Stránka 1 z 2

Desulfátor

Napsal: 22 bře 2021, 19:23
od vasilceral
pánové jak to vidíte, bude to fungovat, dík.

Napsal: 22 bře 2021, 19:28
od rnbw
Na zabitie to fungovat bude.

Napsal: 22 bře 2021, 20:14
od rezis
rnbw: myslíš nejlépe připojit přímo když je aku v autě?

Napsal: 22 bře 2021, 20:45
od rnbw
Priamo do auta je to uplne idealne. Faza na celom aute a ked sa prerazi kondenzator, tak auto zhori plamenom.

Napsal: 22 bře 2021, 21:23
od ZdenekHQ
@PeteBurns: Nepřeháněj to. Nikam to nepovede, on ani Ty jiní nebudete, takže máte k dispozici PM. Tam si to vyříkejte.

Dík.

Napsal: 22 bře 2021, 21:51
od PeteBurns
EKKAR píše:Ty norku můžeš zalézt zase zpátky tam, odkud jsi vylez a chrápat dál ... (reakce na Burnzeranta)
Nejako prehliadaš, kto z nás dvoch provokuje ako prvý, toto ti príde ako normálna reakcia, keďže si ju očividne nechal tak a nezmazal? V tom prípade nebuď posero a rovnako vymaž aj jeho priblblé komentáre, tým duplom, keď som nijako nereagoval naňho a úspešne ho ignoroval, ale všetko má svoje medze a na dementa zjavne slušný prístup nefunguje ;)

Napsal: 22 bře 2021, 22:09
od jardafiala
Tak tohle je zapojení pro odvážné. Jinak podobnou funkci ti zajistí připojení žárovky tak 2 - 5W paralelně k nabíjené baterii. Záleží na nabíjecím proudu, někde to bylo uvřejněno, hledej (šmudlo).

Napsal: 23 bře 2021, 00:31
od EKKAR
Nejhorší je, že na základě zveřejněnýho patentu fy Varta o desulfataci Pb aku vlivem nesouměrnýho impulsního nabíjení/vybíjení se objevila obrovská spousta "udělátorů", navrženejch sice podle principiální funkce shodně s patentem, ale ve vlastní funkci se lišících hodnotama proudu - prostě ti autoři kašlou na skutečnost, že aby to fungovalo, je potřeba používat minimální proudy, který způsobujou, že takovej proces trvá minimálně několik dní až tejdnů jeden cyklus. Naopak se ti autoři snaží proces "urychlit" tím, že používají vysoký proudový hodnoty. A k tomu další elektroniku složitou jak vorloj na kostelní věži ...

Napsal: 23 bře 2021, 02:24
od kentan
Před pár lety jsem dělal pokus, kamarád mi přines malou motobaterii 6V 6Ah z čezety. 7let starou, úplně vydechlou. Postavil jsem jednoduchý desulfátor, co je zde na fóru, se dvěmi žárovičkami a diodami. Jedna půlvna baterii (akumulátor) nabíjela a druhá cca polovičním proudem vybíjela. Udržoval jsem baterii kolem 6,5 až 6,8V. 1 cyklus nabití trval asi 4 dny. Po třech cyklech mě to přestalo bavit a změřil jsem kapacitu. Měla 4.9Ah! Myslím, že výsledek stál za to. Baterii jsem daroval a bylo na ní úspěšně ježděno dále. Než ji dotyčný omylem prorazil a vytekla mu ní kyselina.

Napsal: 23 bře 2021, 07:59
od sis2
Ten obrázek je nebezpečná hovadina - je tam usměrňovací můstek a tímpádem na baterce bude proti zemi nebezpečný potenciál!!!
Takové nesmysly produkují různí hárduino / YT idioti, co podle malůvek z internetu zapojují bez základních znalostí moduly z Ali (apod.) a pak koukají, co se stane a kde se kouří. A hrozně se diví, jaktože to nefunguje stejně skvěle, jak "autor" předvádí na YT nebo v nějakém článku.

Napsal: 23 bře 2021, 08:42
od BOBOBO
Nefunguje to , starý aku patří do sběrny .

Napsal: 23 bře 2021, 08:49
od jardafiala
Tady je nejjednodušší desulfátor možná, vzhledem k jednoduchosti, to stojí za vyzkoušení?

Napsal: 23 bře 2021, 10:32
od vasilceral
Pánové vím co je bezpečí, zamýšlel jsem oddělovací trafo 230/230V- 4 kV. To jsem objevil na pinterestu.

Napsal: 23 bře 2021, 13:04
od sis2
Jo, sorry, studnici pitomostí pinterest jsem opomenul zmínit...

Napsal: 23 bře 2021, 16:20
od kutilmil
Desulfatátor je naozaj blbosť. Osobne odskúšane. a pri dnešných cenách akummulátorov to nemá ani zmysel.