Zapojení motoru stěračů
Moderátor: Moderátoři
Zapojení motoru stěračů
Dobrý den chtěl potřebuji motor k regulaci a napadl mě motor ze stěrače auta. Vím že u starých není problém se zapojením ale bohužel žádný takový tu nemám tak jsme koukal že bych koupil "novy" na nějaké starší auto třeba octavia I ale nevím jeslti zapojení bude furt jednoduché třeba jako u škodovky 120. Jde mi hlavně o to jeslti uz neraguje pouze s nejakou jednotkou z auta.
PS: měl jsme na mysli cca něco takového https://www.autodily-cardo.cz/elektroin ... -fb-17092/
dekuji za odpoved
PS: měl jsme na mysli cca něco takového https://www.autodily-cardo.cz/elektroin ... -fb-17092/
dekuji za odpoved
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Stieračové motorčeky sa líšia len spôsobom chodu na nízke otáčky. Jeden typ má zníženie otáčiek cez predradný odpor, druhý typ - má pridaný tretí zberač-uhlík na komutátore pod iným uhlom. Zapojenie je identické. RJ sa stará možno len o cyklovač, prípadne ešte otáčky cez PWM, ale to je pre teba asi nepodstatné.
Riadenie budeš mať zrejme svoje ako píše jardafiala.
Riadenie budeš mať zrejme svoje ako píše jardafiala.
- PCmaniac99
- Příspěvky: 749
- Registrován: 07 úno 2008, 01:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Nebude. To je práve ten s riadiacou jednotkou stieračov.
p.s.Pardón, beriem späť. 1U je oktávka 1.generácie. Tam je ešte klasika. Zmiatlo ma v popise Octavia II. OII má 4 pólový konektor a zapojené len 3 piny. 1-mínus, 2-plus a 4 LIN.
OI z odkazu je zapojený 1-1 plus rýchlosť, 2-2 plus rýchlosť, 3-plus pre dobehový spínač, 4-mínus
p.s.Pardón, beriem späť. 1U je oktávka 1.generácie. Tam je ešte klasika. Zmiatlo ma v popise Octavia II. OII má 4 pólový konektor a zapojené len 3 piny. 1-mínus, 2-plus a 4 LIN.
OI z odkazu je zapojený 1-1 plus rýchlosť, 2-2 plus rýchlosť, 3-plus pre dobehový spínač, 4-mínus
Kdybys napsal do profilu aspoň rámcově, odkud jsi, určitě by se v okolí někdo našel, komu se nějaký stěračový motorek doma nudí, protože si ho schoval z rozebírání prvního auta, ale do druhého auta ho nepotřeboval a má už zase jiné. Nebo z jiného obdobného důvodu.
A nejspíš by ho dal i zdarma nebo za nějaký půllitrový kolek.
A vůbec nejjednodušší, když to chceš řídit přes PWM, je motorek ze zadního stěrače, ten je jednorychlostní. Má vyvedené jen napájení motoru (druhý pól bývá bez vývodu, protože je na kostře) a dojezdový spínač, který nejspíš na nic potřebovat nebudeš.
A nejspíš by ho dal i zdarma nebo za nějaký půllitrový kolek.
A vůbec nejjednodušší, když to chceš řídit přes PWM, je motorek ze zadního stěrače, ten je jednorychlostní. Má vyvedené jen napájení motoru (druhý pól bývá bez vývodu, protože je na kostře) a dojezdový spínač, který nejspíš na nic potřebovat nebudeš.
Jardo bacha, spousta aut má zadní stěračovej motorek zapojenej obráceně, tj. má přivedený stálý plus 12V a rozbíhá se ukostřením drátovýho vývodu, aby se dal rozbíhat třeba i přes převodovkovej spínač couvacích světel!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Koncern to vie. Aj spoínaná OII. Ale robí to riadiaca jednotka, nie je to že priamo spínač spiatočky privedie napätie na motor stierača. Nastavuje sa to kódovaním v danej jednotke. Info o zaradení spiatočky si berie zo zbernice aute. Proste riadiačka číha, až si sa objaví na zbernici info o zaradení spiatočky, z dažďového senzoru v čelnom skle sa dozvie že prší (alebo sú zapnuté predné stierače, už neviem presne) a následne zotrie zadné okno.
Většina motorků zadního stěrače má dnes v sobě klikový mechanismus, takže se netočí, ale pootáčí sem a tam a stěrač je upevněn přímo na ose těla "motorku". Na otáčení se jednoduše použít nedá.Hill píše: A vůbec nejjednodušší, když to chceš řídit přes PWM, je motorek ze zadního stěrače, ten je jednorychlostní. Má vyvedené jen napájení motoru (druhý pól bývá bez vývodu, protože je na kostře) a dojezdový spínač, který nejspíš na nic potřebovat nebudeš.