DHL.

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#5 Příspěvek od Mysteri »

petula píše:Ihned jsem byl přesměrován na rumunský web a vše bylo v rumunštině :) Bylo to zajímavé. Po odhlášení a přihlášení na US webu se to opakovalo. Po odhlášení a přihlášení na českém webu digkey.cz jsem opět skončil v Rumunsku.
Skontroluj si nastavenie prehliadača. Pravdepodobne máš zapnutý anonymizer (VPN). Prípadne nastavenie antivírusu. Mne to vtedy robí to isté (akurát som väčšinou ,,ukrajinec" )

Uživatelský avatar
petula
Příspěvky: 836
Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od petula »

p32 píše:Máš to nějaké divné, český digikey,cz funguje normálně. Ty displeje tam nejdou objednat? Zkus napsat aspoň jaké.
Nemáš nějaký bor del v PC?
bor del v PC nemám :) "český digikey", máě na mysli www.digikey.cz ? Anebo je ještě nějaký jiný český digikey o kterém nevím? Ten "český digikey" na www.digikey.cz je tak český jako já jsem král africký :) Předně český digikey není v českém OR, nemá české VAT. Nemá sídlo, ani adresu, ani najatého pracanta. Na jejich webu uvádějí český telefon, pevnou linku, která je podle mne přesměrovaná do USA. Zkuste na to číslo zavolat po ránu, dopoledne. Nikdo ho asi nevezme, protože v USA ještě spí. Ale asi se dovoláte před půlnocí, to mají v USA odpoledne. Podobně funguje jejich majlová evropská podpora. Majly chodí do USA a z USA, až pozdě odpoledne a v noci. Já s Digikey normálně kom,unikuji ještě okolo půlnoci. Obratem mi přijde odpověď. Přes den do 3-4 hodin odpoledne, ani ťuk. Vzhledem k posunu času je to jasný.

Momentální situace je taková, že moje displeje dorazily do Česka s UPS kurýrem. "Český digikey" tvrdí na jejich webu, že zajišťují proclení i řešení DPH. Jenže úsměv :D . Ukázalo se, že vystavili blbě fakturu, sice v českých korunách, ale nemají vlastní DIČo a faktura je bez DPH. Místo toho ukradli moje DIČ a napsali si ho na 2.stranu faktury pod jejich adresu a tvářili se, že to je jejich DIČ. Záhy se na to přišlo. Zásilka přiletěla z USA do Kolína nad Rýnem. Tam ji německý agent měl proclít na vstup do EU. Jenže tam se právě přišlo na to, že to DIČ nepatří Digikey, ale mě. Někoho asi napadlo naťukat ho do VIASu. Tak zásilku neproclili a poslali dál do Česka nevyclenou.
Druhý den Digikey přiznal, že má sice DIČ a to na jejich americkou firmu. Anglické (GB 176487266) a druhé německé. To německé DIČ ovšem opět nepatří Digikey, ve skutečnosti patří smluvnímu německému agentovi v Kolíně nad Rýnem, který pro Digikey vyclívá zásilky, vybírá MwSt a odvádí v Německu. Zkuste si to anglické ověřit ve VIASu, adresa je generální celní úřad. Je to globální VAT number pro odvádění VAT v Británii foirmou Digikey Inc. v USA. Jenže Digikey nemá žádné EORI číslo, nutné pro dovoz a výzoz zboží v rámci EU. Takže to jediné anglické DIČ je použitelné jen v Anglii.

To německé DIČ vám můžu též napsat, ale VIAS nevrátí adresu ani název majitele, protože patří nějakému agentovi a ne Digikey.
Takže takto Digikey proclívá zásilky :)

V pondělí tedy v Česku vyclí moji zásilku, já zaplatím DPH a asi clo a možná i poplatek za celní projednámí, ačkoliv to vše měl řešit Digikey... A příští kvartál mi DPH vrátí, teda možná. Naštěstí to není tolik peněz.
Ale je to poučení, jak Digikey funguje, co slibuje na "českém" webu a co je skutečnost. Ty weby má Digikley stejné ve všech jazycích, úplně ty samé, jsou jen strojově přeložené do národních jazyků.

No uvidím, co mne ještě čeká v pondělí, co se ještě dozvím.

Uživatelský avatar
petula
Příspěvky: 836
Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od petula »

Ivan_Ryger píše:a to ste si mysleli, ze to dostanete bez prepravneho a DPH?
Skontrolovali ste si po objednavke, ci sedi meno, priezvisko a ostatne udaje?
Digikey tvrdí, že hradí přepravu a zajišťujer celní projednání. Na faktuře je přepravné, Kč 500 uvedeno pouze pro celní účely s tím, že je zahrnuto v ceně zboží. To ale dělají jiné firmy také, třeba Mouser. Od určité částky je přepravné "zdarma". Teda je v ceně zboží, zdarma to není, že ...
Moje adresa, jméno, DIČ je na faktuře v pořádku. Akorát, jak jsem už psal, Digikey si přivlastnil moje DIČ, nenapsal ho k mé adrese, ale napsal si ho pod vlastní adresu a tvářil se, že je jejich :)

Uživatelský avatar
petula
Příspěvky: 836
Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od petula »

Mysteri píše:
petula píše:Ihned jsem byl přesměrován na rumunský web a vše bylo v rumunštině :) Bylo to zajímavé. Po odhlášení a přihlášení na US webu se to opakovalo. Po odhlášení a přihlášení na českém webu digkey.cz jsem opět skončil v Rumunsku.
Skontroluj si nastavenie prehliadača. Pravdepodobne máš zapnutý anonymizer (VPN). Prípadne nastavenie antivírusu. Mne to vtedy robí to isté (akurát som väčšinou ,,ukrajinec" )
Antivirus nepoužívám už asi 20 let a anonymizér jsem nepoužíval nikdy. Počítač zavirovaný nemám. Na 100% ne.
Myslím si, že binec má Digikey, protože ty jejich národní weby se tváří všechny stejně, sakorát jsou v různých jazycích a jsou přeložené strojově. Třeba francouzský web Digikey používá věty a slova, jak by je francouz nikdy nenapsal. Faktura, kterou mi Digikey vygeneroval je skvost, je zčásti v češtině a zčásti v rumunštině.

Mě celkem začíná zajímat, rád bych věděl, jak velký objem zboží za rok prodá Digikey do Česka. Tímto způsobem... Obchody jako je GES a GME od Digikey nekupují, to vím jistě, ty kupují v TME.

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#9 Příspěvek od Mysteri »

Anonyzimer je ale automaticky napr. v Opere. Ja som na to prišiel, keď sa mi iFortuna zobrazila z Balkánu. Aj po prihlásení. Potom som šiel do nastavení a tam som to našiel. Neviem, ako to funguje v iných prehliadačoch.
EDIT: Teraz som spravil skúšku v Chrome: Dal do Googlu ,,digikey" , zobrazilo sa mi na prvom poste niečo ,,engliš", tam som nastavil CZECH a výsledok: https://www.digikey.cz/
EDIT: Odpojil som sa z Chrome a pripojil na Operu so zapnutým VPN a zadal tiež do Googlu ,,Digikey". Sa mi zobrazila na prvom poste tiež stránka, ako v Chrome, tiež som tam odklikol CZ a výsledok: https://www.digikey.cz/en
EDIT: Po vypnutí VPN v OPERE a postupe z predchádzajúceho Editu sa zobrazilo https://www.digikey.cz/?_ga=2.150545398 ... gLdWfD_BwE
V tom prípade Opera s VPN bolo nutné ešte ďalšie volenie CZ, bez VPN to nebolo nutné...Takže asi tak...

Uživatelský avatar
petula
Příspěvky: 836
Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od petula »

nemám anonymizer, nepotřebuju být anonyní. Nejsem kriminálník ani terorista :)
Ale k věci, vývoj se zásilkou od Digikey přes UPS zdatně pokračuje.

Zásilka je po 6 dnech urputné činnosti UPS celních deklarantů a mé součinosti vyclena. Celkem mi UPS celní deklaranti poslali 17 majlů, na které jsem musel odpovědět. Nakonec mi poslali formulář A4, který jsem si musel vytisknout, vyplnit, podepsat, naskenovat, převést do PDF a odeslat zpět. Ty otázky od celnice byly typu: proč si dovážím 2 LCD displeje, k čemu ty displeje budu používat, zda je použiju já nebo někdo jiný, co s nimi budu dělat atp. atd.
Nakonec vyměřili DPH 800 Kč a zásilku uvolnili k dodání. Těch 800 Kč musím zaplatit a po Novém roce je budu zase reklamovat zpět od finančního úřadu.
Následně se ukázalo, že UPS neumí zásilku doručit, protože na balíčku není uveden můj telefon. To zcela rozhodilo UPSáčky. Byli u mne zatím 2x, tedy byli na ulici. Mám je barevně na kamerovým zázamu. UPS auto přijelo, UPSáček vyskočil a začal poskakovat po ulici. Pak odhodil balíček na zem, doběhl na protější stranu ulice. Vymočil se, fakt nekecám, je to na záznamu. Vytáhnul si kalhoty, sebral balíček ze země, oskenoval ho, naskočil do auta a odjel. To bylo v úterý. Na UPSáčkovském webu jsem se dozvěděl, že jsem nebyl přítomen a tak mi nemohla být zásilka doručena. UPSáčkové neinformují kdy přijedou. Uvedou jen den mezi 8 ráno a 18 večer. Je třeba být připraven na ulici před domem. Totéž se opakovalo ve stejné podobě , ale v jiném čase, ve čtvrtek. Zcela stejně a stejný řidič UPSáček. Stahl jsem záznam z kamery, zkonvertoval na civilní formát, natahnul na web a poslal odkaz do UPSáčkovské centrály. Včera, v pátek přišla odpověď od kohosi z UPS, že je to mrzí co se stalo a že to budou řešit. A že prý je problém, když na nálepce balíčku není moje telefonní číslo. Krom toho se UPSáčkové prořekli, kudy tu zásilku vezli - z USA do Řecka, z Řecka do Kolína nad Rýnem a z Kolína nad Rýnem do Tuchoměřic. :) Proto jim to trvalo skoro týden. Digkey již nikdy více. Jsem zvědav, zda tu zásilku od UPSáčků někdy dostanu.

Takže to je Digikey a zaslání s UPS přímo do Česka. A teď pro srovnání z "jiného světa":
V pondělí 7.12 pozdě odpoledne amerického Pacific Time, tedy asi po půlnocí evropského času ze 7. na 8.12. odešla zásilka součástek od Mousera z Texasu Fedexem na moji adresu v Praze. Mouser na rozdíl od Digikey na zásilku uvedl můj telefon a také DIČo a EORI číslo. Zásilka byla v úterý navečer na letišti v Paříži, ve středu v poledne v Anglii, kde ji anglický Mouser vyclil. Ve čtvrtek zásilka odletěla do Prahy a včera v pátek ji TNT dopravilo ke mě. Ráno mi z TNT napsali, že přijedou okolo 12:30 a přijeli ve 12:40. V tomto případě ale DPH neplatím, protože anglická celnice nežádá platit DPH, když mám DIČ a EORI, protože vědí, že by mi ty peníze zase posílali zpět a je to pro ně zbytečná práce. Nemusel jsem nikam psát, nic vyplňovat, jen jsem sledoval na webu Fedexu jak se zásilka blíží. Prostě není prodejce jako prodejce a není kurýr jako kurýr.

Uživatelský avatar
petula
Příspěvky: 836
Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od petula »

Je 22.prosinec večer. DPH jsem zaplatil už 14.12. na jakýsi účet, který mi poslala celní agent UPS kurýrní služby v Tuchoměřicích. Od té doby je ticho po pěšině. Zásilka nikde, Celní výměr s razítkem celnice, který je de facto daňový doklad pro odpočet DPH, též nikde. UPS nekomunikuje. Na majly UPS neodpověděla celý minulý týden.

Uživatelský avatar
petula
Příspěvky: 836
Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od petula »

V zásilce od Digikey nastal zajímavý obrat. Ačkoliv zásilka byla vyclená do vnitřního režimu EU, já z ní zaplatil české DPH a zásilka je můj majetek, pouze UPS ji nedoručila, protože čeká na celní dokumenty, které pomalá a líná české celní správa není schopna vydat, tak nyní došlo k situaci, že UPS bez mého vědomí vrátila moji zásilku do USA firmě Digikey.
Digikey mi totiž včera v noci odeslala dobropisovou fakturu, kterou mi vrací peníze za zboží, snížené o náklady na zpětné odeslání zásilky z ČR do USA.
A UPS? Ta mlčí jak tajemný hrad v Karpatech.
Budu teď řešit vrácení peněz za přepravu zásilky z ČR do USA a zaplacené DPH v ČR. Celkem 1318 Kč...
A to hlavní ponaučení je o tom, jak jedná UPS a Digikey.

Uživatelský avatar
gaminn
Příspěvky: 104
Registrován: 25 zář 2019, 02:00

#13 Příspěvek od gaminn »

V roce 2021 jsem as dvakrát objednával z digikey, zvolil jsem dopravu s DDP (Delivered duty paid), zásilka v pohodě dorazila. Před týdnem jsem objednával po dlouhé době znovu a nastal neskutečný opruz.

1. Zadal jsem svoje DIČ, při checkoutu jsem měl zobrazenou částku bez DPH a stejně si digikey jen tak strhnul z mé karty částku včetně DPH.
2. Poslali mi fakturu bez evropského DIČ. Několikrát jsem jim psal, ať dodají fakturu se svým evropským DIČ, jinak to nemůžu zaúčtovat. Totální ignore, dvakrát bez jakékoliv reakce.
3. Souvisí s předchozím a dává vše do kontextu - teď jsem byl kontaktován UPS ať jim laskavě dodám dokumenty nutné k proclení zásilky. Takže digikey prostě inzeruje DDP dodání, ale realita je taková, že si zákazník proclení musí zajistit sám.

Máte někdo podobnou zkušenost? Nechci řešit a platit proclení u UPS a rád bych donutil digikey, ať si to vyřeší sami.

Každopádně nikdy více digikey. Toto není první problém s digikey, který jsem měl, ani předchozí objednávky neprošly úplně hladce.

Zlatý mouser, kde jsem objednával snad 100x a nikdy nebyl jediný problém.

Uživatelský avatar
gaminn
Příspěvky: 104
Registrován: 25 zář 2019, 02:00

#14 Příspěvek od gaminn »

Dobrý, tak jsem jsem se uklidnil a zkontaktoval DigiKey podporu ne přes mail eu.support@digikey.com, ale přes jejich live chat na stránkách. Live chat, zdá se, funguje o poznání lépe, než mail, kde nikdo neodpoví.

Prý se stala nějaká chyba, sami nevědí jaká. Místo dodacích podmínek DDP (které byly jasně avizované při checkoutu), tam dali CPT. Dali na výběr 2 možnosti řešení - proclím si sám a případné náklady na proclení mi DigiKey proplatí nebo se zásilka vrátí zpět DigiKey a pošlou ji znovu s DDP podmínkami.

Naštěstí na součástky nijak nespěchám, takže se to pošle znovu, snad to napodruhé dopadne k mé spokojenosti.

Trochu mi vrtá hlavou, jak se taková chyba může v totálně automatizovaném systému objednání a posílání stát.

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Habesan »

On ten automat musel taky někdo sestavit (naprogramovat).
A možná zapomněl na nějakou kombinaci vstupů, která pak udělala tohle.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“