Stránka 1 z 3

Zapojení motoru stěračů

Napsal: 03 dub 2021, 23:26
od htcmob
Dobrý den chtěl potřebuji motor k regulaci a napadl mě motor ze stěrače auta. Vím že u starých není problém se zapojením ale bohužel žádný takový tu nemám tak jsme koukal že bych koupil "novy" na nějaké starší auto třeba octavia I ale nevím jeslti zapojení bude furt jednoduché třeba jako u škodovky 120. Jde mi hlavně o to jeslti uz neraguje pouze s nejakou jednotkou z auta.

PS: měl jsme na mysli cca něco takového https://www.autodily-cardo.cz/elektroin ... -fb-17092/

dekuji za odpoved

Napsal: 03 dub 2021, 23:35
od jardafiala
Tam se toho moc nemění, ve spojení s PWM regulátorem lze dostat otáčky skoro od nuly (ne úplně) do maxima s odběrem naprázdno kolem 1A. Při plném otevření.

Napsal: 04 dub 2021, 00:14
od dred
Stieračové motorčeky sa líšia len spôsobom chodu na nízke otáčky. Jeden typ má zníženie otáčiek cez predradný odpor, druhý typ - má pridaný tretí zberač-uhlík na komutátore pod iným uhlom. Zapojenie je identické. RJ sa stará možno len o cyklovač, prípadne ešte otáčky cez PWM, ale to je pre teba asi nepodstatné.
Riadenie budeš mať zrejme svoje ako píše jardafiala.

Napsal: 04 dub 2021, 10:12
od PCmaniac99
Tak například motorek stěřačů přední na OII má v sobě procesor a s ŘJ komfortu komunikuje pomocí 1-wire (LIN). Do motorku vede stálý +, kostra a LIN nic víc. Tak bacha na to. Jinak obyč jednoduché motorky má felicia, favorit

Napsal: 04 dub 2021, 10:22
od dred
Ten motorček z odkazu má 5 pólový konektor - to bude klasika

Napsal: 04 dub 2021, 10:26
od htcmob
Všem Vám moc děkuji za rychlé odpovědi :)

Napsal: 04 dub 2021, 10:27
od passion
Nebude. To je práve ten s riadiacou jednotkou stieračov.

p.s.Pardón, beriem späť. 1U je oktávka 1.generácie. Tam je ešte klasika. Zmiatlo ma v popise Octavia II. OII má 4 pólový konektor a zapojené len 3 piny. 1-mínus, 2-plus a 4 LIN.
OI z odkazu je zapojený 1-1 plus rýchlosť, 2-2 plus rýchlosť, 3-plus pre dobehový spínač, 4-mínus

Napsal: 04 dub 2021, 10:44
od Hill
Kdybys napsal do profilu aspoň rámcově, odkud jsi, určitě by se v okolí někdo našel, komu se nějaký stěračový motorek doma nudí, protože si ho schoval z rozebírání prvního auta, ale do druhého auta ho nepotřeboval a má už zase jiné. Nebo z jiného obdobného důvodu.
A nejspíš by ho dal i zdarma nebo za nějaký půllitrový kolek.
A vůbec nejjednodušší, když to chceš řídit přes PWM, je motorek ze zadního stěrače, ten je jednorychlostní. Má vyvedené jen napájení motoru (druhý pól bývá bez vývodu, protože je na kostře) a dojezdový spínač, který nejspíš na nic potřebovat nebudeš.

Napsal: 04 dub 2021, 10:53
od EKKAR
Jardo bacha, spousta aut má zadní stěračovej motorek zapojenej obráceně, tj. má přivedený stálý plus 12V a rozbíhá se ukostřením drátovýho vývodu, aby se dal rozbíhat třeba i přes převodovkovej spínač couvacích světel!

Napsal: 04 dub 2021, 11:08
od Hill
Když motorek není spojený s kostrou, ale má vyvedený i druhý pól, je přece jedno, jestli přerušuješ mínus nebo plus.

Napsal: 04 dub 2021, 11:32
od rnbw
Stierac ovladany zaradenim spiatocky som este nevidel. To fakt existuje v nejakom aute?

Napsal: 04 dub 2021, 11:35
od Hubert_79
Jojo. Ford Fusion (2009). Když setřu přední okno (jedním klepnutím do páčky), nebo jsou spuštěné stěrače vpředu a zařadím zpátečku, tak to setře zadní okno. Celkem šikovné.

Napsal: 04 dub 2021, 11:38
od passion
Koncern to vie. Aj spoínaná OII. Ale robí to riadiaca jednotka, nie je to že priamo spínač spiatočky privedie napätie na motor stierača. Nastavuje sa to kódovaním v danej jednotke. Info o zaradení spiatočky si berie zo zbernice aute. Proste riadiačka číha, až si sa objaví na zbernici info o zaradení spiatočky, z dažďového senzoru v čelnom skle sa dozvie že prší (alebo sú zapnuté predné stierače, už neviem presne) a následne zotrie zadné okno.

Napsal: 04 dub 2021, 12:38
od renda15
Hill píše: A vůbec nejjednodušší, když to chceš řídit přes PWM, je motorek ze zadního stěrače, ten je jednorychlostní. Má vyvedené jen napájení motoru (druhý pól bývá bez vývodu, protože je na kostře) a dojezdový spínač, který nejspíš na nic potřebovat nebudeš.
Většina motorků zadního stěrače má dnes v sobě klikový mechanismus, takže se netočí, ale pootáčí sem a tam a stěrač je upevněn přímo na ose těla "motorku". Na otáčení se jednoduše použít nedá.

Napsal: 04 dub 2021, 13:22
od dred
rnbw píše:Stierac ovladany zaradenim spiatocky som este nevidel. To fakt existuje v nejakom aute?
Xsara 2004 - aktivuje ho spínač na prevodovke cez RJ pri spustených stieračoch.