Stránka 1 z 1

Baterie olověná 12V 4.0Ah VIPOW doba nabíjení

Napsal: 19 srp 2021, 23:10
od markoni
Zdravím
Před časem jsem to tady řešil ale nemohu to vlákno najít tak se ptám znovu mám autonabíječku na které jsme se shodli že když to přepnu na nabíjení baterek do motorek tak ji můžu použít ale nevím jak dlouho ji nabíjet ? díky

Napsal: 19 srp 2021, 23:16
od workhard
To záleží na velikosti nabíjecího proudu, milý markoni!

Napsal: 19 srp 2021, 23:35
od rnbw
A tiez na stavu nabitia, v ktorom nabijanie zacne.

Napsal: 19 srp 2021, 23:40
od Mikras
Zpravidla to bývá desetinou proudu kapacity, tedy 0,4A. Vycházelo by to na 10 hodin beze ztrát, v praxi to chce tak 12-14 hodin.

Napsal: 20 srp 2021, 08:12
od markoni
Tak je taková

Napsal: 20 srp 2021, 11:19
od markoni
Mikras píše:Zpravidla to bývá desetinou proudu kapacity, tedy 0,4A. Vycházelo by to na 10 hodin beze ztrát, v praxi to chce tak 12-14 hodin.
Já jsem si dodal odvahu a měřil proud multimetrem RE330F a naměřil 0.6A je to moc nebo ne?když ne tak kolik hodin ? díky

Napsal: 20 srp 2021, 12:16
od Mikras
Ahoj. Hlídal bych teplotu a pokud je do baterky vidět, tak aby nevařila. I když při takovém proudu to asi nehrozí. Čas bych zkrátil podle trojčlenky na cca 8, max. 10 hod.

Napsal: 20 srp 2021, 14:30
od Kremik
Otázkou je, kolik tam teče bez vřazeného multimetru. I slabé plynování je slyšet, pokud se dobře zaposloucháš. Musí být ovšem ticho.

Napsal: 20 srp 2021, 16:06
od kentan
Baterie je s kapalným elektrolitem? Nebo gelová, AGM? V případě gelu, nebo Agm to chce hlídal i konečné nabíjecí napětí max 14,4-15V.

U kapalné je to stejně, jen se tak rychle nevyvaří a připadně jde dolít.

Napsal: 20 srp 2021, 23:48
od Michal22
Tak o tomhle problému přemýšlím, říkám si, jestli by nebylo od věci zařadit mezi nabíječku a aku žárovku 12V/5W.
Sice by nabíjení trvalo déle, ale byla by tady jistota toho, že se do aku nedostane víc, než je zvládnutelné.

Napsal: 23 srp 2021, 19:44
od Hape
A nebo mezi nabíječku a baterii vložit nějaký nabíjecí kontrolér, který pohlídá maximální nabíjecí napětí a po jeho dosažení baterii odpojí od nabíječky. Pokud se takto pohlídá koncové nabíjecí napětí, tak by ani nemusel vadit nabíjecí proud o trochu větší než 0,1C. Občas nabíjím nabíječkou CTEK motobaterii 5Ah proudem 0,8A a nepozoruji, že by jí to nějak vadilo.