Stránka 1 z 2

K čemu je dobrý prošlý TP k Jawa 20?

Napsal: 05 dub 2021, 17:57
od PavelFF
Dobrý den,
omlouvám se, ale sekce "Hvězdná pěchota" už tu asi není, tak to dám sem.

Brouzdáním po Aukru jsem narazil na to, že se mj. prodávají prošlé techničáky na Pionýry Jawa 05, 20,21 za celkem velké peníze. Třeba až za 3 tis. kč.
V techničáku je razítko "ZRUŠENO". K čemu to je kupci dobré? Za co dává tolik peněz?

Prodal se třeba i TP na Jawa 20,21,23 bez razítka "Zrušeno" třeba za 3800Kč. Tam bych to spíš chápal, i když mi není jasné, jestli a jak se to dá zlegalizovat.

Napsal: 05 dub 2021, 18:18
od passion
Neviem ako u vás, ale u nás platí asi 3 roky nový cestný zákon, kde takéto vozidlá so zrušeným TP idú znova prihlásiť na biele značky. Jediná podmienka je jasný pôvod a nadobudnutie vozidla a nesmie byť v minulosti oficiálne zrecyklované. Postup je veľmi podobný a stojí to rovnaké peniaze, ako pri individuálnom dovoze vozidla zo zahraničia. To znamená kontrola originality, technická kontrola, úrad dopravy a dopravný inšpektoriát.

Napsal: 05 dub 2021, 18:31
od EKKAR
U nás by to do normálního provozu neprošlo, protože vozidlo schvalovaný do provozu musí plnit ekologický předpisy €urochujstánu platný v době uvedení do provozu - jakmile ale bylo jednou vyřazený z evidence, muselo by pro dnešní uvedení do evidence splňovat €uro6 nebo vyšší jako by bylo nově vyrobený, což u chrchla spalujícího benál s M2T v poměru 33:1 (předepsaná koncentrace od výrobce) absolutně nepřichází do úvahy už jen kvůli nespáleným CHx. Nejmodernější dvoutakty, kterým se daří plnit €uro4, mají mazání stejný se 4-taktama, oběžný tlakový z nádrže a jen malá část oleje se spaluje, celkově to vychází na poměr přibližně 80-100:1 - a ty ještě musejí mít aspoň neřízenej katalyzátor, aby neprodukovaly CO a NOx. Jedinej důvod, proč se u nás kupujou "odhlášený" papíry je převod do veteránskýho stavu - na to je výjimka ze zákona, do veteránský kategorie jde po přezkoumání a odsouhlasení stavu se stavem v době vyrobení přihlásit na "veteránský značky" (bílá tabulka, zelený znaky, první písmeno vždycky "V"), respektive pro legalizaci zdroje náhradních dílů - hlavně rámů. Kdekoliv jinde na světě taková zabejčenost neexistuje, všude jde přihlásit "na čísla" do běžnýho provozu doslova a do písmene i parovůz páně Cugnota, jen v našem €urochujstánu direktivně řízeným z nám všem tak drahý (často až předražený) Brusele to je tak, jak to je.

Napsal: 05 dub 2021, 20:06
od rezis
Na veteránské značky techničák nepotřebuješ.
Počítám. že takový techničák pojede do Polska nebo na Slovensko. Tam se stroj přihlásí zpátky na papíry a sem doveze :D

Napsal: 05 dub 2021, 21:16
od Sandal
Ano, není to nutnost. Komisaři jsou však rádi, když nějaká dokumentace je. Nutnost je doklad o nabytí vozidla.
Mimochodem vloni jsem našel takový techničák v dokladech po dědovi a hodil jsem ten techničák do kamen :lol: Ani jsem netušil, že by to mohl někdo chtít. A fichtl nebyl zrušenej, akorát byl pořád napsanej na dědu, který už 35 let nežije.

Napsal: 05 dub 2021, 21:45
od radioelectrum
doslechl jsem se že se prý ty zrušený doklady dají použít na přihlášení v Polsku a později se takový motocykl (či auto) dají dovést do ČR či jiné země EU jako dovoz v rámci EU. Prý to jde s dokladama zaniklýma dřív než byl regist vozidel sjednocen pro celou EU. Osobně jsem nikdy nic takového nedělal, a ani nemám nikoho kdo by mi to potvrdil.

Napsal: 05 dub 2021, 23:10
od Hubert_79
EKKAR píše:jakmile ale bylo jednou vyřazený z evidence, muselo by pro dnešní uvedení do evidence splňovat €uro6 nebo vyšší jako by bylo nově vyrobený
Opravdu?

Napsal: 06 dub 2021, 00:00
od pepik9
Taky jsem to četl.

Napsal: 06 dub 2021, 07:23
od nokijec
Pro motocykly platí norma EU5 od 1.1.2021.Smí se doprodávat skladové zásoby
s EU4.

Napsal: 06 dub 2021, 09:33
od Yarda1
Za totality jsem se setkal s pojmem "oplechovat papíry". A nedávno jsem se setkal s nabídkou prodeje zbrusu nových Jaw s původními dvoutaktními motory. Ale byla tam podmínka, aby kupující měl platný TP na Jawu 350 a prezentoval to jako opravu s výměnou motoru (a asi ještě něčeho co má nějaké jedinečné číslo) - kvůli předpisům co nám milostivě dává C. & K. Slavná Evropská Ůnyje už novou motorku s dvoutaktem nelze zaregistrovat do normálního provozu.

Napsal: 06 dub 2021, 11:26
od EKKAR
A bohužel jako nová motorka se bere i půlsta let starej fichtl, mezitím už odhlášenej z evidence = s techničákem s ustřiženým růžkem ...

Napsal: 06 dub 2021, 11:30
od Hubert_79
Tak to přihlásíš na veteránská čísla a je to.

Napsal: 06 dub 2021, 16:26
od EKKAR
A co jsem napsal o kus vejš, Hubertusi? Tady nejde vůbec o uvádění motorek do provozu, tady se jedná o otázku, proč je zájem i o starý doklady od takovejch zrušenejch střepů ...

Napsal: 06 dub 2021, 16:54
od tomasjedno
No protože zjevně existuje cesta, jak je spárovat s fyzicky existujícím kusem.

Napsal: 06 dub 2021, 16:58
od passion
Vozidlo sa nanovo neschvaľuje, jeho typ už bol v minulosti schválený. Ako som napísal, je to ako dovoz vozidla zo zahraničia. Tiež sa typ neschvaľuje podľa najnovších platných euronoriem, pretože už bol v minulosti schválený. To by si nedoviezol nič so staršou normou. Na Slovensku idú opätovne prihlásiť zrušené vozidlá len tie, ktoré majú pôvodné doklady vozidla, ktoré preukazujú prihlásenie vozidla v evidencii vozidiel v Slovenskej republike, alebo pôvodné tabuľky s evidenčným číslom, ktoré preukazujú prihlásenie vozidla v evidencii vozidiel v Slovenskej republike. Neviem, či toto český TP spĺňa. Tak možno to Poľsko, prípadne hovoria aj o Nemecku.