Stránka 1 z 1

výbrus motoru

Napsal: 08 úno 2021, 14:58
od Olchor
Mám starý 2T lodní motor Tomos 4Hp, potřebuje výbrus. Bylo mi řečeno, že po výbrusu je třeba vyměnit píst na o chlup větší. Tak nějak jsem si myslel, že to nové pístní kroužky srovnají ale prej ne. Jenže nový píst už neseženu. Co s tím? Dík za každou radu.

Napsal: 08 úno 2021, 15:07
od Zaky
Co je to za konstrukci, litinová vložka válce a hliníkový píst? A proč potřebuje výbrus, je těžce vyběhaný? Jestli je problém, že už je prakticky sjeté honování, tak prostě trochu projet válec honovací hlavou, což se sice dobře řekne, ale u válce s otevřenými kanály už hůře udělá, dát nové kroužky a jezdit. Protože pokud se nesežene píst a není jej z čeho nějak podobného třeba možné přizpůsobit, tak je to prostě konečná. A to upravování pístu, když už se podaří najít z čeho, také není legrace, musí se to dost přesně obrobit

Napsal: 08 úno 2021, 15:08
od jirys
Podle me kdo dela vybrus tak by mel dodat i pisty s krouzkama , bo clovek nevi jak to vybrousi

Napsal: 08 úno 2021, 15:23
od Olchor
JJ, litina/ hliník píst. Firma, co mi to má udělat shání, shání, ale moc nadějně to nevypadá. Tak se ptám na možnosti.

Napsal: 08 úno 2021, 15:29
od Zaky
Znovu dotaz, proč je potřeba výbrus? Protože jestli je motor tak hodně běhaný, že je opravdu potřeba výbrus, tak bych se na to asi vykašlal, je to už hodně veliká historie, jestli mě paměť neklame, nemá to neutrál a zpátečku. Takže potřeba jízdy = vždy startovat a tedy doufat, že se podaří nastartovat. U lodního motoru je docela potřeba, aby na něj bylo spolehnutí.

Napsal: 08 úno 2021, 16:22
od rezis
Pokud to hodně chceš pak https://brusirna.estranky.cz/clanky/opr ... abime.html
Dělali mi asi před 5ti lety píst na zakázku. A dobrý. Akorát dodací doba...

Napsal: 08 úno 2021, 16:52
od Jodr
Kam moje paměť sahá výbrusna válců v Domažlicích měla dlouholetou tradici. Dělali komplet výbrus. Klika, válec, píst, ojnice. Vylévali ojniční pánve, odlévali písty i na veterány. Na netu najdeš jejich nástupce.

Napsal: 08 úno 2021, 16:59
od Sandal
jirys píše:Podle me kdo dela vybrus tak by mel dodat i pisty s krouzkama , bo clovek nevi jak to vybrousi
Vybrousí to standartně. Brousí se po 25 stovkách(max 3x) a k tomu jsou kroužky a píst o 0,25, 0,5 a 0,75 mm větší a k tomu kroužky. Nemůžeš nechat vybrousit válec a píst nechat se standartním rozměrem. Motor by pak "tukal" až by jednou doťukal nadobro, nehledě na to že by ti se standartníma kroužkama foukal pod píst a to u 2T motoru má značný vliv na výkon.

Zkus poprosit pana Smetanu https://brusirnacaslav.business.site/ Někdy dokáže zázraky.

Napsal: 08 úno 2021, 17:16
od Olchor
@Zaky - je to vyběhaný, ale 0,25mm výbrus by to spravil. Motor použiju 2x do roka, v celkem nenáročných podmínkách a do nového (nebo i jetého) se mi investovat nechce.

Napsal: 08 úno 2021, 17:44
od Sandal
Vrtání je 42, zdvih 43 a obsah 59,6ccm? Nevíme jaký průměr má pístní čep. Nešel by tam třeba upravit tento píst?
https://www.mototechnika.cz/technika-sc ... b-125.html Zoufalé situace si žádají zoufalé činy :lol: Nebo to není ten motor?

Napsal: 08 úno 2021, 18:46
od EKKAR
Písty i s kroužkama a příslušným čepem i s pojistkama podle průměru futra v ojnici uměli udělat i u nás v Třebový ve Výrobním Kovodělném Družstvu Invalidů Orlík - dělali a dělají tam pístový kompresory a uměli písty přizpůsobovat i k malým dvoutaktům. Zkus se zeptat tam.

Napsal: 08 úno 2021, 19:56
od Olchor
@ Sandal - jo, parametry sedí. Tomos myslím dělal kromě lodních motorů i skůtry, je dost možné, že použil stejné písty. Zkusím zapátrat.

Napsal: 08 úno 2021, 22:22
od passion
Chlapci veteránisti nedajú dopustiť na Padalíka:
https://www.motoservispadalik.cz/sluzby/