Stránka 1 z 3

DC zdroj 103V pro brzdu

Napsal: 30 bře 2021, 18:58
od Cabatiny
Zdar lidi
Jak jednoduše zbastlit dc zdroj 103V 32W pro elektromagnetickou motorovou brzdu?
Napadlo mě odplantat trafo se sekundárem 110v usměrnit ale problém je stabilizace.
Nebo usměrnit 230v a do série s odporem?

Napsal: 30 bře 2021, 20:03
od ZdenekHQ
Tak 310mA dají tři trafáky se sekundárama v serii + nějakej bipolár jako stabilizace, ale proč zrovna 103V?

Napsal: 30 bře 2021, 20:28
od workhard
Obvykle se napětí pro brzdu bere z vinutí motoru, tak proto 103V.

Napsal: 30 bře 2021, 20:34
od ZdenekHQ
Z toho jsem pořád Janek, bavíme se o přesnosti v řádu jednotek procent. Pokud má k dispozici 110VAC, dá se z toho vyrobit 103VDC. Kam si odvede teplo je jen na něm...

Napsal: 30 bře 2021, 20:53
od workhard
103V opsal ze štítku, ono to v praxi tak horké není.

Napsal: 30 bře 2021, 20:59
od termit256
Cabatiny píše:Zdar lidi
Jak jednoduše zbastlit...
Uplne nejjednduchsi bude si takovy zdroj proste koupit.
Sezenes ho za cca 3 kila https://www.czech-meanwell.cz/meanwell/ ... -3-d49.htm
Jako obvykle nepises na co tu brzdu pouzivas, ale v pripade ze je to neco duleziteho, dal bych tam nejake prumyslovejsi (cti drahsi) provedeni.

Napsal: 30 bře 2021, 22:03
od kovar
Napiš o jakou brzdu jde a jak rychle jí chceš zastavit? Dá se totiž použít nabitý velký kondenzátor který při vypnutí motoru zapojíš na brzdovou cívku.

Napsal: 30 bře 2021, 22:14
od workhard
Kondenzátorem bys toho asi moc nezabrzdil.

Napsal: 30 bře 2021, 22:22
od samec
Blbý elektromagnet môžeš napájať aj z 230V cez 40W žiarovku a usmerňovač.

Napsal: 30 bře 2021, 22:33
od kovar
workhard To se teda dost mýlíš! :D
Mám někde schované schéma zastavování tkalcovského stavu "WAMATEX"
Kdysi jsem to opravoval jako údržbář. Na motoru byla magnetická brzda jako kráva a ten stav stál během vteřiny!

Napsal: 31 bře 2021, 05:24
od Cabatiny
workhard píše:103V opsal ze štítku, ono to v praxi tak horké není.
Ano přesně. Opsal jsem to ze štítku. Brzda je originál na motoru
ale má zvláště svorkovnici na brzdu.
Netuším jak to bylo zapojené. Motor chci použít s frekvenčním měničem, tak napětí z vinutí nelze použít.

Napsal: 31 bře 2021, 06:01
od Cabatiny
Použití proudového zdroje není možné,protože má dlouhý náběh.
Bude to naviják vozíku pro skladování pelet. Šnekový dopravník tam nejde použít. Frekvenční měnič bude pomáhat při vyklápění, bo bez něj se to sype všude-rychly výklop.

Napsal: 31 bře 2021, 06:57
od termit256
Nez ti nabehne frekvencni menic, budes mit ledkovy zdroj nabehly 3x.

Napsal: 31 bře 2021, 07:39
od Hill
Jak píše Pepa: ta brzda, jakokaždý elektromagnet, potřebuje pořádný proudový ráz, aby kotva přitáhla. Protože síla klesá se čtvercem vzduchové mezery, přitaženou kotvu není třeba držet plným proudem, brzdám stačí i méně než čtvrtina. Drží a nehřeje.
Ty kondenzátory používané ve stavech jsou obvykle naprázdno nabité na 130 - 160V, kapacity se liší podle hmotnosti kotvy, aby náboj vydržel, dokud kotva nepřiskočí.

A vůbec: jde tím motorem točit, když je brzda bez napětí, nebo odbrzdí až s připojením napájení?

Napsal: 31 bře 2021, 07:44
od Cabatiny
Brzda brzdí bez napěti- tedy brzdí pružiny.