...Takový Ford tedy vyrábí stále více nehotových aut na sklad, Porsche do svých vozů montuje „falešné” čipy s tím, že je vymění později ...
Co to jsou "falešné čipy"?
Moderátor: Moderátoři
Co to jsou "falešné čipy"?
https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw ... -do-prace/
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
Klikni si na link "montuje „falešné” čipy" v tom clanku a uvidis co tim redaktor myslel.Yarda1 píše:https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw ... -do-prace/
...Takový Ford tedy vyrábí stále více nehotových aut na sklad, Porsche do svých vozů montuje „falešné” čipy s tím, že je vymění později ...
Myslel jsem si, ze na tomto foru lidi chapou ze neni chip jako chip. Takze pro konosukeho, kdyz jim chybi obvody pro spinane zdroje u stahovani okenek, opravdu je nenahradis procesory pouzivanymi v PC. ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A ve fabrice kde se vyrabeji tyto procesory nejdou v zadnem pripade vyrabet stabose.
Je to jako kdyby sef firmy s technologii na stavbu dalnic tvrdil, ze postavi komunikaci kolik budou chtit, ale starosta nemuze sehnat firmu na vystavbu lesnich pesinek. Uz to chapes?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A ve fabrice kde se vyrabeji tyto procesory nejdou v zadnem pripade vyrabet stabose.
Je to jako kdyby sef firmy s technologii na stavbu dalnic tvrdil, ze postavi komunikaci kolik budou chtit, ale starosta nemuze sehnat firmu na vystavbu lesnich pesinek. Uz to chapes?
Ne, nikdo nemlží, Kono. Prostě automotive potřebujou čipy standartu 90. let s hradlama v trandech silnýma 100nm a víc, který nerozhodí kolísání pracovních teplot doslova o 50°C ± a který budou fungovat málem i v prostředí blízkýho jadernýho výbuchu a ještě 20 let po něm - zatímco dnes po lopatách dostupná moderní produkce s hradlama o "tenkosti" v řádu 7-9-12-14nm nemá garantovanou ani spolehlivost v době funkce 10 000 hodin. Ty starýma technologiema vyráběný čipy s malou hustotou integrace vyráběla jedna fabrika na světě asi jako byly před 5 lety naše GZ Multimédia Loděnice jediná fabrika na světě, která nesešrotovala ale naopak pečlivě uložila veškerou technologii výroby vinylovejch desek od výroby prvního řezu až po finální balicí linky - a když pak blázni audiofilové začali doslova prolejzat sklepy a půdy a slintat nad každým nálezem vinylky, tak v Loděnici mohli vytáhnout mašiny ze skladu, odmotat z nich igelit, napojit k nim napájení - a mohli najet výrobu, na kterou mají od tý doby objednávky na léta dopředu amohli si podobně jako Česká Zbrojovka dovolit expandovat i do světadílu, kterej je možný prohlásit doslova za Mekku gramodesek - do USA, kde na Floridě otevřeli fabriku na vinylky ... Tak nějak se teď čeká na "spasitele lidstva", kterej někde ve starý stodole vyčenichá technologickou linku na 65, 90 a 110nm čipy a bude schopnej ji rozjet na velkoprodukci ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Nemlzi nikdo a ty nechapes nic. Intel proste vyrabi neco jineho nez chteji automobilky. Co je na tom tak tezkeho pochopit?konosuke píše:Ale, Kono chápe
kdo mlží, nechápe je pravděpodobně šéf výrobce polovodičů Intel
Reci o nejakych linkach ve stodole a chipech z 90let jsou nesmysly, chipy na takovych linkach vyrabi kdekdo a i v autech se pouzivaji moderni chipy. Jen proste PC procesor je uplne neco jineho nez treba MSP430 a vyrabi se za pouziti uplne jinych technologii. A rozhodne ne na nejakych vykopavkach ze stodoly
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
V porovnání s technikou k výrobě řady i3 - i5 - i7 nebo AMD RYZEN (doslova jednotky nm) to je technika ze stodoly ...
Ale nechci tím tvrdit, že je špatná nebo nevyhovující - naopak, je ideální právě k tomu, k čemu teď její produkce chybí.
Ale nechci tím tvrdit, že je špatná nebo nevyhovující - naopak, je ideální právě k tomu, k čemu teď její produkce chybí.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ja bral to tve prirovnani s gramodeskami.EKKAR píše:V porovnání s technikou k výrobě řady i3 - i5 - i7 nebo AMD RYZEN (doslova jednotky nm) to je technika ze stodoly ...
Ale nechci tím tvrdit, že je špatná nebo nevyhovující - naopak, je ideální právě k tomu, k čemu teď její produkce chybí.
Je to proste jina technologie a ani se spolehlivosti to nema mnoho spolecneho, to je jen retorika niceho neznalych redaktoru. I v beznych autech jsou chipy vyrabene technologii jakou se vyrabi PC procesory, natoz ve vozech typu tesla. Jen jich tam neni potreba tolik jako tech "obycejnych"
Co se tyka panasonicu, je to jen vymluva pro presun vyroby nekam jinam. Nenazrane pozadavky zamestnancu v kombinaci s ukoncenim danovych pobidek. "Inzenyri" se sroubovaky porad brblali proti montovnam, tak montovnu zrusili a oni skoncili na pracaku protoze nic jineho nez sroubovat sroubky neumi.
Tak ono je to celkem fuk. Důležité je to, že pro automobilový průmysl jsou jiné čipy než do obýváku (PC, TV, NB). To prostě každý pochopí, když se mu vysvětlí, že to musí fungovat i v zamrzlém autě nebo při letních teplotách někde na sluníčku po pěti hodinách slunění. Samozřejmě je to v tom autě izolované, ale teploty z obýváku to prostě nejsou a modrá obrazovka tam taky nejde použít nebo dvouhodinová aktualizace 200 km od cíle. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bezne PC procesory nemaji zadny problem s fungovanim pri mnohem nizsich i vyssich teplotach nez jsou v autech. To je zas jenom redaktorska latina. Pri zatezi mam teplotu GPU kolem 80C a ve firme mam nekolik PC v nevytapenych (prakticky venkovnich) prostorech a az na obcasne vyklepani prachu s funkci neni zadny problem.