Stránka 1 z 2

Aprilia RXV 550 2008

Napsal: 22 pro 2020, 07:25
od yesper26
Caute, mate niekto skusenosti so startovanim tejto moto ? Totiz ani za toho pana boha ju nemozem nastartovat... Motor bol u mechanika - nastavene ventile, skontrolovane rozvody, tlaky vraj ok, no ma to tzv. dekompenzatory cize tlaky sa meraju dost naprd a este ten starter co tam je, je nic moc, je slaby na ten motor. Benzin do valcov ide, mal som vybrate injektory... pocas startu som videl ako rozprasuju benzin. TPS signal som zatial nemeral, ono na karbecoch je taky potenciometer, ktory snima TPS a dava hodnotu o polohe klapiek v karbecoch riadiacke.Zrejme to ma aj snimac polohy vacky no zatial som ho tam akosik nenasiel... motorka ale v lete vrcala, som sa na nej i vozil a isla ako peklo... pak som ju odstavil a uz ani za toho boha ju nastartovat, len toci, toci a nechyti. Skusal som i so srat. sprejom, teda i v lete ju bolo treba startovat s pomocou toho start. spreja. Teraz ked ju startujem s nim, tak streli do sania, ma snahu chytit, aj chyti ale zdochne, alebo chyti a ked pridam tak bomba z vyfuku az omietka z povaly padla :D

V com by mohol byt problem ?

Napsal: 22 pro 2020, 07:33
od workhard
Dej tam čerstvej benzín.

Napsal: 22 pro 2020, 07:55
od yesper26
Noo je asi 3 mesacny... ale i v lete s cerstvym benzinom boli problemy. Nastartovalo len so start. sprejom. A kebyze tam dam 100 oktan ?

Napsal: 22 pro 2020, 08:16
od EKKAR
Buď ti zapalování nedává jiskru, nebo ji dává v blbou dobu. Ověř zapojení kabeláže, jestli ti pálí zrovna ten válec, kterej v aktuální poloze klikovýho hřídele "jde do komprese". Ta "bomba do vejfuku" ukazuje na nadbytek nespálenýho paliva ve vejfuku a střílení do sání zas vypadá na nesprávný časování zápalu - jako bys měl zpřeházený kabely a pálil ti jinej válec než pálit má.

Napsal: 22 pro 2020, 08:27
od yesper26
Iskra ide na oba valce, kabely su ok. Ale ci ide iskra v spravnu dobu ani srnky netusia, na 2 takte to viem skontrolovat ale tu akosik ee. Tu je casovanie dane rozvodmi, no tie mechanik kontroloval a vraj su ok. Vygooglil som, ze ju treba pripojit na PC a pozriet zapalovanie, ma byt 45 stupnov a ak je viac tak to ani zaboha nenastartuje. Hmmm.

Napsal: 22 pro 2020, 09:47
od pepik9
Něco o senzorech (a v prní řadě dej čerstvej slušnej benzín.)
These bikes foul plugs like a two stroke !!!!!, and if the tps is wrong, or someone has put stupid values in the fuel settings, and you keep cranking it over and over, it will have soaking wet plugs and it will never go..........IT WILL NEVER START !!!!!!!!

Napsal: 22 pro 2020, 09:59
od yesper26
Nooooooo :) skontrolujem to.

Ona ale ako som uz pisal, cez leto so start. sprejom nastartovala a isla, zvuk motora dobry. No treba skontrolovat ten predzapal a TPS.

Napsal: 22 pro 2020, 12:27
od ZdenekHQ
Ten motor bude nějaká citlivka.

BTW - já běžně liju benzin z října do sekačky nebo pily v dubnu další rok a chytá to na drc. Jediný, co nedělám, že bych ho nechal namíchanej s olejem, ale to se téhle motorky netýká.

Napsal: 22 pro 2020, 16:14
od jogi24
Nooo nezda sa mi, ze ten motor je v poriadku. Aby som v lete pouzival start spray????
Asi s tym motorom nieje vsetko v poriadku.
Daj si dokopy bud starter, aby tocila ako ma, alebo vymen baterku. Zozen si paltest a paltestom cez otvor dynama skontroluj kedy, v ktorom momente zapali zmes.
Stiahni si servisny manual, a skontroluj si casovanie a vole ventilov.
Ak na to nemas, daj to mechosovi, ale asi druhemu, ked ti tento tvoj poskladal motor, ktory nechce nastartovat. Predzapal si riadi RJ.

Napsal: 22 pro 2020, 18:02
od Zaky
Otázkou je taky snímač teploty motoru. Nevím, zda je to vodou chlazené, asi ano, ale i kdyby vzduchem, pořád to bude mít čidlo teploty motoru. Pokud to správně chápu, má to vstřikování a tudíž bude pro start použito obohacení delším otevřením vstřikovačů. Pokud bude údaj o teplotě motoru zásadně chybný, bude zásadně chybné i množství nastřikovaného paliva pro start a nenastartuješ. Ale jako úplně první zkontroluj ten předstih.

Napsal: 23 pro 2020, 09:29
od DELONG
Neviem aký mechanik ti to robil , ale synchronizácia karburátorov je dvôležita.
Je na to špeciálny prípravok.
U nás sa to robí tak že karburátory sa rozoberú vyčistia ultrazvukom poskladajú a nastavia. Skontrolujú sa podtlaky .To je základ. Správny predstih a synchronizácia rozvodu musí byť správna. Ďalej kontrola diagnostikou. Samozrejmosť je čerstvý benzín, filtre a oleje. Snímače sa skontrolovať vždy dajú. Ešte ani jedna mašina neodišla bez toho aby nenaštartovala :lol: . A za tých 35 rokov ich tu bolo dosť :lol: a od všelijakých výrobcoch .

Napsal: 23 pro 2020, 11:12
od jogi24
To Delong: je to striekacka......

Napsal: 23 pro 2020, 11:22
od jogi24
To Delong: je to striekacka......

Napsal: 24 pro 2020, 12:40
od DELONG
Nepozeral som až tak konkrétne tvoj typ (nie som v práci) ale ak je to striekačka tak to by malo mať aj diagnostiku. DTC napovie. Signál z kľuky ako aj signály z iných akčných členov sa dajú zmerať. Poprípade osciloskopom.
U niektorých modelov sa DTC objavý aj na dig. príst. doske ako F1 alebo U1.

TPS-ko málokedy odíde. Ak je to hall tak zmeraj aj ref. napätie.
Najviac problémov spôsobujú u motocykla zaoxidované spoje konektorov poprípade pretrhnuté vodiče. Ak slabo točí môže byť niečo pridreté (štartér, ložiská záberové ústrojenstvo prenosu štartra a pod) .
Podobný prípad som mal z jednou Benelli TNT1130. Štartér točil slabšie diagnostika dopadla dobre všetko OK. Ale motorka nechytila. Zistil som že sa jedná o mechanickú závadu. Na vine bol odstredivá spojka pre štartér umiestnená pred prevodovkou. Bolo zničené záberové ústrojenstvo. Prevodová sila sa proste nepreniesla v celom rozsahu. Následovala demontáž a po výmene dielov motorka zas štartovala.
Iná závada sa už nepreukázala. Možno to bude aj tvoj prípad :wink: .

Napsal: 01 led 2021, 08:41
od yesper26
Hmmm ta odstrediva spojka... niekde som o tom cital..