Baterie olověná 12V 4.0Ah VIPOW doba nabíjení

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

Baterie olověná 12V 4.0Ah VIPOW doba nabíjení

#1 Příspěvek od markoni »

Zdravím
Před časem jsem to tady řešil ale nemohu to vlákno najít tak se ptám znovu mám autonabíječku na které jsme se shodli že když to přepnu na nabíjení baterek do motorek tak ji můžu použít ale nevím jak dlouho ji nabíjet ? díky

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od workhard »

To záleží na velikosti nabíjecího proudu, milý markoni!
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#3 Příspěvek od rnbw »

A tiez na stavu nabitia, v ktorom nabijanie zacne.

Uživatelský avatar
Mikras
Příspěvky: 471
Registrován: 04 zář 2019, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Mikras »

Zpravidla to bývá desetinou proudu kapacity, tedy 0,4A. Vycházelo by to na 10 hodin beze ztrát, v praxi to chce tak 12-14 hodin.

Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od markoni »

Tak je taková
Přílohy
baterie3.jpg

Uživatelský avatar
markoni
Příspěvky: 2310
Registrován: 30 říj 2006, 01:00
Bydliště: Poblíž Zlína
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od markoni »

Mikras píše:Zpravidla to bývá desetinou proudu kapacity, tedy 0,4A. Vycházelo by to na 10 hodin beze ztrát, v praxi to chce tak 12-14 hodin.
Já jsem si dodal odvahu a měřil proud multimetrem RE330F a naměřil 0.6A je to moc nebo ne?když ne tak kolik hodin ? díky

Uživatelský avatar
Mikras
Příspěvky: 471
Registrován: 04 zář 2019, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Mikras »

Ahoj. Hlídal bych teplotu a pokud je do baterky vidět, tak aby nevařila. I když při takovém proudu to asi nehrozí. Čas bych zkrátil podle trojčlenky na cca 8, max. 10 hod.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#8 Příspěvek od Kremik »

Otázkou je, kolik tam teče bez vřazeného multimetru. I slabé plynování je slyšet, pokud se dobře zaposloucháš. Musí být ovšem ticho.

Uživatelský avatar
kentan
Příspěvky: 175
Registrován: 31 led 2012, 01:00
Bydliště: Liberecký kraj

#9 Příspěvek od kentan »

Baterie je s kapalným elektrolitem? Nebo gelová, AGM? V případě gelu, nebo Agm to chce hlídal i konečné nabíjecí napětí max 14,4-15V.

U kapalné je to stejně, jen se tak rychle nevyvaří a připadně jde dolít.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od Michal22 »

Tak o tomhle problému přemýšlím, říkám si, jestli by nebylo od věci zařadit mezi nabíječku a aku žárovku 12V/5W.
Sice by nabíjení trvalo déle, ale byla by tady jistota toho, že se do aku nedostane víc, než je zvládnutelné.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
Hape
Příspěvky: 353
Registrován: 08 úno 2010, 01:00
Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Hape »

A nebo mezi nabíječku a baterii vložit nějaký nabíjecí kontrolér, který pohlídá maximální nabíjecí napětí a po jeho dosažení baterii odpojí od nabíječky. Pokud se takto pohlídá koncové nabíjecí napětí, tak by ani nemusel vadit nabíjecí proud o trochu větší než 0,1C. Občas nabíjím nabíječkou CTEK motobaterii 5Ah proudem 0,8A a nepozoruji, že by jí to nějak vadilo.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“