Vysokozdvih do dílny - náhrada baterií 24V
Moderátor: Moderátoři
Vysokozdvih do dílny - náhrada baterií 24V
Dobrý den, poslali mne sem kolegové ze svarforum, že tu jsou největší odborníci, tak zkusím poprosit o radu. Za účelem stavby zvedáku na motorku jsem koupil věž z elektrického VZV včetně agregátu. Vozík měl zdvih 4m a nosnost 1300 kg, já budu zvedat max. 500 kg do výšky 3 m a to velmi ojediněle, možná párkrát do roka. Upřednostnil bych proto klidně levnější řešení, které zpomalí rychlost zdvihu, což bude pro mé účely dokonce výhodou, protože to bude bezpečnější. Štítek motoru zde https://solf.rajce.idnes.cz/motor_VZV/1479848479 V rámci diskuze mi byly nabídnuty různé varianty, např. 2 baterie 12V do série, jiný doporučoval startovací vozík ( jaký? ), já žádal o parametry na nějaké trafo, ale doporučeno mi bylo trafo za 18000 Kč, což vysoce převyšuje pořizovací cenu celého vozíku, jeden z diskutujících si myslí, že to zvedne i jen jedna 12V baterie, někdo by využil svářečku nebo invertor a nejjistější dle většiny by bylo to předělat na motor 380V. Poslednímu řešení bych se určitě chtěl vyhnout, protože ten stávající agregát má vše potřebné v sobě, proto bych raději vyřešil jen ten zdroj. Z nabízených řešení bych mohl nabídnout invertor GAMA 166, parametry např. zde https://www.gamasvar.cz/4699-svarecky-m ... -gama-166/ Díky.
my zase netušíme jaký krám si to koupil . . .solf píše:odpovědi "Proč to nezkusíš" ani netuším, jakou variantu mám zkusit a jak konkrétně. Díky.
jakou to má regulaci ?
dej sem víc informací, víc fotek . . .
pokud je to čerpadlo co je na fotce,
tak vezmi startovací kabely, 12V/45Ah akumulátor a zkus to . . .
Věž by měla být z Jungheinrichu EJC 212, viz např. zde, https://www.domnick-mueller.de/index.as ... chtstapler
foto agregátu odpovídá, až to postavím, vyzkouším to tedy přes baterku 12V.
Díky.
foto agregátu odpovídá, až to postavím, vyzkouším to tedy přes baterku 12V.
Díky.
Kvůli zatížení sítě by stejně bylo lepší, kdyby tam baterka byla trvale dobíjená omezeným proudem s hlídáním maximálního napětí, však je potřeba jen chvilku na několik málo zdvihů denně. Vyjede nahoru na baterku, dolů to pouští ventil, to nepotřebuje agregát vůbec běžet.
A jakákoli startovací baterka 45 Ah za devět stovek to utáhne.
A jakákoli startovací baterka 45 Ah za devět stovek to utáhne.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
A počítá s tím, že v případě nechtěného zavadění o páku mu ta motorka sjede? To bude pak moc rád, že to odnese jen ta motorka. Pokud by mu nevadila rychlost, stačilo by mu jakkýkoliv externí olejový čerpadlo, co udělá větší tlak, na úkor rychlosti. ( Nemusely by mít 5KW, ale třeba jen 700 W) Pak by nemusel řešit, jak spínat stejnosměrný proud o vysokých hodnotách A - používají se na to stykače s magnetickým vyfukováním oblouku, nebo aspoň pořádný měděný kostky, co fungují jako kontakty.
Zajištění bezpečnosti proti nežádoucímu spuštění břemene může být snadné, záleží na konstrukci věže z VZV, možná bude stačit vyvrtat otvory a zasunovat do nich ocelovou kulatinu, pokud to konstrukčně není možné, nezbývá než přikoupit patřičné válcované ocelové profily, přivařit je na věž a teprve do nich udělat otvory.
Artabane, proti nechtěnému zavadění o páku ventilu existuje jednoduchá pomoc - na stojině čepy, na vidlích kyvně zavěšený hák.
Vyjede se o kousek výš, rukou se přizvedne hák (nezapomenout mu udělat do boku tyčku jako držadlo, netřeba si tam nechávat prsty).
Přidržet hák a vidli pustit dolů.
Samozřejmě materiál musí být dimenzovaný alespoň na dvojnásobek maximálního zatížení.
Jezdím do autodílny, kde se takto zajišťuje zvedák na auta. Byl jsem tam ale pár neděl předtím, než se tu začal řešit tento zvedák, takže jen proto, abych to vyfotil, tam nepojedu. Nákres snad stačí.
Vyjede se o kousek výš, rukou se přizvedne hák (nezapomenout mu udělat do boku tyčku jako držadlo, netřeba si tam nechávat prsty).
Přidržet hák a vidli pustit dolů.
Samozřejmě materiál musí být dimenzovaný alespoň na dvojnásobek maximálního zatížení.
Jezdím do autodílny, kde se takto zajišťuje zvedák na auta. Byl jsem tam ale pár neděl předtím, než se tu začal řešit tento zvedák, takže jen proto, abych to vyfotil, tam nepojedu. Nákres snad stačí.