Stránka 1 z 1

Závada "couvacího radaru"

Napsal: 12 dub 2021, 10:02
od forbidden
V zimě mi začaly zlobit zadní ultrazvukový čidla. Jakmile jsem poprvé od startu zařadil zpátečku, ozval se dlouhý nepřerušovaný tón a čidla nic nedetekovaly. Až zase do dalšího startu motoru, pak zas po zpátečce dlouhý tón a žádná funkce. Toto se ale děje jen při teplotě pod cca 10 °C, jakmile je tepleji, nebo na zadní nárazník svítí slunko, čidla fungují jak mají. Nemám příliš možností válet se pod nárazníkem a hledat někde chybu, spíš mě ale zajímá, jestli je to jasná chyba vlastního čidla, nebo to může být i v jejich řídicí jednotce. Kde je vlastně u Fordu umístěná? Někde blízko u čidel, nebo úplně jinde?
Dík

Napsal: 12 dub 2021, 11:20
od EKKAR
V čidlech je voda. Vysoušení nepomůže, původně jsou uvnitř krytý tenkou fólií, ta zdegraduje, praskne a čidlo navlhne - při nižší teplotě pak dává chybnej signál. Jediná cesta je vyměnit čidla. Setkal jsem se s tím u lacinějších sad od šikmáků, byl to i jeden z důvodů, proč jsem darovanou sadu pro dodatečnou montáž "poslal dál" a vůbec se nezabejval vrtáním děr do nárazníku a taháním kabelů po autě. Kdo umí couvat, seřídí si venkovní zrcátka a nacouvá i bez senzorů. Kdo to neumí, ať si koupí couvací kameru (která stejně bude u všech aut nově uváděnejch do provozu brzo povinná).

Napsal: 12 dub 2021, 13:36
od forbidden
OK, asi to tak bude, zkusím kouknout po sadě těch čidel. Mě to za tak moc nechybí, spíš mě štve to pískání při první zpátečce, je to otravný. Dík

Napsal: 13 dub 2021, 06:37
od PCmaniac99
Pokud je to origo zástavba tak lze pomocí diag zjistit které konkrétní čidlo zlobí a to vyměnit. Nemusíš měnit všechny.

Napsal: 13 dub 2021, 09:28
od forbidden
Je to originál, zeptám se kámoše s diagnostikou. Je ovšem otázka, jestli po deseti letech nemají ty čidla dost všechny a neodejde brzo další. :)

Napsal: 14 dub 2021, 18:33
od Celeron
Já mám "radary" na Citrónu od roku 2008 a stále "stereofoně" funkční, (rozlišuje pravá/levá/ kolmá) takže všechny sondy makají. Ale kámošovi se to na Mazdě podělalo ještě v záruce, stejný chování jak píšeš. Měl vadný dva špunty a později asi po dvou letech odešly zbývající dva. Poprvé mu dva měnili v rámci záruky, jestli měnil ty další, či to jen odpojil jsem se už neptal.