KMI 1/15 odmagnetovaný magnet

Náhrady součástek všeho druhu, informace a dotazy k součástkám

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

KMI 1/15 odmagnetovaný magnet

#1 Příspěvek od Artaban001 »

Hezký večer přeji. Z vadné sondy (výrobek Knorr Bremse), která kontroluje otáčení kol jsem vydloubal "element", který vypadá jako dva IO spojený vývody. Jeden z nich je nalepen na feritovým magnetu. Zjistil jsem, že jde o můstek z magnetorezistorů, což je jedno pouzdro, které je nalepený na magnetu a to druhý pouzdro je asi nějaký operák na vyhodnocení změn magnetizmu železnýho zubatýho kola, co to "snímá". Soucástka je dohledatelná na netu jako KMI 15/1. Záhadou je, proč ten magnet ztratil sílu, i když samotná sonda nejeví známky poškození - Čelní plocha je netknutá. Takových sond mám víc a už jen tímhle jsou vadný.

Uživatelský avatar
mihal
Příspěvky: 1812
Registrován: 06 dub 2005, 02:00
Bydliště: Zilina

#2 Příspěvek od mihal »

Na magnet negatívne pôsobí teplo a rázy. Možno niečo také bolo i v tvojom prípade.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#3 Příspěvek od Artaban001 »

Nevím, kolik stupňů by to muselo mít, aby se "vybil" feritový magnet - neodymovýmu stačí 90°C. Vyhřátý by to muselo být jedině od ložiska kol, a to je dost daleko od zubatý předlohy. Otřesy to nějaký má - kolo jezdí po kolejích a sem tam nějaký spoj, nebo vyhybka.

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Habesan »

Tak magnety se ve výrobě zmagnetizovávají, to je obecně známo.
Podomácku to taky jde: Namotáš cívku z kusu silnějšího drátu, umístíš magnet a pak tou cívkou proženeš co největší proud, například z nabitého kondenzátoru.
(Jen je tu riziko, že to zároveň zničí tu elktroniku, co je k tomu přilepená.)
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#5 Příspěvek od Artaban001 »

Nevím, zda "nabiješ" ferit. Vypreparovaná sonda je na odpis tak jako tak. Byla vadná jako celek. Součásti je ještě nejspíš procesor, který v klidu posílá asi poloviční úroveň napájení do regulátoru, kterej tak pozná, že je sonda v pořádku. Pokud se začne kolo otáčet, sonda dává pulsy skoro plného Unap a v klidu za 1S naběhne to poloviční napětí.

Uživatelský avatar
ec1045
Příspěvky: 205
Registrován: 28 lis 2010, 01:00
Bydliště: Šlapanice
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ec1045 »

Pokut je to opravdu feritový magnet tak ten má tepelnou odolnost tak do 400-450 stupňů. Ale zase jde snadno zmagnetovat ale i odmagnetovat silným polem.
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#7 Příspěvek od Artaban001 »

Nejde mi o to, jak to opravit, ale proč se tomu tak děje. Co vím, tak na tepelnou demagnetizaci by se to muselo zahřát na takovou teplotu, že by se minimálně zapeklo ložisko - zubatá předloha se toho nedotýká. To spíš ty otřesy, který tam nějaký jsou, ale že by byly tak silný?

Uživatelský avatar
ec1045
Příspěvky: 205
Registrován: 28 lis 2010, 01:00
Bydliště: Šlapanice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od ec1045 »

Ještě jedna věc, permanentní magnety obecně nemusí otevřené pole. Aneb se v otevřeném poli odmagnetují např. AlNiCo to udělá hned, u Neodimů je udávaná tepelná odolnost v uzavřeném poli ale v otevřeném je nižší a mám pocit, že o dost. Jak je na tom ferit netuším, ale určitě to bude mít vliv.
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Lukas-Peca »

Asi to budou ty tvrdé otřesy a vibrace, kterým je to vystaveno. Ale u tak důležité (a asi pěkně drahé) součástky od renomovaného výrobce by člověk očekával, že to na to bude děláno.

Asi půjde hlavně o zrychlení, není to nijak vypruženo a ocel valící se po oceli bude mít pěkně tvrdý chod.

Odpovědět

Zpět na „Součástky“