Vysokozdvih do dílny - náhrada baterií 24V

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
solf
Příspěvky: 38
Registrován: 01 bře 2021, 01:00

Vysokozdvih do dílny - náhrada baterií 24V

#1 Příspěvek od solf »

Dobrý den, poslali mne sem kolegové ze svarforum, že tu jsou největší odborníci, tak zkusím poprosit o radu. Za účelem stavby zvedáku na motorku jsem koupil věž z elektrického VZV včetně agregátu. Vozík měl zdvih 4m a nosnost 1300 kg, já budu zvedat max. 500 kg do výšky 3 m a to velmi ojediněle, možná párkrát do roka. Upřednostnil bych proto klidně levnější řešení, které zpomalí rychlost zdvihu, což bude pro mé účely dokonce výhodou, protože to bude bezpečnější. Štítek motoru zde https://solf.rajce.idnes.cz/motor_VZV/1479848479 V rámci diskuze mi byly nabídnuty různé varianty, např. 2 baterie 12V do série, jiný doporučoval startovací vozík ( jaký? ), já žádal o parametry na nějaké trafo, ale doporučeno mi bylo trafo za 18000 Kč, což vysoce převyšuje pořizovací cenu celého vozíku, jeden z diskutujících si myslí, že to zvedne i jen jedna 12V baterie, někdo by využil svářečku nebo invertor a nejjistější dle většiny by bylo to předělat na motor 380V. Poslednímu řešení bych se určitě chtěl vyhnout, protože ten stávající agregát má vše potřebné v sobě, proto bych raději vyřešil jen ten zdroj. Z nabízených řešení bych mohl nabídnout invertor GAMA 166, parametry např. zde https://www.gamasvar.cz/4699-svarecky-m ... -gama-166/ Díky.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#2 Příspěvek od ok1hga »

na štítku toho motoru je jeden základní rozpor,
3KW , 24V/195A !!!
protože při 24V a 195A je to 4,680 KW !!!
tohle připojit na zásuvku 230V nejde, je to za hranici přívodu a jištění.
bude potřeba to připojit na "motorový" proud.
Přílohy
motor-VZV.jpg

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#3 Příspěvek od MetalGod »

Při polovičním napětí bude mít čtvrtinovej výkon, ale proč to nezkusíš? Možná to těch 750W utáhne.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
solf
Příspěvky: 38
Registrován: 01 bře 2021, 01:00

#4 Příspěvek od solf »

MetalGod a i všichni ostatní - moc prosím o blbuvzdorné návody, protože já z té odpovědi "Proč to nezkusíš" ani netuším 8O , jakou variantu mám zkusit a jak konkrétně. Díky.

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#5 Příspěvek od misocko »

Prelozim: vyskusaj to na 12V bateriu.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#6 Příspěvek od ok1hga »

solf píše:odpovědi "Proč to nezkusíš" ani netuším 8O , jakou variantu mám zkusit a jak konkrétně. Díky.
my zase netušíme jaký krám si to koupil . . .
jakou to má regulaci ?
dej sem víc informací, víc fotek . . .

pokud je to čerpadlo co je na fotce,
tak vezmi startovací kabely, 12V/45Ah akumulátor a zkus to . . .
Přílohy
je tohle ono ???
je tohle ono ???

Uživatelský avatar
solf
Příspěvky: 38
Registrován: 01 bře 2021, 01:00

#7 Příspěvek od solf »

Věž by měla být z Jungheinrichu EJC 212, viz např. zde, https://www.domnick-mueller.de/index.as ... chtstapler
foto agregátu odpovídá, až to postavím, vyzkouším to tedy přes baterku 12V.
Díky.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#8 Příspěvek od Kremik »

Na 12V to pojede úplně v pohodě a i tak se ti to bude zdát ještě rychlé.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#9 Příspěvek od Crifodo »

Asi bych si na to vzal větší baterii než 44Ah, malou to bude dost trápit.

Hlavně si pohlídej jak je tam řešeno ochrana proti náhlé ztrátě tlaku a pádu.
Rozmačkaných mechaniků je poslední roky dost.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#10 Příspěvek od rnbw »

Keby to islo uspokojivo na 12V, tak nejaky serverovy zdroj by to mohol utiahnut namiesto baterie.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#11 Příspěvek od Hill »

Kvůli zatížení sítě by stejně bylo lepší, kdyby tam baterka byla trvale dobíjená omezeným proudem s hlídáním maximálního napětí, však je potřeba jen chvilku na několik málo zdvihů denně. Vyjede nahoru na baterku, dolů to pouští ventil, to nepotřebuje agregát vůbec běžet.
A jakákoli startovací baterka 45 Ah za devět stovek to utáhne.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#12 Příspěvek od Artaban001 »

A počítá s tím, že v případě nechtěného zavadění o páku mu ta motorka sjede? To bude pak moc rád, že to odnese jen ta motorka. Pokud by mu nevadila rychlost, stačilo by mu jakkýkoliv externí olejový čerpadlo, co udělá větší tlak, na úkor rychlosti. ( Nemusely by mít 5KW, ale třeba jen 700 W) Pak by nemusel řešit, jak spínat stejnosměrný proud o vysokých hodnotách A - používají se na to stykače s magnetickým vyfukováním oblouku, nebo aspoň pořádný měděný kostky, co fungují jako kontakty.

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od PavelFF »

Taky bych zkusil prostou 12V olověnou baterku. Na připojení nesmíš použít ty nejlacinější kabely s tlustou izolací a slaboučkým jádrem. Čím silnější průřez mědi a čím kratší kabely, tím líp. S mizernými kabely se na motor dostane třeba jen 7V.

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#14 Příspěvek od Maxipes_ »

Zajištění bezpečnosti proti nežádoucímu spuštění břemene může být snadné, záleží na konstrukci věže z VZV, možná bude stačit vyvrtat otvory a zasunovat do nich ocelovou kulatinu, pokud to konstrukčně není možné, nezbývá než přikoupit patřičné válcované ocelové profily, přivařit je na věž a teprve do nich udělat otvory.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#15 Příspěvek od Hill »

Artabane, proti nechtěnému zavadění o páku ventilu existuje jednoduchá pomoc - na stojině čepy, na vidlích kyvně zavěšený hák.
Vyjede se o kousek výš, rukou se přizvedne hák (nezapomenout mu udělat do boku tyčku jako držadlo, netřeba si tam nechávat prsty).
Přidržet hák a vidli pustit dolů.
Samozřejmě materiál musí být dimenzovaný alespoň na dvojnásobek maximálního zatížení.

Jezdím do autodílny, kde se takto zajišťuje zvedák na auta. Byl jsem tam ale pár neděl předtím, než se tu začal řešit tento zvedák, takže jen proto, abych to vyfotil, tam nepojedu. Nákres snad stačí.
Přílohy
pojistka_duplexu.png

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“