Stránka 1 z 3

Stolní pila

Napsal: 12 bře 2021, 10:04
od jerab
Zdravím, zná někdo tuto pilu koupenou v Lídlu.Jde o praktickou věc.jsem s ní spokojen ale dost mě vadí silný ráz při zapínání.Co je to za motor a jestli by šlo při zapínání snížit rozběh ?

Napsal: 12 bře 2021, 10:24
od Sandal
Co je tam za motor se musíš podívat. Pokud komutátor, bylo by možný řídit rozběh tyristorovym nebo triakovým regulátorem a vyšlo by to relativně levně. Pokud je tam asynchroňák tak 1f softstart na to určenej ale počítej s cenou od 3500,-
Pokud nepoznáš co je to za motor, tak ho vyfoť.

Napsal: 12 bře 2021, 10:55
od jerab
Je to komutátorový motor a jak ho řídit,mě je známé! Díky za info. :D

Napsal: 12 bře 2021, 10:59
od rnbw
Regulator z vysavaca so soft-startom.

Napsal: 12 bře 2021, 11:04
od JoDiK
jerab píše:Co je to za motor a jestli by šlo při zapínání snížit rozběh ?
Nevím, jestli sem někdy nakouknou konstruktéři, co jim to pod značkou Parkside montují, nebo někdo jiný, co to rozdělal a podíval se aby ti napsal, co je tam za motor.
Tipuju, že tam bude normální komutátorový motor na 230V, na který by měl zabrat softstart, například:
https://www.mylms.cz/soft-start-k-univerzalnimu-motoru/

Edit: jsem nějaký pomalý :-)

Napsal: 12 bře 2021, 15:05
od petrfilipi
Ne že bych to potřeboval a možná je to blbost, ale nebylo my možné použít tři regulátory z předchozího příspěvku na standardní asynchronní motor (dejme tomu zapojený do Y, ať to má nějakou "nulu")? Že by si každý postupně (ale všichni stejně) regulovaly nájezd té své fáze.

PF

Napsal: 12 bře 2021, 17:16
od Osmdesat
jerab píše:Co je to za motor a jestli by šlo při zapínání snížit rozběh ?
jerab píše:Je to komutátorový motor a jak ho řídit,mě je známé! Díky za info.
Tak proč se ptáš?

Napsal: 12 bře 2021, 21:11
od EKKAR
petrfilipi píše:Ne že bych to potřeboval a možná je to blbost, ale nebylo my možné použít tři regulátory z předchozího příspěvku na standardní asynchronní motor (dejme tomu zapojený do Y, ať to má nějakou "nulu")? Že by si každý postupně (ale všichni stejně) regulovaly nájezd té své fáze.

PF
Nebylo, asynchronní motor s kotvou nakrátko nejde tak dobře řídit v podstatě snižováním napětí (fázový řízení efektivní hodnoty), jako jde řídit komutátorák s kotvou v sérii se statorem. Na asynchroňák jak 1f, tak 3f potřebuješ FREKVENČNÍ MĚNIČ čili cyklokonvertor - vyšlo to i v AR-PE někdy v posledních 5 letech, jinak to jde samozřejmě koupit - a dělají se i takový, co mají 1f 230V vstup a 3f 3x400V výstup, samozřejmě při zachování celkovýho příkonu/výkonu - a dovolujou plynule řídit otáčky podle konstrukce použitýho motoru od prakticky nuly až někdy do dvojnásobku nominálních ...

Napsal: 12 bře 2021, 21:42
od Habesan
Ty co mají 1f 230V vstup a 3f 3x230V výstup jsou poněkud cenově dostupnější.

Napsal: 13 bře 2021, 08:53
od petrfilipi
OK. Myslel jsem, že se bavíme to rozběhu, nikoli o regulaci. A na rozběh se používají softstartéry, mnohdy vybavené dokonce jen dvěmi triaky (jedna fáze jede "natvrdo"). Po dokončení rozběhu jsou pak 3 fáze softstartéru překlenuty bypassovym stykačem.

PF

Napsal: 13 bře 2021, 09:23
od EKKAR
OK - rozdíl pak je hlavně v zatížitelnosti takovýho motoru. Motor napájenej přes frekvenční měnič se může rozbíhat se zátěží, protože obvykle dává plnej rozběhovej moment od nejnižších dostupnejch otáček, zatímco motor rozbíhanej fázovou regulací by se měl rozbíhat jen s připojeným nástrojem (třeba kotoučem pily), protože startuje kvůli sníženýmu napětí se sníženým momentem a případnej rozběh se zátěží by byl neúměrně dlouhej nebo i úplně nemožnej.

Napsal: 13 bře 2021, 11:45
od petrfilipi
OK. Jde o to, co si představit pod termínem "zátěž". V práci máme několik desítek softstartérů, které nahradily stykačový systém Y/D, a to včetně čerpadel s motory 75kW a vše se rozbíhá v pohodě. Je to samozřejmě mnohem sofistikovanější řešení než triakový regulátor z komutátorového motoru, použity na asynchro motoru.

PF

Napsal: 13 bře 2021, 21:15
od BOBOBO
Co se vyhazují rozbrusy 230ky tak mají rozběh , ten by tam mohl jít . Bude zdarma u popelnice .

Napsal: 14 bře 2021, 11:53
od palmalsport
FM, kterej má na vstupu 1 x 230 V AC, nemůže mít na výstupu 3 x 400 V .
Pouze 3 x 230 V.

Napsal: 14 bře 2021, 13:30
od EKKAR
A proč by nemohl mít, když existujou měniče, který mají DC vstup 12V z autobaterie a na výstup dávají 230V AC? Ono jde to vstupní napětí taky nejdřív přetransformovat na vyšší, než se z něj učuní zase stejnosměr a ten se "nakouskuje" na jinej kmitočet, víme, mladej pane? A právě proto tady o pár postů vejš kolega Habešan píše, že ty s výstupem 3x230V jsou cenově dostupnější, neboli, ty co převádějí 1x230V AC na 3x400V AC jsou podstatně dražší - ale že by neexistovaly??? To by jich v práci nesměly bejt plný mašiny, minimálně 2-3 takový se v každý najdou ... Výrobce snad monopolně LENZE, jiný jsem u nás neviděl - ale zase, nikdy bych netvrdil, že to nedělá taky někdo jinej. Musíš se ještě hodně učit, hochu ...