Stránka 1 z 1

Elektrické stahování oken, dotaz na jištění

Napsal: 11 led 2021, 18:10
od jardafiala
Zdravím, marně hledám, jak je uděláno jištění stahování oken při přetížení (třeba když se do něj něco přivře nebo v krajní poloze). Je tam bimetal nebo PTC? Hledal jsem ve schematech a jediné co jsem našel je značka čehosi v serii s motorem, viz obrázek: Případně kde to koupit. Ještě POZNÁMKA, není to na nejnovější auta která se polohu naučí.cuPtal se mě na to známý - okno dolů jede normálně ale nahoru po kouskách - popojede, zastaví, musí chvilku počkat a tak po kouskách okno zavře. Toto právě vypadá na bimetal, proto se ptám neb jsem nějaké obecné pojednání o způsobech omezení síly při zavírání nenašel (třeba když tam dítko strčí prstíky). Samozřejmě si umím představit snímací odpor, bimetal, či sondu počítající otáčky, zajímá mě praktické řešení.

Napsal: 11 led 2021, 18:26
od Sandal
Třeba u meho auta Golf IV se měří proud procházející motorem. Krajní polohy jsou naučeny a uloženy v mozku motoru stahovačky.

Napsal: 11 led 2021, 18:27
od forbidden
Bimetal určitě ne, to je pomalý. Na mým autě je to extra citlivý, stačí, když při vytahování okna přejedu nějakou nerovnost a jak to drncne, stahování se zastaví.

Napsal: 11 led 2021, 18:36
od Sandal
Bimetalový pojistky na okna, elektriký sic a dálkový světla maj hodně americký auta. Vyskytují se i ve Škodovkách s lepší výbavou. Je to ale místo nevratných pojistek.

Napsal: 11 led 2021, 19:05
od Sandal
jardafiala píše:Ještě POZNÁMKA, není to na nejnovější auta která se polohu naučí.
Jardo, tohle měli jedničkový Octavie z roku 96.
A to máš dodělávku do auta, kde máš švihadla, nebo to má být nějaké zařízení nesouvisející s autem?

Napsal: 11 led 2021, 19:36
od Nakadah
Měl sem rozdělaný motorek A4 rv 96 a uvnitř je enkodér s hall senzorem. Na hřídeli motoru byl magnetický prstýnek.

Napsal: 11 led 2021, 21:33
od GeorgeB
Ano, pokud to má pojistku/ochranu proti skřípnutí, tak je to děláno elektronikou-hallova sonda snímá otáčky motorku a vyhodnocením se pohyb zastaví nebo pomocí měření proudu motorku. V napájení u některých typů bývají vratné pojistky (dvoupinová v ATO držáku, ale má plechový obal,zpravidla 30A), ale ty nejsou pro ochranu proti skřípnutí, ale pro ochranu proti přehřátí nebo spálení motoru u přimrzlého okna.

Napsal: 11 led 2021, 23:25
od jardafiala
GeorgeB píše:Ano, pokud to má pojistku/ochranu proti skřípnutí, tak je to děláno elektronikou-hallova sonda snímá otáčky motorku a vyhodnocením se pohyb zastaví nebo pomocí měření proudu motorku. V napájení u některých typů bývají vratné pojistky (dvoupinová v ATO držáku, ale má plechový obal,zpravidla 30A), ale ty nejsou pro ochranu proti skřípnutí, ale pro ochranu proti přehřátí nebo spálení motoru u přimrzlého okna.
Ta vratná pojistka mě zajímá, lze ji koupit? A máš nějakou bližší specifikaci?

dík J.F.

Napsal: 11 led 2021, 23:35
od GeorgeB
Například Hella je vyrábí. Ale není to nejlevnější (odhadem 500kč).

Napsal: 12 led 2021, 08:42
od robo
Stává se že okno dolů sjede ochotněji než zpět nahoru. Buď to začne blbnout po dopojení baterie, je potřeba naučit jednotku kde jsou konce a to popojíždění je ten průvodní jev, musí se doskákat až na konce. Pak to bude fungovat korektně. A nebo je tam ztuhlý, žadný tuk, mechanická vada v mechanismu- lanovodu. Koleb. spínač u mého auta má ještě podfunkci. Pokud držím nějakou chvíli tak si jednotka myslí že chci zavřít a jede plynule až nahoru a tlač. už držet nemusím, pokud to držím jen moment tak se okno posune po dobu kdy to držím. Stahovačka je trochu pomalejší takže se dá dobře zvolit jestli jen posunout a nebo chci zavřít úplně.
S tím aut. vypnutím při prstech v okně u mě asi moc nefunguje. Při dojezdu někdy v noci a pouličním chabém osvětlení se mě zdálo že mám trochu stažené sklo. Stál jsem u otevřených dveří, v autě už tma, a pro zjištění jsem do otvoru strčil prst jestli blbě nevidím. Bylo pootevřené takže druhá ruka vykonala pohyb na kolébkovém přepínači. Jenže tam furt byl ten prst. Byla to škvíra tak na dva centimetry a okno reagovalo směrem nahoru vcelku rychle. Do noci ponořené ulice se rozlehlo ku*va od bolesti.

Napsal: 12 led 2021, 16:29
od hajeklubos
Zdravím všechny.
Pro zajímavost posílám fotku ovládací desky pohonu okna Škoda. Vypálený pohon jsem dostal na blbnutí abych ověřil možnost jízdy oknem hlava,nehlava. Abych byl připraven na to jak dostanu motorem okno nahoru než bych sehnal za rozumný peníz funkční pohon. Vedle reverzačního dvou cívkového relé vidíš oválné díry, kde byly snímací odpory, pro nahoru / dolu pro stop nadproudem při mech. dorazu. Logicky to bere nahoru víc. U páčky pokusného přepínače je na desce vidět Hall snímač, který počítá otáčky kde okno právě stojí od dorazu. Tak toto na tebe vyjukne, když to otevřeš. Brouci CHINA co dodat.
Luboš

Napsal: 16 úno 2022, 21:00
od Gus
Toto mě zajímá ,šli by použít originál spínače na stahování? místo toho páčkového přepínače

Napsal: 19 úno 2022, 18:05
od hajeklubos
Jestli myslíš tlačítka ve dveřích třeba Fabia, tak ty ne. Jsou to tlačitka jako v kalkulačce a přepínání běží v řádu na Kohmech. Někde jsem na EB popisoval co to má ukazovat. To co je v nástřelu na obrázku hejbe s cívkou reverzačního dvojrelé.
Luboš