Jaký generátor signálu + NF milivoltmetr v audiotechnice?

Problémy s měřícími přístroji, detektory fyzikálních veličin, detektory kovů a další

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
homles
Příspěvky: 18
Registrován: 07 říj 2012, 02:00

Jaký generátor signálu + NF milivoltmetr v audiotechnice?

#1 Příspěvek od homles »

Dobrý den. Jsem začátečník - samouk a potřeboval bych poradit s vhodným generátorem signálu pro seřizování magnetofonů. Jaký typ je vhodnější?
https://www.tme.eu/html/EN/audio-genera ... pelny.html

https://www.tipa.eu/cz/generator-uni-t- ... /d-203327/
Dále bych se chtěl zeptat na vhodný NF milivoltmetr - nic drahého. Předem děkuji za pomoc.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Místo funkčního generátoru ti stačí CD s příslušnýma tónama a průběhama, dá se to "napálit" i na mp3, ale tam už to může mít zhoršený zkreslení tvaru, takže do přehrávače radši nějakej bezeztrátovej formát - FLAC, AAC a podobně, NF-mVmetr je lepší si v rámci učení se nf techniky postavit - aspoň pro začátek.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Milan
Příspěvky: 1283
Registrován: 02 dub 2012, 02:00
Bydliště: Vysočina

#3 Příspěvek od Milan »

Ten první generátor má v popisu, že je obdélníkový signál na výstupu.
To je na audio celkem na houby až na nějaké speciální výzkumy. Potřebuješ sinusovku.

Uživatelský avatar
homles
Příspěvky: 18
Registrován: 07 říj 2012, 02:00

#4 Příspěvek od homles »

Na tom prvním generátoru jde přepnout i sinusovka. Zajímá mě ta výstupní impedance 600 ohmů. U toho druhého a jemu podobných je impedance 50 ohmů. Signál z CD jsem také zvažoval ale podle servisních manualů je potřeba regulovat i amplitudu. V tom by byl pro mne jednoduší generátor i s touto možností. Děkuji

termit256
Příspěvky: 10071